Schoolvakanties 2008-2009 in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Schoolvakanties 2008-2009 in Thailand
Weet iemand de agenda van de Thaise schoolvakanties voor schooljaar 2008-2009?
Zoek me rot op internet, maar kan het niet vinden..
Groeten,
Emanuel
Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)
Emanuel
- jumbo
- Expat
Re: Schoolvakanties 2008-2009 in Thailand
Op een paar dagen na is het niet overal hetzelfde, zelfs de zomervakanties worden pas later in het jaar gepland en kunnen vaak (veel) eerder aanvangen. Maar dat is mijn ervaring.Emanuel schreef:Weet iemand de agenda van de Thaise schoolvakanties voor schooljaar 2008-2009?
Ik denk dus dat algemene informatie (zoals al blijkt uit je zoektocht) niet voorhanden is.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Edje
- Expat
Valt altijd samen met Song Kraan, zijn echter geen vaste regels voor.
De ene regio bv 2 weken ervoor en nog 4 weken erna, ergens anders weer omgekeerd.
De ene regio bv 2 weken ervoor en nog 4 weken erna, ergens anders weer omgekeerd.
Groetjes; Edje
- Ben
- Expat
Edje schreef:Valt altijd samen met Song Kraan, zijn echter geen vaste regels voor.
Internationale scholen gaan over het algemeen wel langer door dan de Thaise scholen
- Piehans
- Volwaardig lid
in regio surin;
lagere school (tot 12 jaar) ca 6 wk in april/mei. voorts een soort van "herfst"vakantie van ca 2,5 week in meestal de 2e helft van oktober. middelbare scholen dezelfde periode maar wel iets korter.
h
lagere school (tot 12 jaar) ca 6 wk in april/mei. voorts een soort van "herfst"vakantie van ca 2,5 week in meestal de 2e helft van oktober. middelbare scholen dezelfde periode maar wel iets korter.
h
- joepattaya
- Expat
Dit is eigenlijk overal hetzelfde.Piehans schreef:in regio surin;
h
Een THAIS schooljaar loopt van Mei tot en met medio Maart en er is een semester pauze medio Oktober. Je hebt dan meteen de 2 belangrijkste vakantie-periodes te pakken.
Daartussendoor zijn er nog een aantal Buddha en Nationale Feestdagen, maar die "veroorzaken" meestal alleen maar een lang weekend.
Voor Internationale Scholen zijn de schoolvakanties vaak gekoppeld aan het curriculum wat ze hanteren. Een Engelse Internationale school houdt vaak vast aan semesters en zomerkvakantie zoals ze in Engeland gelden.
Ik heb eens een gezinnetje gekend, waarvan papa les gaf op een Internationale School met USA-curriculum, moeder gaf les op de naastgelegen Thaise priveschool en dochterlief zat op een Thaise governmentschool. Op de 1 of andere manier viel geen van de vakanties samen. Heel prettig.
Voor meer info: http://bangkok.angloinfo.com/informatio ... olhols.asp
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Expat
He Emanuel,
Bel me na 16.00 uur eens een keer op, dan kan jouw en mijn vriendin eens in het schema van mijn dochter kijken die hier dus op de Internationale school zit. Als we dit weten, kunnen we dit evt voor andere forum leden publiceren, maar is voor een ander dus niet erg interessant denk ik. Hoor wel als anderen het willen.
Bel me na 16.00 uur eens een keer op, dan kan jouw en mijn vriendin eens in het schema van mijn dochter kijken die hier dus op de Internationale school zit. Als we dit weten, kunnen we dit evt voor andere forum leden publiceren, maar is voor een ander dus niet erg interessant denk ik. Hoor wel als anderen het willen.
Live life to the max!
- weten
- Volwaardig lid
Welkom back Wouter genoten in Holland.Gr.weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
- RuudThai
- Expat
Onze 12-jarige dochter zit op een katholieke school in de provincie Sakon Nakhon. Daar zijn de vakantieperiodes als volgt:
Grote vakantie: begin maart - half mei (10 weken !);
Oktobervakantie: bijna de hele maand, tenminste 3,5 week;
Kerstvakantie (omdat het rk is!): 1,5 à 2 weken.
En daarnaast dus alle Boeddhistische en Koninklijke feestdagen.
Die grote vakantie is trouwens betrekkelijk: de 1e drie weken moeten ze vaak nog toetsen afleggen of extra opdrachten maken. Daarna krijgen ze hun rapport, als alles compleet is. Maar onze dochter (+ rest van de klas) heeft nog steeds niet haar rapport, omdat er iets niet goed gegaan is met computerles, zodat ze doodleuk de hele klas laten wachten op dat rapport. Gestoord!
Groet,
Ruud
Grote vakantie: begin maart - half mei (10 weken !);
Oktobervakantie: bijna de hele maand, tenminste 3,5 week;
Kerstvakantie (omdat het rk is!): 1,5 à 2 weken.
En daarnaast dus alle Boeddhistische en Koninklijke feestdagen.
Die grote vakantie is trouwens betrekkelijk: de 1e drie weken moeten ze vaak nog toetsen afleggen of extra opdrachten maken. Daarna krijgen ze hun rapport, als alles compleet is. Maar onze dochter (+ rest van de klas) heeft nog steeds niet haar rapport, omdat er iets niet goed gegaan is met computerles, zodat ze doodleuk de hele klas laten wachten op dat rapport. Gestoord!
Groet,
Ruud
-
- Volwaardig lid
Ga ik zeker doen Wouter!Wouter Hua Hin schreef:He Emanuel,
Vanavond heb ik zoals elke woensdag en vrijdag pool dus het zal niet vandaag zijn.
Ik moet straks uit spelen in de Dolfin bar.
Bevalt alles weer goed?
Groetjes,
Emanuel
Groeten,
Emanuel
Emanuel