Extra kosten binnenlandse vlucht Air Asia?
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
Extra kosten binnenlandse vlucht Air Asia?
Ik zat net op de site van Air Asia http://www.airasia.com/site/th/en/home.jsp te koekeloeren.
Ik heb ingegeven: one way ticket van Bangkok naar Surat Thani (dec. 2008).
Dat bleek bijzonder goedkoop te zijn. Variërend tussen de 1000 en 1200 bhat, wat ik zo in de gauwigheid zag. Maar er stond bij: Fares shown do NOT include taxes and fees.
Verder kon ik nergens zien hoeveel die taxes en fees dan zouden moeten bedragen.
Weet iemand dat? Hopelijk zijn ze niet zo hoog als in Nederland. Ha ha.
Ik heb ingegeven: one way ticket van Bangkok naar Surat Thani (dec. 2008).
Dat bleek bijzonder goedkoop te zijn. Variërend tussen de 1000 en 1200 bhat, wat ik zo in de gauwigheid zag. Maar er stond bij: Fares shown do NOT include taxes and fees.
Verder kon ik nergens zien hoeveel die taxes en fees dan zouden moeten bedragen.
Weet iemand dat? Hopelijk zijn ze niet zo hoog als in Nederland. Ha ha.
-
- Veel ervaring
Re: Extra kosten binnenlandse vlucht Air Asia?
Ik geloof dat ik het gevonden heb.
Insurance surcharge + adm. fee 245 bhat
Fuel surcharge 690 bhat
Airport tax 700 bhat
Dit zou dan bovenop het basisbedrag van 1000 of 1200 bhat komen.
Nog goedkoop vind ik.
Insurance surcharge + adm. fee 245 bhat
Fuel surcharge 690 bhat
Airport tax 700 bhat
Dit zou dan bovenop het basisbedrag van 1000 of 1200 bhat komen.
Nog goedkoop vind ik.
-
- Volwaardig lid
Waar wil je heen vanaf Surat Thani, anders zijn andere vervoersmogelijkheden mischien een optie?
-
- Volwaardig lid
Als je na het selecteren van de vlucht nog een stap verder gaat, krijg je het overzicht te zien van de totaalprijs. Tegenwoordig betaal je ook voor ieder bagage item dat je incheckt. In jouw geval, als je de kosten van belasting, brandstof en airport tax er nog bij op moet tellen, vindt ik het ticket vrij prijzig. Met een beetje geluk kun je voor de helft goedkoper inien je flexibel bent met vertrekdata.
-
- Veel ervaring
Ik weet nog niet precies wat we willen. Mijn man en ik zijn van plan om 3 wintermaanden in Thailand te brengen. Gisteren heb ik gemaild naar 333 Travel hier in Nederland en gevraagd of ze ons op Eva Air kunnen boeken (vertrek begin dec tot maart). We wilden een paar dingen sowieso doen: Cha-Am en/of Hua Hin. Ook Koh Samui omdat daar familie van ons woont. Koh Samui hebben we eerder bezocht. Vorig jaar om precies te zijn. Toen hebben we een dure vlucht genomen vanaf BKK met Thai Airways geloof ik. In ieder geval is er maar 1 maatschappij die op Koh Samui vliegt. Dat wilden we niet nog een keer doen. Extreem duur zijn ze. Dit keer wilden we vanaf Surat Thani varen naar Samui. Zodoende dus.
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Thai airways vliegt tegenwoordig ook op Samui, maar de prijzen zijn spijtig genoeg niet gezakt.
-
- Volwaardig lid
de 1e of laatste vlucht naar samui vanaf bkk zijn wel goedkoper dan de normale vluchten. Die prijs ligt ongeveer gelijk als dat je naar Surat Thani vliegt en dan nog met bus en boot naar samui moet.
-
- Veel ervaring
Oh dat wist ik niet.
En dat Thai Airways op Samui vliegt wist ik ook niet.
Ik haal die maatschappijen allemaal door elkaar.
Ik heb het even nagekeken. Vorig jaar zijn we met Bangkok Airways van BKK naar Samui gevlogen en terug. Dat was behoorlijk duur, dat weet ik wel.
En dat Thai Airways op Samui vliegt wist ik ook niet.
Ik haal die maatschappijen allemaal door elkaar.
Ik heb het even nagekeken. Vorig jaar zijn we met Bangkok Airways van BKK naar Samui gevlogen en terug. Dat was behoorlijk duur, dat weet ik wel.
-
- Volwaardig lid
Bangkok air heeft een eigen vliegveld op Samui waar sinds kort ook Thai op mag vliegen maar de prijzen zijn ongeveer gelijk. Bangkok air heeft alleen voor de 1e en laatste vlucht een actietarief, ik dacht iets van 2000 bath. Check de website van bangkok air voor de juiste tarieven.
Het gaat hier wel om de vroege/late vlucht, dus ik dacht 7 uur vertrekken in de ochtend of 2200.
Het gaat hier wel om de vroege/late vlucht, dus ik dacht 7 uur vertrekken in de ochtend of 2200.