Copie vluchtgegevens + betaling visum
Moderator: Loempia
-
- kenner
Copie vluchtgegevens + betaling visum
hoi iedereen
kort samengevat
- wil minimaal 6 maanden naar Thailand afreizen,dat zal dus een toeristenvisum worden met 3 entries.kosten 90 euro.Ik kan dat doen direct in Amsterdam of laten opsturen via post.
vragen
1.Op het aanvraag formulier vragen ze copie vluchtgegevens,ehter die heb ik nog niet...moet ik wachten en eerst de vlucht boeken.Stel voor als ze mijn aanvraag afwijzen dan heb ik voor niets een retour geboekt.Moet ik een enkele reis boeken of retour
vertrek 08 Juli is de planning
2.Hoe betaal ik als ik per post aanvraag...scheeld mijn een hele trip naar Amsterdam.
3.Ben net op 31 Mei teruggekeerd uit Thailand.Ben er 25 dagen geweest.Kan ik eigenlijk wel zo kort op elkaar weer terug met een
3 entries toeristenvisum
4.Wat betekent op aanvraagformulier Local guarantor and adress
wat vul ik hier in..........
Guarantor and adress
wat vul ik in............................
Dank jullie
kort samengevat
- wil minimaal 6 maanden naar Thailand afreizen,dat zal dus een toeristenvisum worden met 3 entries.kosten 90 euro.Ik kan dat doen direct in Amsterdam of laten opsturen via post.
vragen
1.Op het aanvraag formulier vragen ze copie vluchtgegevens,ehter die heb ik nog niet...moet ik wachten en eerst de vlucht boeken.Stel voor als ze mijn aanvraag afwijzen dan heb ik voor niets een retour geboekt.Moet ik een enkele reis boeken of retour
2.Hoe betaal ik als ik per post aanvraag...scheeld mijn een hele trip naar Amsterdam.
3.Ben net op 31 Mei teruggekeerd uit Thailand.Ben er 25 dagen geweest.Kan ik eigenlijk wel zo kort op elkaar weer terug met een
3 entries toeristenvisum
Guarantor and adress
Dank jullie
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken
- Ben
- Expat
Re: Copie vluchtgegevens + betaling visum
marcel28 schreef:hoi iedereen
kort samengevat
vragen
3 entries toeristenvisum
Guarantor and adress
Dank jullie
Gewoon ff bellen weet je het in een keer 100 %
Tel: 020 465 1532
- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Vluchtgegevens heb je nodig voor de aanvraag, en de retourvlucht moet geboekt staan binnen 60 dagen van de heenvlucht (dus binnen de geldigheidstermijn van je visa entry). Dit wordt, althans in Amsterdam, streng gecontroleerd.marcel28 schreef: 1.Op het aanvraag formulier vragen ze copie vluchtgegevens,ehter die heb ik nog niet...moet ik wachten en eerst de vlucht boeken.Stel voor als ze mijn aanvraag afwijzen dan heb ik voor niets een retour geboekt.Moet ik een enkele reis boeken of retour vertrek 08 Juli is de planning
Wil je langer blijven, verlenging aanvragen, etc, dan zul je dus je retourvlucht moeten verzetten later (kan meestal tegen extra betaling). Het is eventueel te proberen om alleen een heenvlucht te boeken en dan bijv. een vlucht te boeken naar Laos of een van de andere buurlanden binnen de aangegeven 60 dagen, maar er is geen garantie dat ze dit accepteren.
Let er op dat, als je binnen Thailand 30 dagen verlenging aanvraagt voor je visum (dus zonder het land uit te gaan), er dan wederom gevraagd zal worden om een vliegticket om aan te tonen dat je inderdaad binnen 30 dagen het land zal verlaten. Ook als je naar een buurland gaat en daarna het land weer binnen komt voor de volgende 60 dagen termijn KAN er gevraagd worden naar een vliegticket om aan te tonen dat je binnen de gestelde termijn het land uit gaat. Het hangt allemaal af van de desbetreffende immigratie-ambtenaar, ga er niet voetstoots van uit dat het allemaal wel zal lukken!
Geen idee, bel even met het consulaat in Amsterdam, ze zullen wel een methode hebben hiervoor.marcel28 schreef: 2.Hoe betaal ik als ik per post aanvraag...scheeld mijn een hele trip naar Amsterdam.
Voor zover ik weet is dat geen enkel probleem, alleen als je zonder visum ('visum excemption') Thailand binnen komt mag je maar 3 keer achter elkaar het land in, zolang je een visum hebt is het geen probleem.marcel28 schreef: 3.Ben net op 31 Mei teruggekeerd uit Thailand.Ben er 25 dagen geweest.Kan ik eigenlijk wel zo kort op elkaar weer terug met een 3 entries toeristenvisum
Let wel, in feite is dat visum alleen maar een "aanbeveling" aan de desbetreffende immigratie officier, het is dus geen absolute garantie dat je het land in kan en zo, de desbetreffende immigratieofficier is en blijft de enige die daar over beslist. 'Normaal' zal het allemaal geen probleem zijn, maar je moet altijd bedacht zijn op 'verrassingen' en regels kunnen van de ene op de andere dag veranderen, je hebt garantie tot aan de deur!
Geen idee, bel even met het consulaat in Amsterdam, ze zullen wel een methode hebben hiervoor.marcel28 schreef: 2.Hoe betaal ik als ik per post aanvraag...scheeld mijn een hele trip naar Amsterdam.
Ik vulde daar altijd naam en adres in van mijn vriendin (nu mijn vrouw dus). Op je entrycard in het vliegtuig wordt ook om een adres gevraagd waar je verblijft, en dat wordt ook daadwerkelijk geregistreerd in het computersysteem. Let er op dat als je ergens 'lokaal' verblijft (dus niet in een hotel of zo) de desbetreffende huis-eigenaar volgens de wet verplicht is om binnen een bepaalde periode aan te geven bij de immigratiedienst/politie dat hij/zij een buitenlander in huis heeft. Ik heb altijd maar aangenomen (maar weet dat niet 100% zeker) dat als je dat adres invult op je visum-aanvraag en/of je entrycard dat dan die aangifte niet meer nodig is. Nogmaals, regels zijn "flexibel"...marcel28 schreef: 4.Wat betekent op aanvraagformulier Local guarantor and adress
Guarantor and adress
-
- kenner
OK
planning.. Ik wil op Din 08 Juli t/m Din 30 september naar Thailand
dus bijna 3 maanden.Je zegt dat ik mijn terugvlucht moet boeken binnen 60 dagen........dan kom ik dus 1 maand tekort.Dan vermeld je dat ik mijn terigvlucht kan verlengen tegen bijbetaling.Ok.
Dus ik kan niet mijn terugvlucht boeken op 30 September en tijdens mijn verblijf in Thailand na 60 dagen even de grens overgaan bij Birma of ander buurland
Hoe zou U het doen
Het lijkt mij dan ook beter om maar een enkeltje te boeken
dan binnen 60 dagen even grens over en dan als laatste mijn terugvlucht boeken op 30 september...of heb ik het nu fout
dus bijna 3 maanden.Je zegt dat ik mijn terugvlucht moet boeken binnen 60 dagen........dan kom ik dus 1 maand tekort.Dan vermeld je dat ik mijn terigvlucht kan verlengen tegen bijbetaling.Ok.
Dus ik kan niet mijn terugvlucht boeken op 30 September en tijdens mijn verblijf in Thailand na 60 dagen even de grens overgaan bij Birma of ander buurland
Hoe zou U het doen
Het lijkt mij dan ook beter om maar een enkeltje te boeken
dan binnen 60 dagen even grens over en dan als laatste mijn terugvlucht boeken op 30 september...of heb ik het nu fout
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken
- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Je hoeft de grens niet over naar een buurland. Je kunt bij elk immigratiekantoor een verzoek indienen om het visum met 30 dagen te verlengen, normaal is dat geen enkel probleem, zijn standaardformulieren voor. Mochten ze moeilijk doen dan kun je het bij een ander immigratiekantoor proberen of je kunt alsnog de grens over (Birma zou ik zeker niet doen momenteel...).marcel28 schreef:OK
Nee, niet doen, die truc werkt niet.marcel28 schreef: Het lijkt mij dan ook beter om maar een enkeltje te boeken
1. Bij aanvragen van je toeristenvisum moet je een vliegticket tonen om te bewijzen dat je binnen 60 dagen het land uit gaat, dus je zult sowieso een vlucht moeten boeken en een retourticket is veel goedkoper dan 2 X enkele reis.
2. Bij verlengen van je visum (of soms ook als je de grens over gaat) zul je wederom een vliegticket moeten tonen om aan te geven dat je binnen die 30 dagen het land uit gaat, dus ook dan heb je weer een vliegticket nodig.
Kortom, bestel gewoon een retourticket, zet de datum op aankomstdatum + 60 dagen (let op: 60 dagen = niet 2 maanden), en neem de optie om die terugvlucht later nog te kunnen verzetten (kost maar heel weinig extra). Met dat ticket in de hand vraag je een toeristenvisum aan. Eenmaal in Thailand wacht je rustig tot je zeker weet dat je echt langer wilt blijven, en dan verzet je alsnog die terugvlucht naar 30 sept (aankomstdatum + 90 dagen) en met een afschrift van dat nieuwe vliegticket loop je weer naar de immigratiedienst en je doet een aanvraag om je visum met 30 dagen te verlengen (dus tot die 30 sept). Normaal is dat geen probleem, en mocht het helemaal niet lukken dan kun je altijd je terugvlucht alsnog weer terugzetten naar de oorspronkelijke datum.
Denk niet 'het valt wel mee' want de immigratiedienst hier is heel strikt als het op naleving van hun eigen regels aan komt en ze kunnen je het leven heel zuur maken, bewandel gewoon de 'officiele' weg en dan zit je veilig en heb je geen zorgen.
-
- komt net kijken
Ik heb vorige maand nog gebeld met het consulaat in amsterdam, en een retourticket hoef je echt nog niet te hebben als je 3 entries aanvraagt!
-
- Volwaardig lid
Hallo,
Zelf ben ik afgelopen november voor 5 maanden naar Thailand gegaan met een toeristenvisum met 2 entries. Ook een kopie van mijn vluchtgegevens meegestuurd en geen enkel probleem gehad. Ben naar 60 dagen de grens bij Nakon Phanom over gegaan en een uurtje later weer terug, toen ging de tweede entrie in.
Geld kun je gewoon in de aangetekende envelop meesturen, geen enkel probleem.
Zelf ben ik afgelopen november voor 5 maanden naar Thailand gegaan met een toeristenvisum met 2 entries. Ook een kopie van mijn vluchtgegevens meegestuurd en geen enkel probleem gehad. Ben naar 60 dagen de grens bij Nakon Phanom over gegaan en een uurtje later weer terug, toen ging de tweede entrie in.
Geld kun je gewoon in de aangetekende envelop meesturen, geen enkel probleem.
-
- Volwaardig lid
Heb 2 jaar geleden ook een 6 maands visum bij consulaat via post aangevraagd. Op de website staat hoe dit werkt, http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp.
Had een retour ticket voor 6 maanden en een kopie bijgesloten, geen enkel probleem zelfs terwijl mjin visum tot midden december geldig was en mijn teruvlucht pas in maart plaats vond.
Als je geen guarantor hebt kun je het ook niet invullen
Had een retour ticket voor 6 maanden en een kopie bijgesloten, geen enkel probleem zelfs terwijl mjin visum tot midden december geldig was en mijn teruvlucht pas in maart plaats vond.
Als je geen guarantor hebt kun je het ook niet invullen
-
- kenner
Zit vlakbij Kanchanaburi
Waar kan ik het best de grens over...Birma of toch naar Cambodja Poipet.
Enn vliegticket kan een geldigheid hebben van 3/6/12 maanden
Dus ik neem voorlopig van 6 maanden,maar moet wel boeken
voor 60 dagen dus bijv 08 Juli heereis en 05 september terugreis..
Dan moet ik wel wijzigingskosten betalen omdat ik dus mijn verblijf verleng...klopt het zover
Wat vul ik ik bij Durations proposed stay........6 maanden"of 12
thxx
Waar kan ik het best de grens over...Birma of toch naar Cambodja Poipet.
Enn vliegticket kan een geldigheid hebben van 3/6/12 maanden
Dus ik neem voorlopig van 6 maanden,maar moet wel boeken
voor 60 dagen dus bijv 08 Juli heereis en 05 september terugreis..
Dan moet ik wel wijzigingskosten betalen omdat ik dus mijn verblijf verleng...klopt het zover
Wat vul ik ik bij Durations proposed stay........6 maanden"of 12
thxx
-
- Volwaardig lid
Of je je ticket kunt wijzigen hangt af van de voorwaarden van de ticket. Meestal moet je na uitgifte van de ticket betalen voor het wijzigen van de vertrek datum. Het wijzigen van de retourdatum is vaak gratis.
-
- Volwaardig lid
Ik zou geen ticket kopen met retour over 60 dagen en dat later wijzigen maar meteen een 6 maands ticket kopen. Je betaald wijzigingskosten en eventueel ook de meerkosten als in de tussentijd het ticket duurder wordt omdat de goedkope klasse al uitverkocht is.
Gewoon 6 mnd ticket, je hebt toch ook een visum voor 6 mnd. Trouwens mocht je thailand over land verlaten dan heb je daar op voorhand toch ook geen bewijs van in de vorm van een bus of treinreservering.
Gewoon 6 mnd ticket, je hebt toch ook een visum voor 6 mnd. Trouwens mocht je thailand over land verlaten dan heb je daar op voorhand toch ook geen bewijs van in de vorm van een bus of treinreservering.