reserveren noodzakelijk?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
cyclops8
komt net kijken
komt net kijken

reserveren noodzakelijk?

#1 Bericht door cyclops8 » woensdag 21 mei 2008, 13:01

Hallo allemaal,

Eind dit jaar, ongeveer vanaf 25 november, ga ik samen met mijn vriedin voor vier weken naar Thailand.
Ik heb van diverse mensen vernomen dat reizen binnen Thailand erg gemakkelijk is en dat willen we dan ook gaan doen.
Op dit moment hebben we nog niet echt een route bedacht, maar we willen ondermeer naar het noorden en het zuiden.
Nu heb ik begrepen dat een deel van onze reis samen valt met het lokale hoogseizoen.
Mij vraag is nu of het mogelijk is om tijdens dit hoogseizoen de transfers nog ter plaatse te boeken, of dat alles dan al lang van te voren volgeboekt is en een reservering/boeking vooraf dus noodzakelijk is.

Met vriendelijke groet

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: reserveren noodzakelijk?

#2 Bericht door carpediem » woensdag 21 mei 2008, 13:26

In het hoogseizoen loop je altijd risico als je niet geboekt hebt.
Bus reizen: hoef je niet te boeken.
Treinreizen: v.n. BKK-Changmai beter van te voren te boeken. Naar het zuiden een paar dagen van tevoren.
Lokale vliegreizen: beter van tevoren te boeken, kan dan ook goedkoper zijn, vooral als je wat bewegingsruimte hebt in de tijd.
Hotels: kan ook goedkoper zijn om per internet te boeken.

Het gaat er maar om in hoeverre je zelf wil vastleggen.
pluk de dag (carpediem)

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#3 Bericht door hans en pauline » vrijdag 30 mei 2008, 14:21

Wij gaan vrijwel elk jaar van begin november tot half december naar Thailand!
Tot dusver nooit problemen gehad met bus- of treinvervoer (nooit ver van te voren gereserveerd) Alhoewel we de trein meestal 1 dag van te voren reserveerden (soms laten reserveren door Greenwoodtravel met kleine bijbetaling, want dan worden de kaartjes door hen opgehaald en hoef je niet heen en weer naar het station)
Wel reserveren we ver van te voren als er speciale grote feesten (in de plaats, waar je heen wilt) zijn, zoals de Elephant roundup in Surin, waar we de trein 3 dagen van te voren reserveerden en het hotel zelfs 4 maanden van te voren, want op dat feest komen meer mensen op af dan er hotels zijn.
Een hotel kan je ook een of twee dagen van te voren opbellen of ze plaats hebben. Duurdere **** of *****hotels zou ik via Greenwoodtravel regelen, omdat zij vaak deals met hen maken en dat kan in bepaalde gevallen soms de helft in prijs schelen (in internetcafe kan je de hotelprijzen vergelijken met die vermeld op de website van Greenwood Travel)
Wij boekten eigenlijk alleen van te voren als we bijv. met de bus reisden en pas in de loop van de avond aan zouden komen en dan weinig zin hadden om een hotel te gaan zoeken. In zo'n geval reserveerden we meestal voor 2 dagen, ook als we van plan zijn langer te blijven.
Als het bevalt verlengden we gewoon de boeking, maar als het tegenvalt doordat er bijv. de hele dag gebouwd wordt (snerpende zaagmachines enz.) ben je ook zo weer weg.
Goedkopere hotels/ bungalows kan je ter plaatse afdingen als je iets langer blijft. Vorig jaar op Koh Samet moest ik 800 baht per dag ( een kamer met airco ) betalen , maar omdat wij een week bleven konden we voor 650 baht per dag daar blijven.
Budget-vliegriezen ver van te voren boeken (des te goedkoper)

Met vriendelijke groet,
Hans en Pauline

cyclops8
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door cyclops8 » zondag 01 juni 2008, 21:54

Bedankt voor de informatie!

Ik ga binnenkort inderdaad alvast de tickets boeken zodat ik zeker weet dat we daar aankomen en voor de rest gaan we het wel zien!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”