Wanneer tickets boeken voor eind Juli 2009 ?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Wanneer tickets boeken voor eind Juli 2009 ?
Vorig jaar maart had ik vliegtickets voor mijn gezin besteld bij 333travel.
Wij vlogen eind Juli 2007 van Amsterdam naar Bangkok met EVA air.
Je zou denken dat maart vroeg genoeg was maar mijn gezin zat zowel op de heen- als de terugreis verspreid door het vliegtuig. Het was trouwens onze eerste keer in Thailand. Normaal gingen we altijd op vakantie in Europa. Thailand is ons echter zo goed bevallen dat we dit jaar maar doorsparen om volgend jaar weer een maand te gaan genieten in Thailand.
Volgend jaar willen we dus weer in het hoogseizoen (schoolvakantie kinderen).
Kan iemand mij een tip geven vanaf wanneer en bij wie ik kan boeken ? Eventueel vliegen met LTU of Thai airways vanaf Dusseldorf is ook geen probleem. Mijn kinderen zijn volgend jaar 19 en 13 jaar oud dus we moeten boeken voor 4 volwassenen. Is het waar als ik een geruime tijd vantevoren boek de prijs goedkoper is ? Nou een boel vragen maar ik hoop dat iemand kan en wil helpen. Trouwens ik had voor mijn vorige reis veel nuttige info van het forum gehaald.
Wij vlogen eind Juli 2007 van Amsterdam naar Bangkok met EVA air.
Je zou denken dat maart vroeg genoeg was maar mijn gezin zat zowel op de heen- als de terugreis verspreid door het vliegtuig. Het was trouwens onze eerste keer in Thailand. Normaal gingen we altijd op vakantie in Europa. Thailand is ons echter zo goed bevallen dat we dit jaar maar doorsparen om volgend jaar weer een maand te gaan genieten in Thailand.
Volgend jaar willen we dus weer in het hoogseizoen (schoolvakantie kinderen).
Kan iemand mij een tip geven vanaf wanneer en bij wie ik kan boeken ? Eventueel vliegen met LTU of Thai airways vanaf Dusseldorf is ook geen probleem. Mijn kinderen zijn volgend jaar 19 en 13 jaar oud dus we moeten boeken voor 4 volwassenen. Is het waar als ik een geruime tijd vantevoren boek de prijs goedkoper is ? Nou een boel vragen maar ik hoop dat iemand kan en wil helpen. Trouwens ik had voor mijn vorige reis veel nuttige info van het forum gehaald.
-
- Expat
Re: Wanneer tickets boeken voor eind Juli 2009 ?
De KLM laat je ongeveer vanaf 360 dagen vooruit boeken en stoelreservering vanaf ongeveer 3 maanden vooraf.
Ik denk dat elke maatschappij zo zijn eigen regels kent.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Ben
- Expat
Waarschijnlijk een makkelijk antwoordt, zo vroeg mogelijk en die tickets diedutch schreef:De KLM laat je ongeveer vanaf 360 dagen vooruit boeken en stoelreservering vanaf ongeveer 3 maanden vooraf.
jou redelijk lijken.
Bij het onderste uit de kan moet je geluk hebben
maar je loopt het risico duurder uit te zijn vliegen zal niet goedkoper worden
eerder duurder de koemende tijden .
- jodokus
- Volwaardig lid
Ik dacht dat stoelreservering pas kan tijdens inchecken, 30 uur van te voren...?dutch schreef:De KLM laat je ongeveer vanaf 360 dagen vooruit boeken en stoelreservering vanaf ongeveer 3 maanden vooraf.
J.
Toch wel...
-
- Expat
Wat ik schrijf weet ik.
(heb het zelf gedaan.Mijn stoelreservering was in Maart terwijl ik a.s. Juni vertrek)
Hetzelfde geldt voor de boeking;Ook eigen ervaring.
(heb het zelf gedaan.Mijn stoelreservering was in Maart terwijl ik a.s. Juni vertrek)
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- jumbo
- Expat
Stoelreservering verschilt per maatschappij, ik reis business class en kan altjd 100 dagen tevoren mijn stoel boekendutch schreef:Wat ik schrijf weet ik.
Voor vluchten naar NL boek ik heen half jaar eerder
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Quotejumbo schreef:Stoelreservering verschilt per maatschappij, ik reis business class en kan altjd 100 dagen tevoren mijn stoel boekendutch schreef:Wat ik schrijf weet ik.
Voor vluchten naar NL boek ik heen half jaar eerder
De KLM laat je ongeveer vanaf 360 dagen vooruit boeken en stoelreservering vanaf ongeveer 3 maanden vooraf.
unquote

Ronald Reagan
Ronald Reagan
- jumbo
- Expat
Het was ook slechts een bevestiging

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- komt net kijken
- Contacteer:
Bij LTU kun je ongeveer een jaar van te voren een mail sturen voor de data waarop je wil vliegen. Zij reserveren dit voor je en melden zich wanneer het vluchtschema klaar is of je definitief wilt boeken met de bijbehorende prijs. Hoe vroeger geboekt bij LTU c.q. inmiddels Air Berlin, hoe goedkoper. Wanneer je kort voor vertrek de data wilt veranderen kan het wel weer duur worden, het verschil in prijs moet je dan bijbetalen, scheelt soms 200 euro per enkele reis.
Ach een mail sturen kan altijd, boeking is dan nog niet definitief.
Ach een mail sturen kan altijd, boeking is dan nog niet definitief.
-
- komt net kijken
Oké bedankt voor de antwoorden.
Ik ga van de week inderdaad maar een paar mailtjes versturen naar de diverse luchtvaartmaatschappijen. Ik vraag dan wat de prijs is voor een retour ticket en vanaf wanneer ik de boeking kan maken.
Ik heb natuurlijk geen haast, vertrek is pas eind juli 2009, maar waarom zou ik mezelf tekort doen door veel geld voor een ticket te betalen. Ik kan in Thailand zoveel leuke dingen doen met mijn geld
Die optie om te vliegen vanuit Dusseldorf met bijv. LTU lijkt me steeds intressanter worden. Ik laat wel weten wanneer ik de tickets heb geboekt wat ik ervoor heb betaald.
Groeten CarlMarius
Ik ga van de week inderdaad maar een paar mailtjes versturen naar de diverse luchtvaartmaatschappijen. Ik vraag dan wat de prijs is voor een retour ticket en vanaf wanneer ik de boeking kan maken.
Ik heb natuurlijk geen haast, vertrek is pas eind juli 2009, maar waarom zou ik mezelf tekort doen door veel geld voor een ticket te betalen. Ik kan in Thailand zoveel leuke dingen doen met mijn geld

Groeten CarlMarius