Alle vluchten naar Thailand via Bangkok?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Alle vluchten naar Thailand via Bangkok?
Ik weet niet precies waar ik wil overwinteren (Noord of Isan), maar ik wil alvast een ticket kopen naar Bangkok voor de komende herfst. Zodra ik meer duidelijkheid heb, wil ik een ticket vanuit Bangkok naar X reserveren.
1) Het klopt toch, dat alle vluchten vanuit NL naar Bangkok zijn?
2) Ticket van Bangkok naar X, kan ik ter plekke op vliegveld Bangkok, maar ook vanuit NL reserveren?
(Voor de volledigheid de tekst aangepast)
1) Het klopt toch, dat alle vluchten vanuit NL naar Bangkok zijn?
2) Ticket van Bangkok naar X, kan ik ter plekke op vliegveld Bangkok, maar ook vanuit NL reserveren?
(Voor de volledigheid de tekst aangepast)
Laatst gewijzigd door soulwy op dinsdag 20 mei 2008, 09:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008
K.S. 2008
-
- Veel ervaring
Re: Alle vluchten naar Thailand via Bangkok?
Ik vlieg aankomende maandag en ik had geen keus.. Ik verblijf in Krabi en zou eerst naar Bangkok moeten.. Volgens mij gaan er ook wel vluchten naar 1 van de eilanden maar dat weet ik niet zeker.
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is
-
- Volwaardig lid
Alle vluchten landen inderdaad in BKK, maar je kunt op internationale vluchten doorreizen naar Chiangmai en Phuket (en misschien nog andere airports) en daar pas door de douane. Of gewoon in BKK door de douane en een binnenlandse vlucht nemen. Als je bij het boeken van een ansluitende binnenlandse vlucht maar goed erop let dat je van de niewe luchthaven vertrekt of anders voldoende tijd hebt om naar het oude vertrouwde Don Muang te reizen.
-
- Volwaardig lid
Haasten voor de aansluiting, ga ik niet trekken, dus dan wordt het waarschijnlijk vanuit NL reserveren. Met ruime overstaptijd, kan ik met een slakkegangetje gaan.Mario08 schreef:Alle vluchten landen inderdaad in BKK, maar je kunt op internationale vluchten doorreizen naar Chiangmai en Phuket (en misschien nog andere airports) en daar pas door de douane. Of gewoon in BKK door de douane en een binnenlandse vlucht nemen. Als je bij het boeken van een ansluitende binnenlandse vlucht maar goed erop let dat je van de niewe luchthaven vertrekt of anders voldoende tijd hebt om naar het oude vertrouwde Don Muang te reizen.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
K.S. 2008
K.S. 2008
-
- Expat
- Contacteer:
Martinair vloog afgelopen seizoen op Phuket. Ik weet niet of dat komend seizoen ook weer het geval is, maar wel de moeite van het nakijken waard. LTU vliegt Duesseldorf-Phuket
-
- Volwaardig lid
Binnelandse vluchten kan je vanuit Nedl boeken bij:soulwy schreef: 2) Ticket van Bangkok naar X, kan ik ter plekke op vliegveld Bangkok, maar ook vanuit NL reserveren?
Air Asia:
http://www.airasia.com/site/th/en/home.jsp
Nok Air:
http://www.nokair.com/NokConnext/aspx/Welcome.aspx
Get Rich or Die Tryin'
- Edje
- Expat
Je vergeet de belangrijkste Totender; http://www.thaiairways.com
Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten, is zeer nihil.
Vertektijden voor 99% gegarandeerd, dat is bij die andere 2 bijna nooit het geval.
Doorlabelen gaat alleen als je Thai Airways vliegt en de binnenlandse vlucht vertrekt vanaf Suvarnibumi (alleen Phuket en Chiang Mai)
Alle andere binnenlandse vluchten vertrekken vanaf Don Muang. Houd rekening met 3 uur tussentijd.
Boeken vanuit NL gaat alleen met een CreditCard. Boek je hier bij een reisburo dan betaal je ongeveer het dubbele.
Vertektijden voor 99% gegarandeerd, dat is bij die andere 2 bijna nooit het geval.
Doorlabelen gaat alleen als je Thai Airways vliegt en de binnenlandse vlucht vertrekt vanaf Suvarnibumi (alleen Phuket en Chiang Mai)
Alle andere binnenlandse vluchten vertrekken vanaf Don Muang. Houd rekening met 3 uur tussentijd.
Boeken vanuit NL gaat alleen met een CreditCard. Boek je hier bij een reisburo dan betaal je ongeveer het dubbele.
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Koh Samui heeft overigens ook een internationale luchthaven met de daarbij behorende immigration officers.
Binnenlandse vluchten kunnen ook bij Bangkokair en 0ne two fly geboekt worden.
Okie
Binnenlandse vluchten kunnen ook bij Bangkokair en 0ne two fly geboekt worden.
Okie
-
- Volwaardig lid
Niet waar, vanaf Don Muang vertrekken de binnenlandse vluchten van Nok air en One Two Fly en een gedeelte van de vluchten van Thaiair. Vanaf Suvarnaphumi vertrekken Air asia, Bangkok air en een gedeelte van Thaiair.Alle andere binnenlandse vluchten vertrekken vanaf Don Muang. Houd rekening met 3 uur tussentijd.
Okie
-
- Volwaardig lid
Ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Nok Air, ook wat betreft de vertrektijden. Maar ik heb er maar een aantal keer mee gevlogen.Edje schreef:Je vergeet de belangrijkste Totender; http://www.thaiairways.com
Johan
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-
- Volwaardig lid
Mrs. Wereldvreemd heeft lange tijd op Phuket gewerkt en de laatste jaren zijn er rechtstreekse vluchten uit diverse landen geweest. Deze vluchten zijn er alleen tijdens het hoogseizoen.
Voor Nederland werd dit inderdaad verzorgd door Martinair, maar dit was fors aan de prijs.
Behalve BKK en Phuket zijn er geen andere rechtstreekse vluchten vanuit AMS naar Thailand.
Maar ja, who cares? Vanuit beide plaatsen kom je eenvoudig weer elders in Thailand.
Voor Nederland werd dit inderdaad verzorgd door Martinair, maar dit was fors aan de prijs.
Behalve BKK en Phuket zijn er geen andere rechtstreekse vluchten vanuit AMS naar Thailand.
Maar ja, who cares? Vanuit beide plaatsen kom je eenvoudig weer elders in Thailand.
- -
-
- Veel ervaring
Heb al heel wat keren met AirAsia gevlogen (zowel binnen Thailand als ook "internationaal"), en de grootste vertraging die ik ooit met AirAsia heb gehad was 15 minuten. Het valt dus best wel mee hoor..
Edje schreef:Je vergeet de belangrijkste Totender; http://www.thaiairways.com
Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten, is zeer nihil. Vertektijden voor 99% gegarandeerd, dat is bij die andere 2 bijna nooit het geval.
-
- Volwaardig lid
Kan nu wel zijn dat jij toevallig geen enkel probleem hebt gehad, ik daarentegen al meerdere keren daar gestaan en flight cancelled of verlegd, enfin, dit gezegdzijnde ben ik telkens heel goed behandeld geweest, de meisjes van Nok Air kennen mij ondertussen al en soms zat er een jaar tussen, ze belden en onderhandelden om mij op een Thai Air vlucht te zetten (was wel alleen dus is makkelijker) Telkens ben ik zeer vriendelijk en doe ik alsof mijn leven van die vlucht afhangtNimnuan schreef:Ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Nok Air, ook wat betreft de vertrektijden. Maar ik heb er maar een aantal keer mee gevlogen.Edje schreef:Je vergeet de belangrijkste Totender; http://www.thaiairways.com

Niets dan lof voor Nok Air van mijn kant maar je kan er echt niet op rekenen

Thai Air is excellent!
chok dee