de 40.000 thb regel

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tjerk
komt net kijken
komt net kijken

de 40.000 thb regel

#1 Bericht door tjerk » zondag 27 april 2008, 09:49

hallo allemaal.
wij zijn van plan ons te gaan verstgen.....ik met mijn thaise vrouw, we zijn getrouwd, ingeschreven in thailand en willen daar dan ook verder gaan.
ik ben 42, val dus nog niet onder de retirement visa, dus zal ik gaan voor een non O marriage visa.
- We willen daar een resort gaan starten.
echter nu is er natuurlijk de 40.000 thb regel. Hoe wordt die precies uitgevoerd.
Men wil zien dat wij kunnen leven en dat er 40.000 per maand binnenkomt.
Stel ik heb naast mijn zakelijke rekening ook nog een prive rekening, ofwel een kapitaal rekening van ongeveer 600.000. Kan ik indien in de opstart fase de gelden iets minder snel binnen komen, per maand 40.000 overboeken van mijn kapitaal rekening naar mijn zakelijke rekening en deze dan vervolgens na een jaar inleveren voor mijn extension, of gaat dit geheel anders, en hoe er dan mee om te gaan.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en het bovenstaande verhaal begriijpen.
- Weet iemand nog een betrouwbare en betaalbare lawer in Chiang Mai,
- Hoe is het geregeld met een ziektenkosten verzekering in Thailand, is dat gewoon een gezondheids verzekering afsluiten.

ik hoor heel graag jullie reakties.

Tjerk

dutch
Expat
Expat

Re: de 40.000 thb regel

#2 Bericht door dutch » zondag 27 april 2008, 11:21

Je moet kunnen bewijzen dat je dit inkomen minimaal per maand hebt.
Jammer voor je dat de "geld op rekening mogelijkheid" in 2006 is afgeschaft.
Het inkomen van beiden wordt bij elkaar geteld.

Op deze leeftijd zijn er redelijk goede ziektekostenverzekeringen te verkrijgen (kijk even wat op dit forum,er is reeds veel over geschreven)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

tjerk
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door tjerk » zondag 27 april 2008, 11:28

oke dat begrijp ik....maar mocht in een bepaalde maand, denk laag seizoen, de inkomsten minder zijn, kan ik dan alsnog van mijn kapitaal rekening overboeken naar mijn zakenrekening.
Of kan ik via een familie lid geld laten storten op een zakenrekening en dan later via mijn kapitaal rekening hem of haar weer terugbetalen.
Zoals zoveel mazen, moet toch ook hier een idee voor zijn, meer mensen hebben hier toch mee te maken.

dutch
Expat
Expat

#4 Bericht door dutch » zondag 27 april 2008, 12:28

Zijn het Thailand inkomsten?
Ik neem aan dat je eens per jaar je PIT (personal Income Tax) zult moeten betalen.
Je zult met de immigratiedienst moeten overleggen of jaarinkomen(minimaal 480.000),met wisselende maandinkomens,OK is,
Ik neem aan dat af en toe geld overmaken uit Holland ,niet tot die jaarinkomsten worden gerekend,tenzij je een inkomstenverklaring van de Ambassade zou kunnen overleggen.
Ronald Reagan

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Mario08 » woensdag 07 mei 2008, 15:40

Het gaat om je inkomen, je vermogen doet er tegenwoordig weinig toe.

Maar als je een bedrijf wilt beginnen kun je ook denken aan een Non-B visa, voor mensen die in Thailand werken of een bedrijf opzetten.

Als je een resort wilt opstarten kan dat moeilijkheden opleveren. Informeer hier goed over. De meeste banen in de tourisme sector zijn uitgesloten voor buitenlanders. Je vrouw kan het natuurlijk wel doen, maar als ze jou in het bedrijf zien werken kun je het land uitgezet worden. Aan de bar zitten mag, achter de bar niet.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Mario08 » zondag 18 mei 2008, 04:48

In tegenstelling tot mijn eerdere bericht doet je vermogen er nog steeds wel toe. Het is of een inkomen van 40.000 baht per maand of ieder jaar laten zien dat je de afgelopen 3 maanden 400.000 baht op een Thaise bankrekening had staan.

De Thaise immigratie plubiceert de volgende regels:

Required Documents
Immigration Form 7
Copy of passport
A 4 cm. X 6 cm. Photograph
A 1,900 baht application fee
Marriage Certificate
Birth Certificate (if any)
Financial evidence showing financial status of the husband
Bank account pass-book, personal bank statement of the account owner.
Evidence indicating income along with related documents. If receiving pension, a document of pension payment certified by the embassy or consulate of the country that pays pension is needed.
In case of working in Thailand, Work permit and evidence of tax payment are required.
Documents indicating Thai nationality or permanent residence of the wife such as identification card (ID), census registration address / residence identification, or passport (in case that the wife is a permanent resident)
A record of interviewing the applicant and his wife.
Applicant must accompany his wife to the Immigration Bureau office to certify of all the documents. The couple will be able to confirm that they are still husband and wife.
Evidence certified by the applicant's embassy or consulate showing the applicant's marital status.
The officials reserve the rights to examine or ask for additional documents from the applicant if necessary.

Wife of Thai nationality:
TM. 7
Passport copy
Passport picture (4x6 cm)
Application fee 1,900.- Baht
Marriage certificate
House register and identification card of wife
Birth certificate of children (if any)
Interview record of applicant and wife
Applicant must accompany his wife to the Immigration Bureau office to certify of all the documents. The couple will be able to confirm that they are still husband and wife.
Financial documentation:
- Bank statement and copy of bank account showing at least 400,000.- Baht deposit
- Employment evidence, work permit, and tax documentation showing an income of at least 40,000.- Baht.

dutch
Expat
Expat

#7 Bericht door dutch » zondag 18 mei 2008, 05:03

Zoals in een ander topic al geschreven ,is voor diegenen die NA 1 October 2006 van dit visum gebruik willen maken,het bedrag op de bank niet meer geldig.
Alleen het maandinkomen wordt bekeken.
http://thailandlaw.com/immigration_law2007.html
Alle soorten visa ,met hun vereisten ,staan hier vermeld.
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » zondag 18 mei 2008, 05:46

dutch schreef:Zoals in een ander topic al geschreven ,is voor diegenen die NA 1 October 2006 van dit visum gebruik willen maken,het bedrag op de bank niet meer geldig.
Alleen het maandinkomen wordt bekeken.
http://thailandlaw.com/immigration_law2007.html
Alle soorten visa ,met hun vereisten ,staan hier vermeld.
TIT sommige bronnen zijn traag met aanpassen van hun info :D

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Mario08 » dinsdag 20 mei 2008, 08:24

Dutch heeft inderdaad gelijk. Maar dat blijkt niet uit de link. Als je punt 7.17 goed leest staat lijkt het als of de inkomenseis van 40,000 baht niet geldt voor gevallen van voor 1 oktober 2006, maar de 400,000 baht regel ook na 1 okt. 2006 geldt. Ligt aan een wat onhandige vertaling. Betere link is:
http://www.lawyer.th.com/National_Polic ... t_2006.pdf
op dit punt staat het daar duidelijker.

dutch
Expat
Expat

#10 Bericht door dutch » dinsdag 20 mei 2008, 08:40

Mario08 schreef:Dutch heeft inderdaad gelijk. Maar dat blijkt niet uit de link. Als je punt 7.17 goed leest staat lijkt het als of de inkomenseis van 40,000 baht niet geldt voor gevallen van voor 1 oktober 2006, maar de 400,000 baht regel ook na 1 okt. 2006 geldt. Ligt aan een wat onhandige vertaling. Betere link is:
wat is hier onduidelijk aan,of is mijn engels nu zo slecht geworden? ;)
6) In the case of an alien married to a Thai woman, any party or both must have a total income of not less than Baht 40,000 per month, except for aliens who entered the Kingdom before this Order came into force and granted a permit to stay in the Kingdom. If the alien does not have the minimum income above, he shall have an account deposit in Thailand in the name of either party or both of not less than Baht 400,000. Proof of account deposit for the previous 3 months is required
unquote
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat

#11 Bericht door dutch » dinsdag 20 mei 2008, 08:44

dutch schreef:
Mario08 schreef:Dutch heeft inderdaad gelijk. Maar dat blijkt niet uit de link. Als je punt 7.17 goed leest staat lijkt het als of de inkomenseis van 40,000 baht niet geldt voor gevallen van voor 1 oktober 2006, maar de 400,000 baht regel ook na 1 okt. 2006 geldt. Ligt aan een wat onhandige vertaling. Betere link is:
wat is hier onduidelijk aan,of is mijn engels nu zo slecht geworden? ;)
6) In the case of an alien married to a Thai woman, any party or both must have a total income of not less than Baht 40,000 per month, except for aliens who entered the Kingdom before this Order came into force and granted a permit to stay in the Kingdom. If the alien does not have the minimum income above, he shall have an account deposit in Thailand in the name of either party or both of not less than Baht 400,000. Proof of account deposit for the previous 3 months is required
unquote
Het belangrijkste is echter dat de goede informatie op de juiste plaats komt :lol:
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#12 Bericht door Ben » dinsdag 20 mei 2008, 08:45

Dat lees je dus verkeerd

Voor 1 oct 2006 was er alleen de mogelijkheid 400.000
na 1 oct 2006 is de 40.000 regel erbijgekomen

Degene die voor 1 oct 2006 dus een reregistreerd Huwelijk hebben kunnen en 400.000 of
40.000 kiezen
Geregistreed na 1 oct 2006 alleen nog 40.000 .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Mario08 » dinsdag 20 mei 2008, 08:59

Lees het nog meer eens. Als je de eerste zin goed leest staat daar eigenlijk dat de 40,000 baht eis niet voor oude gevallen geldt. De tweede zin suggereert, ten onrechte, dat nieuwe gevallen ook een Thaise bankrekening met 400,000 baht mogen tonen. :mrgreen:

Vergelijk de tekst van mijn link maar met de tekst van Thailaw.

dutch
Expat
Expat

#14 Bericht door dutch » dinsdag 20 mei 2008, 09:44

De tekst van de immigratie dienst geldt,niet die van een advocaten kantoor(als het puntje bij paaltje komt)
IF the alien (die voor 1 0ct 2006)etc

Maar ik denk dat het voor de belanghebbende wel duidelijk is.Precies zoals Ben in het goed Nederlands schreef.
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#15 Bericht door Ben » dinsdag 20 mei 2008, 10:56

dutch schreef:De tekst van de immigratie dienst geldt,niet die van een advocaten kantoor(als het puntje bij paaltje komt)
IF the alien (die voor 1 0ct 2006)etc

Maar ik denk dat het voor de belanghebbende wel duidelijk is.Precies zoals Ben in het goed Nederlands schreef.

Er bestaan wel 100 sites waarin de regels beschreven zijn
en ieder doet dat op zijn manier .

De 40.000 bath regel bestaat pas sinds 1 oct 2006 daarvoor niet wat men ook schrijft.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”