Bijna vier jaar in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Bijna vier jaar in Thailand

#31 Bericht door dutch » donderdag 15 mei 2008, 14:09

Misschien kom ik je wel tegen,ik zit volgende maand voor 2 weken in Nederland :D :lol:
Ik ben er in geen 10 jaren geweest maar mijn moeder wordt 93 en dat is nu een leeftijd geworden waarop elke keer de laatste keer kan zijn.
Heb er dus maar een familie reunie voor georganiseert.
Denk zelf dat ik,door mijn expat leven van de laatste 20 jaar,slechts 25% van de aanwezigen zal herkennen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door carpediem » donderdag 15 mei 2008, 17:21

Ja dat zou toeval zijn. Maar waar kom ik je tegen? In het café kom je niet. de disco zijn we te oud voor.
Misschien in het vondelpark, op het strand of in artis.
je weet maar nooit.
Ik ben van 24 mei tot 11 juli voornamelijk in Amsterdam en Haarlem. Ligt er een beetje aan waar ik kan slapen.
Misschien nog een aantal dagen naar Frankrijk.
In ieder geval een goede reis en een plezierige verjaardag en reunie.
pluk de dag (carpediem)

jumbo
Expat
Expat

#33 Bericht door jumbo » vrijdag 16 mei 2008, 02:14

carpediem schreef: Een nieuwe uitdaging aangaan,
Niet vereenzamen,
Structuur aanbrengen,
Werken aan sociale kontakten (netwerk),
Langer voor vakantie naar Nederland,
aanpassingvermogen,
enz.

Cambodja zou geen probleem zijn.
Je bent zeker nog nooit in Cambodia geweest?? Of alleen aan de kust, waar je hetzelfde zo niet een erger lot wacht...
Je zit gewoon in een cruciale periode en daar moet je doorheen en het is (voor sommigen) belangrijk een netwerk te hebben, daar zou ik toch eens aan gaan werken
Je bent altijd welkom voor een biertje en wat dronkemanspraat :P , bijna iedereen overigens
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat

#34 Bericht door dutch » vrijdag 16 mei 2008, 02:54

Ik was een half jaar in Thailand gepensioeneerd toen mijn vrouw overleed.
Ik heb een week programma samengesteld waar ik mij over het algemeen strikt aan houdt.
2 x golf (course en/of driving range)
1 x massage
1 x The Mall voor de wekelijkse inkopen.
Daarmede zijn 4 dagen redelijk gevuld.Zeker met de bij-activiteiten zoals onderweg een kopje koffie en combinatie met post/bank/etc etc
Probeer zoveel mogelijk op dezelfde plaatsen te komen.De mensen (andere bezoekers zowel als personeel) zullen je leren kennen en zo doe je kennissen op.
Via een plaatselijk Korat forum heb ik wat kennissen opgedaan die ik af en toe ontmoet een wat babbel.Echte vrienden zitten daar (nog )niet tussen.Maar wel afleiding en aanspraak.
Ik besteed veel tijd aan lezen (kranten zowel als boeken) en uiteraard ook het internet.
Volg TV internationaal zowel als lokaal (ook Nederland via bvn tv) en hou wat simpele administratie bij.
Slaap goed en rook en drink niet.Ga zeer weinig uit omdat het s'avonds rijden mij niet bevalt,maar wat moet je ook in een nachtgelegenheid zoeken als je niet drinkt? ;)

Na het hectische zakenleven is dit alles een verademing en ik voel me prettig samen met mijn vriendin.
Hoop dat jij spoedig een eender geluid kan laten horen carpediem en natuurlijk jij ook veel plezier gedurende je verblijf in Nederland (veel te lang man ;) ):)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door JohanS » vrijdag 16 mei 2008, 10:22

dutch schreef:Ik was een half jaar in Thailand gepensioeneerd toen mijn vrouw overleed.
Ik heb een week programma samengesteld waar ik mij over het algemeen strikt aan houdt.
2 x golf (course en/of driving range)
1 x massage
1 x The Mall voor de wekelijkse inkopen.
Daarmede zijn 4 dagen redelijk gevuld.Zeker met de bij-activiteiten zoals onderweg een kopje koffie en combinatie met post/bank/etc etc
Probeer zoveel mogelijk op dezelfde plaatsen te komen.De mensen (andere bezoekers zowel als personeel) zullen je leren kennen en zo doe je kennissen op.
Via een plaatselijk Korat forum heb ik wat kennissen opgedaan die ik af en toe ontmoet een wat babbel.Echte vrienden zitten daar (nog )niet tussen.Maar wel afleiding en aanspraak.
Ik besteed veel tijd aan lezen (kranten zowel als boeken) en uiteraard ook het internet.
Volg TV internationaal zowel als lokaal (ook Nederland via bvn tv) en hou wat simpele administratie bij.
Slaap goed en rook en drink niet.Ga zeer weinig uit omdat het s'avonds rijden mij niet bevalt,maar wat moet je ook in een nachtgelegenheid zoeken als je niet drinkt? ;)

Na het hectische zakenleven is dit alles een verademing en ik voel me prettig samen met mijn vriendin.
Hoop dat jij spoedig een eender geluid kan laten horen carpediem en natuurlijk jij ook veel plezier gedurende je verblijf in Nederland (veel te lang man ;) ):)
Dutch man je heb alles goed georganiseerd en klaarblijkelijk ook over nagedacht, ik zou ook zo mijn dagen kunnen vullen maar dat zal spijtig genoeg nog even moeten wachten.
Veel plezier.

jumbo
Expat
Expat

#36 Bericht door jumbo » vrijdag 16 mei 2008, 10:32

Ik doe mij kennissen op via werk en activiteiten zoals hier, soms groeit daar een basis van een vriendschap uit, met buitenlanders zowel als Nederlanders.
In de wijk doe ik ook contacten op, het is moeilijk om in geval van Thai van vrienden te spreken daarvoor is het contact mede door de taal en het (soms vervelendeen overdadige) respect te oppervlakkig;
Je kunt ook moeilijk met ze over 'vroeger' praten in welke context dan ook, hun wereld en beleving is heel anders. Maar het kunnen uitstekende gezelschaps maten zijn bij bbq's en feestdagen zonder meer.

Heb wel een paar contacten in NL ook met mijn levenslange vriend die hier dan ook nagenoeg elk jaar komt en die email contacten zijn ook verfrissend
Vandaar ook (om maar een zijstraatje te pakken) dat ik geen blog zou nemen, ik vind het vertellen en lezen in mailverkeer aangenamer en verrassender

Feit blijft dat mijn werk mijn afleiding daarin is, dus afwachten wat mijn retirement in deze gaat brengen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door weten » vrijdag 16 mei 2008, 10:56

carpediem schreef:Ja dat zou toeval zijn. Maar waar kom ik je tegen? In het café kom je niet. de disco zijn we te oud voor.
Misschien in het vondelpark, op het strand of in artis.
je weet maar nooit.
Ik ben van 24 mei tot 11 juli voornamelijk in Amsterdam en Haarlem. Ligt er een beetje aan waar ik kan slapen.
Misschien nog een aantal dagen naar Frankrijk.
In ieder geval een goede reis en een plezierige verjaardag en reunie.
Hoi Carpediem als je een weekje langs de kust wil vertoeven ik woon in s'Gravenzande ben je welkom.Stuur me maar een pb. gr.Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door carpediem » zaterdag 17 mei 2008, 12:48

jumbo schreef:
carpediem schreef: Een nieuwe uitdaging aangaan,
Niet vereenzamen,
Structuur aanbrengen,
Werken aan sociale kontakten (netwerk),
Langer voor vakantie naar Nederland,
aanpassingvermogen,
enz.

Cambodja zou geen probleem zijn.
Je bent zeker nog nooit in Cambodia geweest?? Of alleen aan de kust, waar je hetzelfde zo niet een erger lot wacht...
Je zit gewoon in een cruciale periode en daar moet je doorheen en het is (voor sommigen) belangrijk een netwerk te hebben, daar zou ik toch eens aan gaan werken
Je bent altijd welkom voor een biertje en wat dronkemanspraat :P , bijna iedereen overigens
Bedankt voor je uitnodiging om een biertje te komen drinken. Lijkt me wel leuk om jouw dronkeman gepraat aan te horen.
Stuur je wel een PB als ik naar BKK kom.

Cambodja ken ik wel een beetje. Heb er een tijd een vriendin (eigenlijk nog steeds) gehad en via haar zowel de stad als het platteland leren kennen. Verder op mezelf de grootste delen van het land doorgetrokken.
Wilde eerst hier gaan wonen en had ook wel een idee waar. Een plek even buiten Phnom Penh en een buitenhuisje in ratanakiri geheel in het noord oosten. Door omstandigheden met een Thaise liefde is het anders gelopen.
Het is echt zo als ik Cambodja binnen kom gaat m'n hart altijd weer open. Wat het precies is weet ik niet; het heeft te maken met het chaotische en ongeregelde gedoe waarin een soort vrijheidgevoel je gelukkig kan maken.
Tegelijkertijd voel je continue de grote armoede konkeet door de vele bedelaars. En het grote verschil in rijkdom van de rijke Cambodjaanse die in hun grote lexus rondrijden.

Ik heb geleerd dat je crisis situaties kunt gebruiken om er beter uit te komen. Dus dat zie ik wel positief in.

Het sociaal netwerk is een ander verhaal. Ben in principe een einzelganger en denk niet zoveel anderen nodig te hebben.
Hier in Chanteburi met maar enkele buitenlanders is het beperkt en blijft het oppervlakkig gezien ik ze anders nooit als mijn vrienden zou kiezen.
Soms heb ik wel zin om weer eens nederlands te lullen en trek dan naar Koh Chang. Dan moet je maar net iemand treffen die je ligt en dat gebeurt zelden.
Toch zou het gemis aan sociaal kontakt met mensen die weten waar je het over hebt mogelijk wel cruciaal zijn m.b.t. mijn "crisis". Ik denk trouwens niet dat ik de enige ben die dit missen.
Ook zal ik me moeten gaan richten op een beetje zinnige activiteiten en m'n uitgangspunt; nietsdoen, opgeven.

overigens ben je hier ook altijd welkom en bijna iedereen trouwens :)
pluk de dag (carpediem)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door carpediem » zaterdag 17 mei 2008, 13:06

[/quote]
Hoi Carpediem als je een weekje langs de kust wil vertoeven ik woon in s'Gravenzande ben je welkom.Stuur me maar een pb. gr.Weten[/quote]

Bedankt voor je uitnodiging. Heb even opgezocht waar s'Gravenzande ligt. Nooit geweest.
Verblijf tijdens mijn vakantie in Amsterdam en Haarlem en mogelijk Frankrijk.
Als ik 2 weken ga heb ik tekort aan tijd. Met 6 weken is het precies hetzelfde. Gewoon als vroeger druk, druk, druk.
Daarom Thailand voor een meer relaxter bestaan.
Mocht ik richting Zuid Holland opkomen laat ik het je wel weten.
pluk de dag (carpediem)

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door soulwy » dinsdag 20 mei 2008, 09:26

Jumbo:
"Er passen weinig vrienden in mijn leven, op een enkeling na, gewoon omdat ik een onaardige man ben die veel drinkt en bij tijd en wijle ook veel rookt. Ik geniet van mijn rust en de prettige wetenschap dat niemand zomaar op de koffie komt waar ik nooit trek in heb gehad en dat dus iedereen op afspraak komt zodat ik precies weet wanneer ze weer opzouten."

Haha... een serieuze topic, maar moest wel erg hard hierom lachen. Is altijd goed om jezelf te kennen. En anderen jou... :D :D :D :D

Beste Carpe Diem, uit de roes na een tijdje, met je ogen en oren dicht ken je de boel onderhand, patronen. Dit is toch met alles? Of het nu om werk, wonen, relatie enz gaat?
Uit de wolken, land je in de realiteit. De ware kunst & kick is volgens mij wanneer je in de realiteit
het nog steeds leuk vindt. Trouwens, je verhaal mooi omschreven. Ik kon je helemaal volgen.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

nanoman
komt net kijken
komt net kijken

#41 Bericht door nanoman » vrijdag 28 november 2008, 22:01

Beste Carpediem
Ik ben nu al 3 jaar terug in België
Heb meer dan 3 jaar gewoond in Thailand

Na enkele malen vakanties in Thailand en een vriendin daar , wou ik de grote stap nemen , ik heb hier alles verkocht en zo daar een klein zaakje begonnen in Patong , verkoop van sieraden en dergelijke
Ik was 3 jaar lang de gelukkigste mens op aarde , maar na deze jaren ging het minder en minder met mijn vriendin ,en begon Thailand opeens slechter te voelen , ik begon opeens heimwee te krijgen , al die pracht en schoonheid van deze land was meteen gewoon en niet meer zo mooi , toen het even bergaf ging met de zaak ook nog eens erbij , was dit de laatste druppel
Heb toen op een morgen zomaar met volle enthousiasme beslist om terug te keren naar België , Nu ben ik weer hier terug van 0 begonnen
IK heb intussen mijn oude leven terug opgebouwd , maar er gaat echtwaar geen uur voorbij dat ik Thailand mis

IK kan me nu zeer goed realiseren dat mijn eigenlijke probleem het minder goed gaan met mijn vriendin was
Ik voel me nu in een doodlopende straat , na het zien van zo'n prachtig land is het hier zeeeeeer zwaar voor mij
Ik heb zelfs paar keer geprobeerd mijn leven te eindigen .
Nu ben ik me terug aan het herpakken , en denk dat ik binnen 2 - 3 jaar voor altijd terug naar Thailand zal kunnen vertrekken
Dit idee is nu het enige dat mij verder laat leven
Als ik ooit terug ben , ga ik rustig eerst een nieuwe vriendin zoeken , als het ooit later met haar slecht zal beginnen worden , dan ga ik wel veel beter weten

Dus altublieft voor dat je uw heimwee realiseert , ga even zitten , neem een blad en papier
en schrijf alle voor en nadelen van de 2 landen eens op , U zult zelf zien dat Thailand een hoop minder nadelen zal hebben
Mischien dat je een nieuwe vriendin moet zoeken , of mischien een avontuurtje , mischien een verhuis naar een stad
maar wat je beslist denk er echt goed over na , want eens je THailand hebt gezien ,zal Nederland of Belgie in mijn geval heeeeeeel erg tegenvallen

vriendelijke groet

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#42 Bericht door marceziani » zaterdag 29 november 2008, 00:41

Dit is uw eerste posting op dit forum. En ik zit toch wel met een brokje in mijn keel uw heftige relaas te lezen. Hopelijk kunt u de draad in de toekomst in Thailand weer oppakken. Ik wens u veel succes en sterkte toe.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door carpediem » zaterdag 29 november 2008, 09:08

nanoman,

Je hebt gelijk wat betreft overhaaste stappen die emotioneel ziijn ingegeven.
Voor jou een desillusie geworden. Maar gelukkig heb je weer de moed om deze weer om te zetten in positieve plannen.

Bij deze zal ik mijn verdere voortgang met jullie te delen.

Ben er intussen denk ik wel achter wat de belangrijkste oorzaak is geweest van mijn "crisis"

4 November j.l. heb ik mijn relatie met mijn vriendin na bijna drie jaar afgesloten. Deze dag zal het hoogtepunt van de crisis zijn geweest. Na dit besluit kwam er weer positieve energie vrij en heb het gevoel weer verder te kunnen en in alle vrijheid mijn leven op mijn manier verder te leven.

Met mijn vriendin had ik voor mijn gevoel een prima relatie. Konden goed met elkaar opschieten, er was humor en hadden een goed evenwicht in wat we voor elkaar overhadden.
Ik ben me wel altijd bewust geweest dat de wedezijdse motivatie om de relatie te beginnen niet echt gelijk was.
De gelijkwaardigheid met betrekking tot leeftijd, opleiding, culturele achtergrond en financiele inkomsten was er niet.
Gelijkwaardig was wel dat het voor allebij de tweede langdurige relatie werd, we allebij al wat oudere kinderen hadden en we uit een redelijk goed nest kwamen.
De waardering voor elkaar werd sterker en de passionele aantrekkingskracht voor elkaar was een niet onbelangrijk onderdeel om de relatie in stand te houden.
Financieel hadden we dacht ik goede afspraken gemaakt m.b.t. support van haar kinderen, het huishoudgeld, prive geld voor haar en een spaarrekening voor haar voor de oude dag en/of als allimentatieregeling.
Achteraf gezien is het ongeveer een jaar geleden dat er zo af en toe ontevredenheid was over de materiele zaken en zij op zeer subtiele wijze liet blijken materieel meer van mij te verwachten. Van toen af waren er wat incidenten waar mijn vertrouwen in haar achteruitging en ik steeds meer paranoide werd. Dat gaat langzaam en ik had ook geen concrete bewijzen. Maar even als voorbeeld: Als ik haar even geld leende kreeg ik dat nooit uit eigen gelegenheid terug, terwijl andersom zij er altijd als de kippen bij was als ik aan haar geld verschuldigt was.
Dat paranoide gevoel stond me helemaal niet aan, tenslotte wil ik hier relaxt van me oude dag genieten en besloot haar toch maar te vertrouwen. Die gevoelens kun je natuurlijk niet wegstoppen en resulteerde in negatieve gevoelens die ik nu op andere dingen projecteerde en als crisis ging betitelen t.a.v. mijn persoonlijk leven en het wonen in Thailand.

4 november was er een incident die mijn ogen deed openen en ik weer geheel in de realiteit stond en tegelijkertijd een heleboel kon verklaren over vroegere gebeurtenissen.
Was lange tijd blind geweest voor haar negatieve karaktereigenschappen en werd me zeer bewust dat ik met die eigenschappen van haar niet samen verder konden.
En mosterd na de maaltijd konden vrienden en kenissen opeens melden dat zij toch op een ander spoor zat dan ik dacht.

Van de relatie heb ik geen spijt, ik heb voor het grootste deel een goede tijd met haar gehad die ik niet zou hebben willen missen.

Het is jammer voor mij en misschien stom van haar om op deze manier de relatie te laten mislukken.

Voorlopig heb ik het wel gezien met de (thaise) dames en zal me instellen op een vrijgezellenleven en zie dat wel zitten.

Een probleem is nu wel dat ik weer op de markt ben en alle aanzoeken zal moeten afslaan 8-)
pluk de dag (carpediem)

nanoman
komt net kijken
komt net kijken

#44 Bericht door nanoman » zaterdag 29 november 2008, 17:14

Beste
Zag meteen dat je de zelfde problemen had als ik ,
Ben blij dat jij jezelf ook aan herpakken bent
Met mij komt het ook goed , dat weet ik , dat moet ik
Dit zal gebeuren de dag dat ik terug naar de zon vlieg

Het is echt raar , dat je zelfs in zo'n prachtig land ook depressief kunt zijn ,maar blijkbaar heeft dit allemaal te maken
met de gezelschap die we bij ons hebben , weet nu dat alleen natuur, palmbomen en zonsondergangen niet genoeg zijn
De plaatje is enkel compleet met een vriendin.
De locaties kunnen veranderen , zo ook de vriendin

Heb in mijn leven al geweest op de meest exotische tot de meest koude plaatsen in de wereld , maar Thailand staat toch wel op nummer 1
IK had een noorse leren kennen in Patong , die had 2 meisjes in zijn huis ,er was steeds een competitie om het beste te zijn

Groeten

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door weten » zaterdag 29 november 2008, 21:37

nanoman schreef:Beste
Zag meteen dat je de zelfde problemen had als ik ,
Ben blij dat jij jezelf ook aan herpakken bent
Met mij komt het ook goed , dat weet ik , dat moet ik
Dit zal gebeuren de dag dat ik terug naar de zon vlieg

Het is echt raar , dat je zelfs in zo'n prachtig land ook depressief kunt zijn ,maar blijkbaar heeft dit allemaal te maken
met de gezelschap die we bij ons hebben , weet nu dat alleen natuur, palmbomen en zonsondergangen niet genoeg zijn
De plaatje is enkel compleet met een vriendin.
De locaties kunnen veranderen , zo ook de vriendin

Heb in mijn leven al geweest op de meest exotische tot de meest koude plaatsen in de wereld , maar Thailand staat toch wel op nummer 1
IK had een noorse leren kennen in Patong , die had 2 meisjes in zijn huis ,er was steeds een competitie om het beste te zijn

Groeten

ken die problemen en voel me verplicht om te antwoorden.
ben je stabiel? jou situatie kan je niet vergelijken,die is van jou doe er wat mee.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”