langere tijd thailand met toeristenvisum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tieske76
komt net kijken
komt net kijken

langere tijd thailand met toeristenvisum

#1 Bericht door tieske76 » zondag 04 mei 2008, 19:33

goedendag,

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil in thailand gaan wonen maar wil eerst op basis van een toeristenvisum naar thailand. Kan ik als ik hier in nederland 3 entries aanvraag 9 maanden blijven? (per entry 60dagen + 30 dagen verlenging en dan de grens over). Of moet ik na 6 maanden echt het land uit? en na die 3 entries, moet ik dan verplicht 90 dagen thailand verlaten of kan ik alweer eerder terug (met een toeristenvisum), of moet ik dan echt een non-immigrant visum hebben??

ties

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: langere tijd thailand met toeristenvisum

#2 Bericht door Geert S » maandag 05 mei 2008, 06:45

tieske76 schreef:goedendag,

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil in thailand gaan wonen maar wil eerst op basis van een toeristenvisum naar thailand. Kan ik als ik hier in nederland 3 entries aanvraag 9 maanden blijven? (per entry 60dagen + 30 dagen verlenging en dan de grens over). Of moet ik na 6 maanden echt het land uit? en na die 3 entries, moet ik dan verplicht 90 dagen thailand verlaten of kan ik alweer eerder terug (met een toeristenvisum), of moet ik dan echt een non-immigrant visum hebben??

ties
In principe kan je inderdaad gewoon met een toeristenvisum onbeperkt blijven, telkens na twee maanden verlenging aanvragen (30 dagen), en dan na afloop van die verlenging de grens over, en direct weer terug en dan begint de cyclus weer opnieuw. Neem je een 'multiple entry' touristenvisum (alleen verkrijgbaar op consulaat Amsterdam) dan kun je zolang dat visum geldig is onbeperkt het land in/uit. Daarna zul je een nieuw visum moeten aanvragen. Het is niet nodig om dan langere tijd uit Thailand weg te blijven, kan direct weer ingaan. Simpeler is nog om naar bijv. Vientiane (Laos) te gaan en daar op de Thaise ambassade een 2 maanden toeristvisum te nemen (multiple entry geven ze daar niet af bij mijn weten), dan hoef je niet helemaal naar NL terug.

Let wel echter: het is de vraag hoe lang deze "truc" zal blijven werken, want in zekere zin maak je natuurlijk misbruik van een toeristenvisum. Ik hoor de laatste tijd hier al verhalen dat ze bij de immigratie in Nongkhai al veel lastiger doen over verlengen, ze geven je alleen verlenging als je een vliegticket naar NL kunt tonen voor het einde van je term anders krijg je geen verlenging. Ook bij het aanvragen van een toeristenvisum willen ze liefst een retourticket zien.

Wil je langer in Thailand blijven dan kun je toch het best een non-immigrant visum regelen, is wat lastiger maar dan doe je het 'netjes' op de manier zoals het bedoeld is, uiteraard is voor de eerste keer een toeristvisum perfect maar ik zou er niet op blijven 'gokken' dat dat eindeloos vernieuwd kan worden, vroeger of later krijg je daar problemen mee.

tieske76
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door tieske76 » woensdag 14 mei 2008, 17:14

hoi Geert,

Heel erg bedankt voor de uitleg! het wordt al duidelijk, maar nog 2 kleine vragen.. moet ik voor die verlenging van 30 dagen ook de grens over?
en als ik hier een multiple entry aanvraag, moet ik dan hier meteen al een retourticket aan kunnen tonen, of kan ik als ik in thailand ben een retourticket kopen? alvast bedankt!

groeten martijn

jumbo
Expat
Expat

#4 Bericht door jumbo » donderdag 15 mei 2008, 02:03

tieske76 schreef:hoi Geert,

Heel erg bedankt voor de uitleg! het wordt al duidelijk, maar nog 2 kleine vragen.. moet ik voor die verlenging van 30 dagen ook de grens over?
en als ik hier een multiple entry aanvraag, moet ik dan hier meteen al een retourticket aan kunnen tonen, of kan ik als ik in thailand ben een retourticket kopen? alvast bedankt!

groeten martijn
Martijn
Waar je gebruik van maakt is een maas in de wet, dus schrik niet als de uitleg door immigratie als totaal anders wordt gezien.
Voor je reis hierheen dien je of een geldig visum te hebben of een retourticket of transit ticket, al dan niet met de trein naar Laos of waar dan ook

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 15 mei 2008, 03:32

tieske76 schreef:hoi Geert,

groeten martijn
De 30 dagen verlenging kan in principe bij een lokale immigratie dienst. Sommige immigratie diensten (w.o. blijkbaar Nong Khai) willen een retourticket zien.
Zoals Jumbo al aangeeft, is deze vorm van verblijf mogelijk door een maze in de wet en dat maakt het allemaal niet duidelijker. Er komt een moment, dat je van een koude kermis thuis komt, oftewel, dat je ineens geen touristen visum of verlenging meer krijgt en dan sta je. Dan krijg je maximaal 30 dagen op een visa exempt en dan mag je het uitzoeken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#6 Bericht door Geert S » donderdag 15 mei 2008, 03:43

tieske76 schreef: Heel erg bedankt voor de uitleg! het wordt al duidelijk, maar nog 2 kleine vragen.. moet ik voor die verlenging van 30 dagen ook de grens over?
Zoals jumbo ook al heel correct schrijft, en zoals ik je ook al waarschuwde in mijn originele antwoord: pas op met deze 'truc' en verwacht niet dat alles over een week/maand/jaar nog net zo is als er nu geschreven wordt, zaken veranderen heel erg snel momenteel.

Een touristenvisum is uiteraard 'legaal' en is bedoeld om 60 dagen als tourist door Thailand te kunnen reizen (werken is dus absoluut verboden, ook vrijwilligerswerk). Daarna wordt het echter oppassen: voor die 30 dagen verlenging ben je afhankelijk van de desbetreffende immigratieofficier, die beslist of jij al dan niet verlenging krijgt, en dat kan per dag per immigratieofficier verschillen, reken daar dus niet absoluut op (je moet trouwens ook een 'reden' voor de verlenging opgeven, dat kan ook al uitmaken, plus hoe je over komt en hoe zijn/haar pet staat die dag). Ga er dus nooit zomaar van uit dat je die 30 dagen verlenging wel krijgt!

In Amsterdam (als je daar op het consulaat een touristenvisum aanvraagt) willen ze perse een retourticket zien, met de retourreis binnen 60 dagen na aankomst (wordt gecontroleerd). Ik betwijfel of ze een enkele reis en dan een ticket naar een buurland zullen accepteren, ook dat kan van dag tot dag verschillen. Voor de 30 dagen verlenging eisen ze opnieuw een vliegticket dat aantoond dat je Thailand binnen die 30 dagen zult verlaten, meestal geven ze ook alleen verlenging tot de datum van dat vliegticket. Of ze een ticket naar een buurland zullen aanvaarden is ook dan weer de vraag...

Voordat de aangegeven termijn (datum wordt gestempeld in je paspoort) om is zul je het land uit moeten, elke dag te laat kost je momenteel minimaal 500 baht (maar ook dat kan per post verschillen). Of 'men' het accepteerd dat je dan alleen naar een buurland gaat en weer terug komt is dan weer erg de vraag, ook dat hangt helemaal af van de desbetreffende immigratieofficier. Niets is ooit absoluut zeker wat dat betrefd, en dat alleen al is een reden om maar zo min mogelijk van deze 'truc' afhankelijk te zijn, tenslotte wil je gewoon relaxed van je tijd in Thailand kunnen genieten en niet van dag tot dag in de zorgen zitten of je visum nog wel verlengd zal worden!

Er zijn plenty legale manieren om voor langere tijd in Thailand te blijven, is allemaal wat lastiger te doen en betekend dat je aan een reeks eisen moet voldoen, maar ja, een vreemdeling die in Nederland wil komen wonen voor langere tijd moet door een minstens zo grote heisa heen dus wat dat betrefd geloof ik niet dat wij als Nederlanders hier over horen te klagen!

tieske76
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door tieske76 » zaterdag 17 mei 2008, 17:44

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb toch maar even met het consulaat gebeld en als ik dus een multiple touristenvisum aanvraag met 3 entries van 2 maanden hoeven ze nog geen retourticket te zien. Die kan ik dus later boeken. Ik ben ook van plan om wat buurlanden te bezoeken en als ik dus na elke entry een dag of tien naar cambodja of laos ga (ik zit vooral in sisaket en dat is zeer dichtbij cambodja en ook laos niet zo ver) kan ik in ieder geval al 7 maanden blijven, en als ik ook nog een keer een verlenging van 30 dagen kan krijgen is dat mooi meegenomen. daarna terug naar nederland en dan moet er idd een keer een andere legale manier komen om te kunnen blijven.

groeten martijn

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door greenthaiway » zondag 18 mei 2008, 03:04

Op mijn vraag m.b.t. overleggen bewijs vluchtgegevens d.d. 14 Februari 2007 aan het consulaat te Amsterdam;
Ik citeer mijn email bericht aan het consulaat:

"Het ligt in mijn voornemen in de nabije toekomst een Non-Immigrant Categorie O Visum
bij uw Consulaat aan te vragen, ik dacht met name aan een:
multiple € 120,-
geldig: 1 jaar
verblijf: 4 x 90 dgn.

Nu staat in de "Toelichting Visum" op uw site http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp
o.a.: "C) copie vluchtgegevens".

Mijn vraag aan u is deze: Voldoet een copie van een enkele reis Amsterdam - Bangkok?
Ik heb namelijk het voornemen om via een ander land weer terug te keren naar Nederland.
Een ticket Amsterdam - Bangkok vice versa strookt dan ook niet met het reisplan.
Of is wellicht een "copie vluchtgegevens" niet van toepassing bij het aanvragen van een Non-Immigrant Categorie O Visum?"
Einde citaat

Het antwoord van het consulaat was:
Ik citeer:
"Een enkele reis is geen enkel probleem. U hoeft er geen copy van te maken, wanneer u persoonlijk bij ons langs komt, mag u ook het ticket laten zien."
Einde citaat.

Op dit moment zit ik , sinds 6 Maart j.l. in Thailand met een toeristenvisum met 2 entries.
Let wel, met een enkele reis!

Ga Oktober/November 2008 voor een week naar Nederland en vraag dan een Non-Immigrant Categorie O aan.
Koop hier in Thailand tegen die tijd een retourtje BKK-AMS.

Groet,
Norman

tieske76 schreef:Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb toch maar even met het consulaat gebeld en als ik dus een multiple touristenvisum aanvraag met 3 entries van 2 maanden hoeven ze nog geen retourticket te zien. Die kan ik dus later boeken. Ik ben ook van plan om wat buurlanden te bezoeken en als ik dus na elke entry een dag of tien naar cambodja of laos ga (ik zit vooral in sisaket en dat is zeer dichtbij cambodja en ook laos niet zo ver) kan ik in ieder geval al 7 maanden blijven, en als ik ook nog een keer een verlenging van 30 dagen kan krijgen is dat mooi meegenomen. daarna terug naar nederland en dan moet er idd een keer een andere legale manier komen om te kunnen blijven.

groeten martijn

jumbo
Expat
Expat

#9 Bericht door jumbo » zondag 18 mei 2008, 03:21

greenthaiway schreef:
Op dit moment zit ik , sinds 6 Maart j.l. in Thailand met een toeristenvisum met 2 entries.

Ga Oktober/November 2008 voor een week naar Nederland en vraag dan een Non-Immigrant Categorie O aan.

Groet,
Norman
Ben ooit ook binnen gekomen op een enkele reis, nu ervaar ik toch, en zeker de laatste keer begin dit jaar, dat ze ondanks mijn visum vragen waar het retourticket is, mocht zelfs uitleg geven aan de duty manager op schiphol. Bleek later dat de Nederlandse jongedame die mij niet wilde inchecken wat overijverig was en de regels niet goed kende, excuses werden gemaakt maar eea nam een half uurtje in beslag

Ticket kopen in Thailand is zeker voordeliger

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#10 Bericht door greenthaiway » zondag 18 mei 2008, 03:31

Ja goedkoper een retourtje BKK-AMS.
Weet jij toevallig een goed adres om te boeken?
Denk zelf aan BM Air voor een retourvlucht Evergeen DeLuxe van EVA Air.
Of via 333Travel.

Deze site is ook een optie, alleen was het instellen van de juiste datum fröbelwerk...
http://www.bkkflights.com/

Toch vreemd dat ze om een retourticket vragen...
Moet je toch zelf weten vanuit welk buitenland (in Thaise optiek), je terug keert naar NL en of je wel überhaupt terugkeert?
Stel je wil een maand of zes in Thailand en dan door naar de Filippijnen, wat gaat het hun in wezen aan?
Helemaal niets!
Al dat bureaucratische geregel van die landen :evil:
jumbo schreef:
greenthaiway schreef:

Groet,
Norman
Ben ooit ook binnen gekomen op een enkele reis, nu ervaar ik toch, en zeker de laatste keer begin dit jaar, dat ze ondanks mijn visum vragen waar het retourticket is, mocht zelfs uitleg geven aan de duty manager op schiphol. Bleek later dat de Nederlandse jongedame die mij niet wilde inchecken wat overijverig was en de regels niet goed kende, excuses werden gemaakt maar eea nam een half uurtje in beslag

Ticket kopen in Thailand is zeker voordeliger

jumbo
Expat
Expat

#11 Bericht door jumbo » zondag 18 mei 2008, 04:11

greenthaiway schreef:Ja goedkoper een retourtje BKK-AMS.
Of via 333Travel.
http://aircentre.net/

regelt al mijn reiszaken, zakelijk en prive

Via BMAir of een ander in NL??? dan betaal je nog steeds de NL prijs denk ik??
Locaal boeken dat is goedkoper

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#12 Bericht door greenthaiway » zondag 18 mei 2008, 04:20

Nee, niet via NL, dacht dat 333Travel en ook BM Air een kantoor hebben in BKK.
Bedankt voor de http://aircentre.net/ link, die ga ik nu bekijken en in de bookmarks zetten :D
jumbo schreef:
greenthaiway schreef:Ja goedkoper een retourtje BKK-AMS.
Of via 333Travel.
http://aircentre.net/

regelt al mijn reiszaken, zakelijk en prive

Via BMAir of een ander in NL??? dan betaal je nog steeds de NL prijs denk ik??
Locaal boeken dat is goedkoper

jumbo
Expat
Expat

#13 Bericht door jumbo » zondag 18 mei 2008, 04:26

[quote="greenthaiway"]Nee, niet via NL, dacht dat 333Travel en ook BM Air een kantoor hebben in BKK.
Bedankt voor de http://aircentre.net/ link, die ga ik nu bekijken en in de bookmarks zetten :D

[quote="greenthaiway"]

Ik verwcht niet dat ze je in THB quoten, weet niet of ze dat als buitenlandse firma mogen, en ik vermoed dat ze dan alsnog de winst zelf zullen pakken??

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#14 Bericht door greenthaiway » zondag 18 mei 2008, 04:54

Daar kun je wel eens gelijk in hebben :mrgreen:

Mag ik zo vrij zijn te vragen wat jij de laatste keer betaalt hebt voor een retourtje Thailand-Nederland-Nederland-Thailand?
En via welke maatschappij bij de http://aircentre.net/ link ?
Ik zie dat je het best contact kunt opnemen middels hun contactformulier op hun site.
Direct boeken lijkt geen optie, kan dat althans niet vinden.

jumbo schreef:
greenthaiway schreef:Nee, niet via NL, dacht dat 333Travel en ook BM Air een kantoor hebben in BKK.
greenthaiway schreef:
Ik verwcht niet dat ze je in THB quoten, weet niet of ze dat als buitenlandse firma mogen, en ik vermoed dat ze dan alsnog de winst zelf zullen pakken??

jumbo
Expat
Expat

#15 Bericht door jumbo » zondag 18 mei 2008, 05:36

Ik dacht 40.000 thb voor EVA evergreen de luxe, 69.000 thb voor China business en 80.000 voor EVA superbusiness
contact ms. Sangchan @ sang@aircentre.net

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”