EdjeEdje schreef:Een reisverzekering is wel degelijk lonend, zeker gezien de lage premies bij een doorlopende extra. Bij extra mag je langer aaneengesloten buiten NL verblijven dan 3 mnd.
Dit wordt oa gedekt:
Kosten die je ziektekostenverz. niet vergoed.
Bij overlijden van een familielid t/m 3e graad, vergoeding van vliegreis heen en weer terug.
Diefstal van goederen (politierapport)
Bij invalide worden of overlijden op de vakantiebestemming krijg je een uitkering.
Bij langer verblijf in het buitenland dan gepland, denk aan ziekte/ongeval, wordt de terugreis vergoed plus de kosten van het langer verblijf.
En zo zijn er nog veel meer voordelen, dus zeer zeker de moeite waard.
dan kan ik het toch moeilijk meer een reisverzekering noemen maar een ex-residenten verzekering

Is het wel zo dat een doorlopende reisverzekering (als voorbeeld) deze zaken blijft afdekken als je langer als voor een bepaalde langere periode of zelfs permanent in het buitenland verblijft?? Anders zou je inderdaad kunnen overwegen zoiets af te sluiten
Ik denk dat we toch over een reisverzekering praten indien iemand op vakantie gaat of zakelijk reist, meestal zitten dergelijke verzekeringen dan in je cc waarmee je betaald
Gewoon zorgen dat je basis verzekering goed in elkaar steekt haalt voor mij de noodzaak van een reisverzekering of zelfs annuleringsverzekering weg