eva air evergreen de luxe

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: eva air evergreen de luxe

#16 Bericht door jumbo » zaterdag 10 mei 2008, 01:32

Edje schreef:Een reisverzekering is wel degelijk lonend, zeker gezien de lage premies bij een doorlopende extra. Bij extra mag je langer aaneengesloten buiten NL verblijven dan 3 mnd.
Dit wordt oa gedekt:
Kosten die je ziektekostenverz. niet vergoed.
Bij overlijden van een familielid t/m 3e graad, vergoeding van vliegreis heen en weer terug.
Diefstal van goederen (politierapport)
Bij invalide worden of overlijden op de vakantiebestemming krijg je een uitkering.
Bij langer verblijf in het buitenland dan gepland, denk aan ziekte/ongeval, wordt de terugreis vergoed plus de kosten van het langer verblijf.
En zo zijn er nog veel meer voordelen, dus zeer zeker de moeite waard.
Edje
dan kan ik het toch moeilijk meer een reisverzekering noemen maar een ex-residenten verzekering :P Al deze zaken kun je ter plekke ook regelen, wellicht afgezien van een ticket indien een familielid overlijdt
Is het wel zo dat een doorlopende reisverzekering (als voorbeeld) deze zaken blijft afdekken als je langer als voor een bepaalde langere periode of zelfs permanent in het buitenland verblijft?? Anders zou je inderdaad kunnen overwegen zoiets af te sluiten

Ik denk dat we toch over een reisverzekering praten indien iemand op vakantie gaat of zakelijk reist, meestal zitten dergelijke verzekeringen dan in je cc waarmee je betaald
Gewoon zorgen dat je basis verzekering goed in elkaar steekt haalt voor mij de noodzaak van een reisverzekering of zelfs annuleringsverzekering weg
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door weten » zaterdag 10 mei 2008, 08:43

Ik sluit me toch bij Jumbo aan wij hebben een aw top zk. verzekering, voorbeeld:In kaapverdie zware ontsteking opgelopen [streptokokken vleesetende bact.] het volgende werdt voor ons gedaan. Terugreis first class mede passagier kan mee indien daar de noodzaak voor is. Daar laten helpen? Er wordt gezorgd voor een tolk geld wordt evt. onmiddelijk over gemaakt. Kosten voor top etra is ongeveer 30€ pmnd. meer daarmee ook extra dekking in Nederland kopend.Meer dingen worden vergoed totale kosten 228 pmnd voor 2 pers.Hiervan krijg je niets terug gaat dus netto van je salaris af.gr. weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Edje
Expat
Expat

#18 Bericht door Edje » zaterdag 10 mei 2008, 17:35

Ik heb het dus ook over een reisverzekering.
Wij wonen nog niet permanent in Thailand maar reizen regelmatig, ook langer als 3 mnd, naar Thailand. Onze basisverzekering hebben we ook nog, maar deze dekt allen ziektekosten.
Ik heb het allemaal zelf aan den lijve ondervonden en alles door de reisverzekering vergoed gekregen.
Als ik geen reisverzekering had gehad had me dat in 7 jaar het volgende gekost.

1x overlijden familielid, 2 pers. retourticket bkk-schiphol €1500,-

Koffer nooit aangekomen met waardevolle spullen :shock: ,CA heeft de helft vergoed, resterend bedrag van reisverzekering. €750,-

1 week in ziekenhuis gelegen (vergoed door basisverzekering ) maar mocht niet op geplande datum huiswaarts keren. Ticket verlopen voor 2 personen en 2 weken langer in Th. verbleven. Niet het goedkoopste hotel genomen (volpension) + 2 tickets KLM €3000,-

Tel uit je winst, als ik niet verzekert was was ik €5250,- lichter geweest. :lol:
Groetjes; Edje

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Kees » zaterdag 10 mei 2008, 19:02

Ook wij hebben een doorlopende reisverzekering.
Gelukkig nog maar weinig aanspraak op moeten maken, maar heb toch al twee keer (één keer in de Caribbean en één keer in Thailand) meegemaakt dat de koffer niet aan kwam, (kwam trouwens wel steeds binnen 24 uur weer boven water) maar moesten toch wat kleren kopen, want je weet niet hoelang het duurt voor de koffers arriveren. Alles met credit card betaald en doorgegeven aan InterPolis en die hebben alles (ongeveer € 250,-)vergoed.

Daarom houden wij altijd onze reisverzekering, maar hopelijk betalen wij de rest van ons leven voor "niks".
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”