Nou we begonnen dus met hamsteren van informatie over Thailand voor mn paps en nu is de knoop definitief doorgehakt *chop*. Na vele avonden websites afstruinen voor informatie over hotels/guesthouses heb ik gisteren mn ticket geboekt voor de vakantie in Thailand.Phillostar schreef:Forumnaam: Phillostar
Echte naam: Philip
Leeftijd: 31 jaar
Beroep: IBM'er
Op dit forum: Via de digitale snelweg hier beland opzoek naar meer info over Thailand and getting to know the ins and outs over het land, de cultuur, de mensen en tips.
Ervaring:
Nog niet, maar! mijn plan is om in juni 3 weken Thailand aan te doen. Ik ben niet echt een vakantievierder, dit wordt mijn eerste verre vakantie, hiervoor ben ik afgelopen 2 jaar met de auto naar Tsjechie geweest. Waarom dan opeens naar verweggistan en Thailand? tja aangestoken door mn paps die in januari een maand op vakantie is geweest in Thailand.
De ouweheer(78) was uitgenodigd door mn neef om met zijn zussen in zijn nieuwe vakantiehuisje in Hua Hin te genieten van een lekkere vakantie. Om hem een beetje geinformeerd op vakantie te laten gaan had ik een reisboekje in elkaar geflanst met algemene info over Thailand en Hua Hin. Door de nodige google akties en internet informatiebronnen opzoek naar informatie voor het boekje ben ik toen aangestoken om ook op vakantie te gaan naar Thailand.
Wel! zoals het er nu naar uitziet zal ik half juni richting Thailand reizen om het land te ontdekken. Een plan is er niet echt, ik wil eerst een paar dagen in Bangkok verblijven om o.a. een dagje bij mn Thaise collega's te kijken hoe zij te werk gaan. Daarna wil ik naar Hua Hin afreizen om vanuit daar de omstreken te verkennen en digitaal vast te leggen.
Voor nu wordt het dus de dagen aftellen tot mn vakantie en ondertussen nog meer info op doen.
Groetjes,
Philip
Het wordt een op de bonne fooi vakantie naar Thailand, vertrek 17 juni en terugkomst 10 juli. Via cheaptickets.nl heb ik een retourtje Bangkok geboekt waar ik 2 gratis overnachtingen in het Pratunam City Inn Hotel bij heb gekregen. Bij aankomst in Bangkok wordt het dus eerst afreizen naar mn hotelleke, eventueel een uiltje knappen om bij te komen van de vliegreis en dan de buurt verkennen.
De eerste dagen en het weekend wil ik in Bangkok verblijven om de stad en bezienswaardigheden te bezichtigen, daarna reis ik af met de trein naar Hua Hin voor 2 weekjes zon, zee, strand en verdere bezienswaardigheden. De laatste paar dagen van de vakantie voor vertrek wil ik dan weer gaan afsluiten in Bangkok.
Mijn budget voor de vakantie is 50,00 euro per dag voor o.a. de hotel overnachting en het nodige voedsel, volgens mij kan ik met dit dagbudget een leuke vakantie houden en rond komen.
Ja de voorbereidingen zijn in volle gang en nu wordt het echt aftellen tot mn vertrek (bij terugkomst zal ik zeker een boel foto's hebben

Als mede forumgebruikers nog tips voor me hebben dan verneem ik dat graag.