22 juli vertrekken we naar Singapore. Daarna gaan we door naar Maleisie, Langkawi. En daarna willen we nog ergens op het strand verblijven in Zuid Thailand (krabi, Koh Phi Phi, Phuket) . Hoe kunnen we het beste van Langkawi, richting Krabi te reizen? Gaat dat makkelijk via een trein of bus? Is dat veilig om te doen? Is die regio wel veilig? Op sommige fora lees ik dat je dit gedeelte van Thailand moet omzeilen?
En vanaf Phuket willen we niet terugvliegen naar Bangkok, maar met de nachttrein van Surat Thani. Is dat te doen? Op welke reistijd moeten we rekenen?
Alvast bedankt! Gr Patty
Zuid-Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Ben
- Expat
Re: Zuid-Thailand
Vanaf Langkawi kun je met de speedboot naar Allor Satar daar is een grote busterminalPatty schreef:22 juli vertrekken we naar Singapore. Daarna gaan we door naar Maleisie, Langkawi. En daarna willen we nog ergens op het strand verblijven in Zuid Thailand (krabi, Koh Phi Phi, Phuket) . Hoe kunnen we het beste van Langkawi, richting Krabi te reizen? Gaat dat makkelijk via een trein of bus? Is dat veilig om te doen? Is die regio wel veilig? Op sommige fora lees ik dat je dit gedeelte van Thailand moet omzeilen?
En vanaf Phuket willen we niet terugvliegen naar Bangkok, maar met de nachttrein van Surat Thani. Is dat te doen? Op welke reistijd moeten we rekenen?
Alvast bedankt! Gr Patty
waar bussen naar Thailand gaan de reistijd weet ik zo niet meer .
Het zuiden van Thailand is niet veilig .
vliegen is een optie maar veelal via BKK .
optie 2 = met de boot naar satun http://www.langkawi-ferry.com/schedule.html#satun
dan is het +/- 120 km naar trang en van Trang naar krabi 90 km er zijn busverbindingen taxie is ook mogelijk van trang weer 230 km naar phuket .
Met de speedboot naar Penang en je vliegt met http://www.fireflyz.com.my/ naar Phuket .
Met de bus van phuket of Krabi +/- 3 uur tot Surathani dan de nacht trein naar BKK
12 tot 14 uur vliegen gaat uiteraard sneller +/- 1 uur
Overigens zal je op Langkawie niet echt veel meer vinden dan in Krabi .
Let op Langkawi op dat je niet over het plastic afval struikeld

-
- Volwaardig lid
Er zijn bij Air Asia ooit plannen geweest voor een rechtstreekse vlucht tussen Phuket en LAngkawi, maar ik geloof dat dit nooit doorgegaan is.
Alhoewel het zuiden niet veilig is, blijf je vanuit Langkawi (mijn inziens) nog in de betere provincies binnen Thailand en laat je de mindere oorden rechts liggen....
Je moet je ook niet te snel laten afschrikken. Ik kom toch met enige vorm van regelmaat in zowel Hat Yai als Songkhla, nooit problemen, wel verbaasde blikken
Alhoewel het zuiden niet veilig is, blijf je vanuit Langkawi (mijn inziens) nog in de betere provincies binnen Thailand en laat je de mindere oorden rechts liggen....
Je moet je ook niet te snel laten afschrikken. Ik kom toch met enige vorm van regelmaat in zowel Hat Yai als Songkhla, nooit problemen, wel verbaasde blikken

- -
-
- komt net kijken
Ok, bedankt. Ik las dat je ook vanuit Kuala Lumpur met de nachttrein naar Thailand kan. Is dat aan te raden of ook nog te gevaarlijk?
Gr Patty
Gr Patty
-
- Volwaardig lid
Garanties zijn er niet.Een deel van het traject loopt volgens mij door de rode zone en is dus niet helemaal ok. De bewaking op de stations is fors.
De kans op een aanslag is gering, maar aanwezig. Het reist minder prettig in een dergelijke regio. Mijn advies zou zijn er in een keer door heen gaan, maar niet blijven overnachten. Het laatste verhoogt je risico....
Als je de regio kunt overslaan, doen.
De kans op een aanslag is gering, maar aanwezig. Het reist minder prettig in een dergelijke regio. Mijn advies zou zijn er in een keer door heen gaan, maar niet blijven overnachten. Het laatste verhoogt je risico....

Als je de regio kunt overslaan, doen.
- -
-
- komt net kijken
Ja inderdaad dat is door mij ook gelezen.
Maar ondanks alles slapen wij 2 nachten in het JB Hotel in Hat-Yai.
Gaan vandaar naar Satun en varen dan naar Langkawi ( familie bezoek )
Dus allemaal nog Thailand alleen Langkawi is Maleisie.
Na het bezoek gaan we van Langkawi naar KL.
Vliegen dan door van KL naar Phuket Deze vluchten doen we AIR ASIA.
Totaal prijs spotgoedkoop maar wel een all inn prijs hoor.
Alles lekker snel, en goedkoop en een mooie aansluiting.
Groetjes Jan
Maar ondanks alles slapen wij 2 nachten in het JB Hotel in Hat-Yai.
Gaan vandaar naar Satun en varen dan naar Langkawi ( familie bezoek )
Dus allemaal nog Thailand alleen Langkawi is Maleisie.
Na het bezoek gaan we van Langkawi naar KL.
Vliegen dan door van KL naar Phuket Deze vluchten doen we AIR ASIA.
Totaal prijs spotgoedkoop maar wel een all inn prijs hoor.
Alles lekker snel, en goedkoop en een mooie aansluiting.
Groetjes Jan