Bangkok - ko tao: vliegen/bus

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prutje
komt net kijken
komt net kijken

Bangkok - ko tao: vliegen/bus

#1 Bericht door prutje » zaterdag 12 april 2008, 13:36

hoi mensen,
ik weet het alweer een vraag:)
Mijn zus komt bij me langs en ik zit in een dubio dus wou graag wat ervaring van mensen en meningen.

Mijn zus komt 25 april aan om 12.30
Ze wil zowiezo wat van bangkok zien dus.
Ze vertrekt 5 mei om 23.25.
Nou was het idee dat we naar ko tao gaan, om daar een weekje te relaxen.
Er zijn 2 mogelijkheden om naar ko tao te gaan en dat is dus met het vliegtuig (weet niet hoe dit werkt, heb wel gezien dat de tickets bij airasia nu 850 baht p.p) We vliegen dan naar suratthani waarvan we daaruit dan een boot moeten nemen naar ko tao.
We kunnen ook met de bus die vertrekt dan om 6 uur s'avonds waarnaar je dan om de volgende ochtend 10 uur aankomt op ko tao.

Omdat me zus ook de stad nog even wil zien weet ik niet hoe je dit het beste kan plannen. Ik dacht namelijk zelf dat het het slimste is om de avond bus de 25e te pakken. Naar ko tao te gaan (verder die dag een beetje de boel in bangkok bekijken) dan de 4e van mei met de bus, zodat we dan de 5e aankomen, hele dag op bangkok rondhangen en dan vervolgens haar op het vliegtuig te zetten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of goeie ideen of dit was is of niet. Misschien is vliegen een betere optie maar omdat ik hier nog geen ervaring mee hebt hoop ik dat iemand me er een beetje mee kan helpen. Alle reacties/ideeen/ervaringen zijn welkom.

Mijn excuses voor de vele vragen.
Groeten prutje

Me&Myself&I
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: Bangkok - ko tao: vliegen/bus

#2 Bericht door Me&Myself&I » zaterdag 12 april 2008, 14:05

Je zou bv met de nachttrein naar chumphon kunnen gaan en daar smorgens met de boot naar koh tao kunnen vertrekken. Terug zijn er op koh tao voldoende opties om weer terug te geraken in bangkok. Wij hebben toen terug zo'n combinatie ticket gekocht in het guesthouse op koh tao met de Lombardia express (of zoiets) met high speed catamaran naar chumphon en daar staan de dubbeldeks touringcars al te wachten om je naar bkk te brengen.
Some things are just meant to be!!

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Bangkok - ko tao: vliegen/bus

#3 Bericht door marceziani » zaterdag 12 april 2008, 14:06

Het ligt een beetje aan je budget. Met de bus/boot ben je veel langer onderweg, maar is goedkoper dan vliegen (Bangkok Air en Thai Air). Als je voor vliegen kiest, dan landt je op het vliegveld van Koh Samui, waar je vervolgens de boot neemt naar Koh Tao. Check even de website van bangkokair en Thai Air. Check ook de sites http://www.lomprayah.com en http://www.seatrandiscovery.com, want je zult hoe dan ook een stukje moeten varen. Hetzij vanaf Chumphon als je met de bus gaat, hetzij vanaf Koh Samui als je vliegt.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”