imigratie office nakhon ratachima(korat)

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: imigratie office nakhon ratachima(korat)

#46 Bericht door dutch » dinsdag 08 april 2008, 15:10

Ja dat lijkt erop :cry:
Hij zou op het engelse forum van Korat moeten schrijven,dan weet ie zeker dat het door deze ambtenaren gelezen wordt.
Ik kon tot voor kort alleen uit eigen ervaring spreken echter, ik heb sinds die handtekeningen aktie van j.l. februarie zo enorm veel reacties gelezen (alles volledig ondertekend met naam,adres,woonplaats en telefoon nummer .Er werden namelijk geen anonieme brieven meegeteld!!).Zeer velen met slechte ervaring in Non khai/Pattaya,die het nu een verademing vonden om door Korat geholpen te worden.
Deze petitie is overigens naar 3 parlementsleden van Korat verstuurd met een copie aan de commandant van het Immigratie buro in Korat.

Verder maakte deze heer wat rare toespelingen op mij en mijn relatie tot dit (volgens hem zeer corrupte) kantoor.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#47 Bericht door marceziani » dinsdag 08 april 2008, 16:09

carpediem schreef:Het forum weer op z'n best :(
Mjah, inderdaad. Het forum geeft mij voldoende inzicht in hoe het wel moet en ook hoe het niet moet. Kiep up duh goet wurk. ;)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

dutch
Expat
Expat

#48 Bericht door dutch » dinsdag 08 april 2008, 16:19

Moamed,
onderstaand informatie hoe je per post je 90 dagen kan regelen.
THE DOCUMENTS TO NOTIFY OF STAYING LONGER THAN 90 DAYS BY REGISTERED MAIL

1. PHOTOCOPY OF THE PHOTO PAGE OF YOUR PASSPORT

2. PHOTOCOPY OF YOUR CURRENT VISA (LAST VISA) ON YOUR PASSPORT

3. PHOTOCOPY OF YOUR DEPARTURE CARD (TM.6)

4. PHOTOCOPY OF THE LAST ENTRY STAMP.

5. ORIGINAL OF RECEIPT OF NOTIFICATION

6. ORIGINAL OF YOUR NEW 90 DAYS REGISTRATION FROM. DON’T FORGET TO SIGN YOUR NAME (TM.470

7. A STAMPED, SELF-ADDRESSED ENVELOPE TO RECEIVE YOUR NEW RECEIPT

(10 BAHT STAMP ATTACHED).

PROCEDURE:

SEND REGISTERED MAIL TO:

90 DAYS REGISTRATION

ROOM 206 IMMIGRATION BUREAU

SOI SUAN PLU, SOUTH SATHORN RD.

SATHORN, BANGKOK 10120

PLEASE ALLOW AT LEAST 1 WEEK FOR DELIVERY OF REGISTERED MAIL.

YOUR NEW FORM WILL BE STAMPED AS OF THE EXPIRATION DATE OF YOUR OLD FORM.

IMPORTANT:

YOUR DOCUMENT CANNOT B E PROCESSED IF YOU HAVE PASSED THE 90 DAYS LIMIT. YOU MUST COME TO THE NEAREST IMMIGRATION OFFICE OR ROOM 206 IMMIGRATION BUREAU IN PERSON TO PAY FINE 2,000 BAHT.

TO RECEIVE A BLANK REGISTRATION FORM, SEND A STAMPED, SELF-ADDRESSED ENVELOPE TO THE ADDRESS ABOVE. REQUEST FROM TM.47.

IMMIGRATION OFFICER

TEL. 02-285-5142
unquote
Ronald Reagan

jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door jennifer » dinsdag 08 april 2008, 17:36

Duidelijker kan het niet...
Ik denk dat hier wel een hartelijk "Dankjewel" op volgt. :oops: :oops: :oops:
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Ben
Expat
Expat

#50 Bericht door Ben » dinsdag 08 april 2008, 19:45

dutch schreef:Moamed,
onderstaand informatie hoe je per post je 90 dagen kan regelen.
THE DOCUMENTS TO NOTIFY OF STAYING LONGER THAN 90 DAYS BY REGISTERED MAIL

1. PHOTOCOPY OF THE PHOTO PAGE OF YOUR PASSPORT

2. PHOTOCOPY OF YOUR CURRENT VISA (LAST VISA) ON YOUR PASSPORT

3. PHOTOCOPY OF YOUR DEPARTURE CARD (TM.6)

4. PHOTOCOPY OF THE LAST ENTRY STAMP.

5. ORIGINAL OF RECEIPT OF NOTIFICATION

6. ORIGINAL OF YOUR NEW 90 DAYS REGISTRATION FROM. DON’T FORGET TO SIGN YOUR NAME (TM.470

7. A STAMPED, SELF-ADDRESSED ENVELOPE TO RECEIVE YOUR NEW RECEIPT

(10 BAHT STAMP ATTACHED).

PROCEDURE:

SEND REGISTERED MAIL TO:

90 DAYS REGISTRATION

ROOM 206 IMMIGRATION BUREAU

SOI SUAN PLU, SOUTH SATHORN RD.

SATHORN, BANGKOK 10120

PLEASE ALLOW AT LEAST 1 WEEK FOR DELIVERY OF REGISTERED MAIL.

YOUR NEW FORM WILL BE STAMPED AS OF THE EXPIRATION DATE OF YOUR OLD FORM.

IMPORTANT:

YOUR DOCUMENT CANNOT B E PROCESSED IF YOU HAVE PASSED THE 90 DAYS LIMIT. YOU MUST COME TO THE NEAREST IMMIGRATION OFFICE OR ROOM 206 IMMIGRATION BUREAU IN PERSON TO PAY FINE 2,000 BAHT.

TO RECEIVE A BLANK REGISTRATION FORM, SEND A STAMPED, SELF-ADDRESSED ENVELOPE TO THE ADDRESS ABOVE. REQUEST FROM TM.47.

IMMIGRATION OFFICER

TEL. 02-285-5142
unquote
Duidelijker kan het niet...
Ik denk dat hier wel een hartelijk "Dankjewel" op volgt.

Juich maar niet te hard
want ook dit ligt er nu weer aan waar je je jaarvisa maakt en voor de eerste keer 90 dagen stempeld . :idea:

jumbo
Expat
Expat

#51 Bericht door jumbo » woensdag 09 april 2008, 02:22

Denk dat Moamed een eveloppe en postzegels aan het zoeken is en anders de supersoakers van verleden jaar :P

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring

#52 Bericht door moamed » woensdag 09 april 2008, 03:30

Grote onzin wat jij schrijft en zo blijkt dat je geen moer begrijpt hoe je een visa moet regelen.

:o en hier hebben we er weer 1 die het allemaal wel weet. sjonge jongeeeeeeeeee. je moet eens lezen hoe die topic is gestart en dan dat verhaal van kabchung van 10 jaar geleden. de reden dat ik niet een jaarvisum heb gemaakt bij de imigratie dienst zal je dan bekend zijn. ik verdom het om smeergeld te betalen. dan maar iedere 15 maanden naar holland voor een nieuw visum en de runs maken naar cambodja. en ook daar als ik het heb gelezen word ik iedere keer genaaid voor 100 bath. de beter weters schrijven je moet niet meer betalen dan 1000 bath en ik betaal steevast 1100 bath. johhhhhhh ik kan mijn visum goed maken ik doet het al 11 jaar. wat ik aan het licht wilstellen is dat IK(LEES HET GOED IK SPREEK VOOR MIJZELF) overal smeergeld moet betalen. blijkbaar hioeven anderen dat niet. raar hoor overal op straat dienders die het geld van verkeers overtreders in eigen zak steken en je denkt dat ALLE(LEES HET WEER GOED) dienders van de imigratie schone klauwen hebben als het gaat om het aannemen van smeergeld. droom verder. ik stop trouwens niet op dit forum met het plaatsen van waarheid . de reizigers welke naar thailand gaan zullen weten wat (MOGELIJK) ook hun kan overkomen.

:mrgreen: de beter weters trekken dan zeker de onderstaandestellingen ook in twijfel.
er is nog nooit iemand op de maan geweest.
Elvis presly is niet dood.
de aarde is vierkant en niet rond.

jumbo
Expat
Expat

#53 Bericht door jumbo » woensdag 09 april 2008, 04:00

Persoonlijk heb ik nog nooit smeergeld aan immigratie hoeven te geven en vind dat ook een vreemde gang van zaken
Uiteraard praat ik ook aleen voor mezelf

J

dutch
Expat
Expat

#54 Bericht door dutch » woensdag 09 april 2008, 04:38

Ik heb middels pm over en weer met moamed besloten om deze "specifieke" zaak te laten rusten.Het blijft een welles-nietus verhaal en de lezer moet maar kijken wat ie er van vindt,lijkt me.

Neemt niet weg dat ik dus gewoon blijf reageren op alles wat er verder geschreven wordt in deze rubriek.
De vergelijking met verkeersovertredingen gaat dus niet op!
Je hebt iets gedaan en ze halen je naar de kant en dan is het betalen geblazen.Wat er met het geld verder gebeurt is eigenlijk niet belangrijk (we weten het wel!!!)
Ik moet me bij Jumbo aansluiten en bekennen dat ik nog nooit smeergeld heb betaald.Niet aan immigratie-niet aan de douane-niet aan de politie-niet aan de Amphur.Ik zal wel het braafste jongetje van de klas zijn :cry: ;) :lol:
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#55 Bericht door Ben » woensdag 09 april 2008, 05:01

moamed schreef:Grote onzin wat jij schrijft en zo blijkt dat je geen moer begrijpt hoe je een visa moet regelen.

:o en hier hebben we er weer 1 die het allemaal wel weet. sjonge jongeeeeeeeeee. je moet eens lezen hoe die topic is gestart en dan dat verhaal van kabchung van 10 jaar geleden. de reden dat ik niet een jaarvisum heb gemaakt bij de imigratie dienst zal je dan bekend zijn. ik verdom het om smeergeld te betalen. dan maar iedere 15 maanden naar holland voor een nieuw visum en de runs maken naar cambodja. en ook daar als ik het heb gelezen word ik iedere keer genaaid voor 100 bath. de beter weters schrijven je moet niet meer betalen dan 1000 bath en ik betaal steevast 1100 bath. johhhhhhh ik kan mijn visum goed maken ik doet het al 11 jaar. wat ik aan het licht wilstellen is dat IK(LEES HET GOED IK SPREEK VOOR MIJZELF) overal smeergeld moet betalen. blijkbaar hioeven anderen dat niet. raar hoor overal op straat dienders die het geld van verkeers overtreders in eigen zak steken en je denkt dat ALLE(LEES HET WEER GOED) dienders van de imigratie schone klauwen hebben als het gaat om het aannemen van smeergeld. droom verder. ik stop trouwens niet op dit forum met het plaatsen van waarheid . de reizigers welke naar thailand gaan zullen weten wat (MOGELIJK) ook hun kan overkomen.

:mrgreen: de beter weters trekken dan zeker de onderstaandestellingen ook in twijfel.
er is nog nooit iemand op de maan geweest.
Elvis presly is niet dood.
de aarde is vierkant en niet rond.
:o en hier hebben we er weer 1 die het allemaal wel weet. sjonge jongeeeeeeeeee. je moet eens lezen hoe die topic is gestart en dan dat verhaal van kabchung van 10 jaar geleden.
hier wederom mijn zeerrrrrrrrrrr slechte ervaring met de thaise imigratie dienst. d,r is dus in 10 jaar(destijds in kabchoeng zie eerdere posting) en nu weinig tot niets veranderd aan coruptie c.q. zakkenvullerij van de dienders.

Je zegt zelf 10 jaar getrouwt te zijn vloeiend Thais te spreken
Ten eerste bij een poging tot corruptie van een overheids diener moet je weten wat te doen , je vrouw zou dit bij jou correctheid zo de kop in moeten te weten drukken
zelf ook als je vloeiend Thais spreekt .

Als je papieren in orde zijn , en je zou het daar echt niet klaarkrijgen wat jij zegt
Neem dan gewoon de stap naar BKK en regel het daar .
Na een maand krijg je je stempel en kun je vervolgens om de 90 dagen per post
je verlenging krijgen op de manier die Dutch post .

Let wel dat je een keer in BKK geweest moet zijn dat is nu de regel .
het jaar erop kan je het visa in Korat regelen knappe dame of kerel die je dan nog
een Nee verkoopt of meer geld wil zien dan de gebruikelijke fee .

Zo ja dan weet je wat te doen lijkt me.

Immigratie kantoren kunnen idd van de regels afwijken maar dat is aan hun het recht heeft men er niet toe .
corruptie laksheid ed spelen hier een rol .

Ik weet er idd niks van
maar aan deze kant wordt geen Nee verkocht waar Ja het antwoordt moet zijn .

Als je niet in staat bent dit zelf te regelen heb je een probleem
en mag je vrolijk je visa runs maken mij om het even .

Maar je schetst hier alleen maar dat er in Thailand alleen maar corruptie is
Ook schets je Nederland af als niet deugend .

Wellicht is er leven op pluto kun je dansen op de maan of is er een andere plaats tussen de sterren waar je heen kan gaan je aan Belgie zou kunnen denken of twijfel je :D

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 09 april 2008, 07:22

Ben schreef: Wellicht is er leven op pluto kun je dansen op de maan of is er een andere plaats tussen de sterren waar je heen kan gaan je aan Belgie zou kunnen denken of twijfel je :D
En dat allemaal voor Het Goede Doel.

Wat ik me afvraag is of er verschil in afhandeling/benadering zit van de ambtenaren in de buitengebieden t.o.v. BKK.
Ik heb ook verhalen gehoord dat er in bepaalde gevallen extra betaald moest worden. Als voorbeeld: om voor kinderen uit Nederland met o.a. een Thais paspoort een Thaise ID aan te vragen en in te schrijven in het blauwe boekje.
Komende zomer wil mijn vrouw dit ook gaan doen voor onze kinderen en ik ben reuze nieuwsgierig hoe dit zal gaan verlopen.
Live your dream, don't dream your life.

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring

#57 Bericht door moamed » woensdag 09 april 2008, 10:49

:D je gelooft het niet , toch heb ik het prima naar mijn zin in thailand al doet mischien de mannier van mijn schrijven anders vermoeden. holland is inderdaad geen optie om naar terug te keren(zelfs niet als ik er zelf geen besef meer over heb als magere hein is langs geweest). heb dat trouwens goed geregeld. schoon pa heeft de zakken met houtskool al klaar liggen en zal de klus regelen mocht het zo ver zijn. belgie :D ik weet het niet. hetgoede doel heb er al eens over gezongen toch als ik mocht kiezen dan liever belgie dan holland. mijn top 3 binnen europa is Duitsland op 1 gevolgd door ierland op 2, schotland op 3.

zelfs als nederland voetbal speelt dan ben ik voor de tegenpartij. vaak houden ze mij aan en noemen bekende namen van voetballers en vragen of ik die ken. dan zeg ik dat voetbal mij een worst is ik houd van het muy thai boxen. en dan valt de naam ramon dekkers.

even terug komen op dat visum , ze hebben me er trouwens niet op gewezen dat je dat briefje ook op kan sturen iedere 3 maanden. ik zat er blijkbaar naast wat dat briefje betreft en dacht een jaar van het gezeur af te zijn. dat was dan de vergissing van mijn kant.
blijft nog steeds staan dat ik 3000 bath heb betaald waar dat niet hoefde.

gesloten discussie.

jumbo
Expat
Expat

#58 Bericht door jumbo » donderdag 10 april 2008, 02:09

moamed schreef:belgie :D ik weet het niet. hetgoede doel heb er al eens over gezongen toch als ik mocht kiezen dan liever belgie dan holland. mijn top 3 binnen europa is Duitsland op 1 gevolgd door ierland op 2, schotland op 3.

zelfs als nederland voetbal speelt dan ben ik voor de tegenpartij. vaak houden ze mij aan en noemen bekende namen van voetballers en vragen of ik die ken. dan zeg ik dat voetbal mij een worst is ik houd van het muy thai boxen. en dan valt de naam ramon dekkers.

gesloten discussie.
never bite the hand that feeds you.....
je bent redelijk ondankbaar voor een land en zijn inwoners die voor je 'onafhankelijkheid' hebben gezorgd

J

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring

#59 Bericht door moamed » donderdag 10 april 2008, 02:45

hoe bedoel je jumbo?. graag duidelijke taal. onhafhankelijk mede door nederland en zijn inwoners, ik begrijp het niet.

moamed
Veel ervaring
Veel ervaring

#60 Bericht door moamed » donderdag 10 april 2008, 03:11

:lol: na 10 minuten te hebben nagedacht denk ik dat ik weet waar jumbo op zit te wijzen.

de WAO welke ik geniet uit Holland denk ik. wel Jumbo even duidelijk en snel de uitleg wat de wao betekend. de wao is niet meer en niet minder dan een verzekering welke je afsluit en in dit geval een gedwongen en door de staat bedacht idee. als je je huis verzekerd en het fikt af en je hebt trouw je verzekering betaald dan is het geen GUNST OF BELONING welke je krijgt maar gewoon iets waar jezelf voor hebt betaald. ik bedank als mijn huis is afgefikt de verzekeringsmaatschappij niet als ze de poen over maken op mijn bank.
verder heb ik niet te danken aan de nederlandse bevolking of staat dat ik er nu warmpjes bij zit, ik heb er keihard voor geknokt, die fooi die de wao genoemd word als ik daardoor in jou ogen onhafhankelijk word genoemd dan zit je er behoorlijk naast. dat is zakgeld voor mijn kinderen.

:oops: mocht je heel wat anders bedoelen jumbo dan wat ik hier boven redeneer sorry bijvoorbaad.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”