imigratie office nakhon ratachima(korat)
Moderator: Loempia
-
- Waarschuwing!
Re: imigratie office nakhon ratachima(korat)
ik ga dus voor het visum op basis van 40.000 bath inkomen per maand.
thai lak thai thaksin sinawat
thai lak thai thaksin sinawat
-
- Expat
Bedankt Dutch voor je info.
Ik krijg tot dusver bij ieder bezoek aan de Immigration Office een formuliertje met een nieuw
datumstempeltje erop voor het volgende bezoek in mijn paspoort geniet.
Hoe werkt dat dan als ik de TM47 elke keer naar BKK opstuur?
Sturen ze mij dan telkens zo'n nieuw formuliertje terug en indien ja gaat dat dan wel snel genoeg,
want de post werkt hier volgens mij een beetje ad hoc.
Een eenmalig bezoek per jaar aan Korat zou mij dan weer aan een nieuw visum voor een jaar moeten helpen
met aantonen van inkomen of spaartegoeden.
Begrijp ik het zo goed?
groetjes
Henk
Ik krijg tot dusver bij ieder bezoek aan de Immigration Office een formuliertje met een nieuw
datumstempeltje erop voor het volgende bezoek in mijn paspoort geniet.
Hoe werkt dat dan als ik de TM47 elke keer naar BKK opstuur?
Sturen ze mij dan telkens zo'n nieuw formuliertje terug en indien ja gaat dat dan wel snel genoeg,
want de post werkt hier volgens mij een beetje ad hoc.
Een eenmalig bezoek per jaar aan Korat zou mij dan weer aan een nieuw visum voor een jaar moeten helpen
met aantonen van inkomen of spaartegoeden.
Begrijp ik het zo goed?
groetjes
Henk
-
- Expat
Per post:
Ingevuld en ondertekend TM47
Copie TM6 (zit in je paspoort geniet en krijg je bij binnenkomst in Thailand)
Copie paspoort foto pagina en visum pagina)
Een aan jezelf geadresseerde en van voldoende porto voorziene envelop.
Je krijgt een nieuw leeg formulier TM47 en het ingevulde onderste gedeelte weer terug.
Als aan de voorwaarden voldoe,die op jou van toepassing zijn,is het verlengen van een visum een fluitje van een cent.Ook in Korat
Ingevuld en ondertekend TM47
Copie TM6 (zit in je paspoort geniet en krijg je bij binnenkomst in Thailand)
Copie paspoort foto pagina en visum pagina)
Een aan jezelf geadresseerde en van voldoende porto voorziene envelop.
Je krijgt een nieuw leeg formulier TM47 en het ingevulde onderste gedeelte weer terug.
Als aan de voorwaarden voldoe,die op jou van toepassing zijn,is het verlengen van een visum een fluitje van een cent.Ook in Korat
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Veel ervaring

-
- Expat
Er hangen nu borden (met duidelijke engelse tekst) met de verschillende voorwaarden die vervuld moeten worden voor "Retirement" en "huwlijk" visum.moamed schreef:maandag gaat ik dus opnieuw naar de imigratie dienst. jullie horen hoe het verloopt.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Veel ervaring

okay ik zal nu stoppen met dit lange verhaal anders begin ik op iemand te lijken op dit forum welke ook over keulen naar parijs berichten plaats.

- Ben
- Expat
de grap is dat ik vandaag voor een dichte deur kwam te staan bij de imigratie korat. het is 1 of andere apparte dag schijnt het. morgen dus weer en dan word het hier weer geplaatst.
His Majesty the King, accompanied by His Royal Highness Crown Prince Maha Vajiralongkorn,HRHPrincess Srirasm and HRHPrincess Bajrakitiyabha, pay homage to the statue of King Rama I, founder of the Chakri Dynasty, to mark Chakri Day. — Pattanapong Hirunard
Dat had je kunnen weten dat de overheid vandaag stil lag .

-
- Expat
De officiele dag was gisteren maar hij wordt voor de overheid vandaag als substituut vrij gegeven.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- jumbo
- Expat
Niet alleen de overheid, ook banken, beurzen en vele thaise bedrijven zijn dichtdutch schreef:De officiele dag was gisteren maar hij wordt voor de overheid vandaag als substituut vrij gegeven.
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Veel ervaring

nogmaals kort ik ben gegaan voor een visum gehuwd en maandelijks 40.000 bath aan inkomen.
daar ik ruimmmmmmmm voldoe aan de inkomsten eis en ik er van uit ging dat ik een jaarvisum zou krijgen en dus over een jaar weer terug moest komen kwam ik van een koude kermis thuis. een jaar visum vond de diender wel erg lang en vroeg wat me dat waard was. ik gaf eerst geen antwoord dacht dat het een grap was maar hij ging door zijn toon veranderde en het bedrag 3000 bath werd mij mede gedeeld. okay je bent afhankelijk toch maar betalen.niet normaal en of gebruikelijk trouwens 3000 bath is smeergeld en niet wettelijk. toen kwam de grap de jaar stempel kwam in mijn paspoort met een verkapt ingeniet briefje erbij in.
IEDERE 3 MAANDEN MIJN BLAUWE OGEN LATEN ZIEN. dat kan dus nu nog in korat maar straks betekend dat dus bangkok. ik ben er dus geen moer mee opgeschoten ik had ook iedere3 maand naar cambodja kunnen gaan, en 1 keer per jaar naar holland om een nieuw jaarvisum te halen.
nu komen er vragen: wie van jullie heeft dit ook zo (iedere 3 maanden je kop laten zien). en waarom doen ze dit. niet gaan btekend betalen 5000 bath en iedere dag erna 200 bathboete. wie heeft als eens geweigerd te gaan?.
de diender zei erbij dat ze verder niks doen iedere 3 maand gewoon je hoofd laten zienkosteloos. dit geloof je natuurlijk zelf niet. ze willen je iedere 3 maanden geld uit je zak kloppen om hun zelf verijking te vergroten.
dan moet er nog van mijn hart dat er alleen maar positieve praat over de imigratie dienst korat is, ik neem die dus met een korrel zout. lijkt mij sterk at ik alleen moet betalen en een ander niet. mogelijk zitten hier hoge peiten welke op de ambasade werken op dit forum om een fout beeld te schetsen dat er geen coruptie is(het zogenaamde wegpoetsen van negatieve verhalen).
no stop ik.
-
- Volwaardig lid
pluk de dag (carpediem)
-
- Veel ervaring
ik neem aan dat je 1900 bath bedoeld. die betaalde ik vorige maand al en moest dus in afwachting wel/niet een jaarvisum wachten. vandaag dus terug ervan uitgegaan dat ik die 1900 bath al had betaald en dat ik dus vandaag met een dichte portomenee het af kon maken NIET DUS.
maar huhhhhhhhhh moet jij ook iedere 3 maanden je kop laten zien?.
maar huhhhhhhhhh moet jij ook iedere 3 maanden je kop laten zien?.
-
- Volwaardig lid
Tot nu toe regel ik mijn visa in Nederland.
Gezien ik minimaal 2x per jaar naar Nederland ga en tussendoor ook verschillende uitstapjes heb in de omringende landen. Nog nooit een "visarun" gemaakt. Als dat toch zou moeten heb ik de Cambodjaanse grens 70 km van mijn huis.
In Nederland betaal ik 120 euro voor 15 maanden.
Hier zou ik moeten betalen 4.900,- bath voor een multiple extension visa voor 1 jaar (100 euro plus).
En ook nog het nodige vertaalwerk bij de Nederlandse ambassade m.b.t. inkomen. Minstens 1.400,- bath elk jaar.
Zo ontkom ik een hoop gedoe
Gezien ik minimaal 2x per jaar naar Nederland ga en tussendoor ook verschillende uitstapjes heb in de omringende landen. Nog nooit een "visarun" gemaakt. Als dat toch zou moeten heb ik de Cambodjaanse grens 70 km van mijn huis.
In Nederland betaal ik 120 euro voor 15 maanden.
Hier zou ik moeten betalen 4.900,- bath voor een multiple extension visa voor 1 jaar (100 euro plus).
En ook nog het nodige vertaalwerk bij de Nederlandse ambassade m.b.t. inkomen. Minstens 1.400,- bath elk jaar.
Zo ontkom ik een hoop gedoe

pluk de dag (carpediem)
- jumbo
- Expat
De 3 maanden regel hangt volgens mij aan elke visa en is meer een bevestiging van je adres dan iets anders. Reis je binnen die tijd dan wordt de melding weer met 90 dagen uitgesteld.
Kostenloze voorziening de 90 dagen melding, alleen als je te laat bent 2.000 thb boete.
Als je inderdaad teamoney moet betalen dan is dat vreemd, bij immigratie heb ik dat niet eerder vernomen, maar goed alles kan in Thailand, dus ook dat.
J
Kostenloze voorziening de 90 dagen melding, alleen als je te laat bent 2.000 thb boete.
Als je inderdaad teamoney moet betalen dan is dat vreemd, bij immigratie heb ik dat niet eerder vernomen, maar goed alles kan in Thailand, dus ook dat.
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Ja wat moet ik nu met zo'n verhaal?moamed schreef:hier wederom mijn zeerrrrrrrrrrr slechte ervaring met de thaise imigratie dienst. d,r is dus in 10 jaar(destijds in kabchoeng zie eerdere posting) en nu weinig tot niets veranderd aan coruptie c.q. zakkenvullerij van de dienders.
nogmaals kort ik ben gegaan voor een visum gehuwd en maandelijks 40.000 bath aan inkomen.
daar ik ruimmmmmmmm voldoe aan de inkomsten eis en ik er van uit ging dat ik een jaarvisum zou krijgen en dus over een jaar weer terug moest komen kwam ik van een koude kermis thuis. een jaar visum vond de diender wel erg lang en vroeg wat me dat waard was. ik gaf eerst geen antwoord dacht dat het een grap was maar hij ging door zijn toon veranderde en het bedrag 3000 bath werd mij mede gedeeld. okay je bent afhankelijk toch maar betalen.niet normaal en of gebruikelijk trouwens 3000 bath is smeergeld en niet wettelijk. toen kwam de grap de jaar stempel kwam in mijn paspoort met een verkapt ingeniet briefje erbij in.
IEDERE 3 MAANDEN MIJN BLAUWE OGEN LATEN ZIEN. dat kan dus nu nog in korat maar straks betekend dat dus bangkok. ik ben er dus geen moer mee opgeschoten ik had ook iedere3 maand naar cambodja kunnen gaan, en 1 keer per jaar naar holland om een nieuw jaarvisum te halen.
nu komen er vragen: wie van jullie heeft dit ook zo (iedere 3 maanden je kop laten zien). en waarom doen ze dit. niet gaan btekend betalen 5000 bath en iedere dag erna 200 bathboete. wie heeft als eens geweigerd te gaan?.
de diender zei erbij dat ze verder niks doen iedere 3 maand gewoon je hoofd laten zienkosteloos. dit geloof je natuurlijk zelf niet. ze willen je iedere 3 maanden geld uit je zak kloppen om hun zelf verijking te vergroten.
dan moet er nog van mijn hart dat er alleen maar positieve praat over de imigratie dienst korat is, ik neem die dus met een korrel zout. lijkt mij sterk at ik alleen moet betalen en een ander niet. mogelijk zitten hier hoge peiten welke op de ambasade werken op dit forum om een fout beeld te schetsen dat er geen coruptie is(het zogenaamde wegpoetsen van negatieve verhalen).
no stop ik.
Ten eerste ;Ik ben geen hotemetoot die in Bangkok zit maar een normaal gepensioeneerde die in Korat woont (3 1/2 jaar).
Toevallig ben ik diegene geweest die de laatste actie heeft gecoordineerd,toen geruchten de ronde deden dat de Immigratie dienst van Korat zou verdwijnen.Uit hoofde daarvan heb ikzelf met tientallen mensen gesproken en honderden schriftelijke reacties en handtekeningen ontvangen.Niet 1 (een) en ik herhaal niet 1 negatief verhaal of negatieve ervaring van betrokkenen,integendeel!!
Dat ingeniet briefje is dat soms;"Receipt of notification" met een stempeltje in de linker beneden hoek waarin een nieuwe datum is vermeld?
Wel dat krijgt eenieder en dat moet je elke drie maanden opsturen OF brengen (als je toch in Korat woont) samen met een nieuw ingevuld TM47.Niets bijzonders dus.
Een ding weet ik wel.Ze hebben in Korat de schurft aan mensen die zich niet normaal gedragen.Ik heb ze eens iemand weg zien sturen omdat ie vreselijk onbeschoft was en zich ten opzichte van deze ambtenaren niet wist te gedragen (NIET slijmen hoor!!).Verder willen ze alles 100% doen,dit om problemen met het hoofdkantoor te vermijden.De regels hangen in zeer duidelijk engels aan de wand inclusief de tarieven.Zit er bij de papieren ,al is het ook maar een klein puntje, iets bij dat niet 100% in orde is zullen ze in eerste instantie weigeren maar......je wel helpen en vertellen wat er moet gebeuren.Nogmaals dit alles indien je een normaal gedrag vertoont.
Ronald Reagan
Ronald Reagan