Thailand reistips
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Thailand reistips
Hoi!
Wij zijn van plan om in juli 4 weken naar Thailand te gaan en dit te combineren met Maleisie.
We zullen in Bangkok (3dgn) beginnen en daarna met de nachttrein naar Chang Mai (4dgn) gaan.
Vanuit daar willen we eigelijk een binnenlandse vlucht boeken naar Kuala Lumpur (4dgn) en vanuit daar naar Singapore gaan.
De dagen die erbij staan is een indicatie maar deze kunnen natuurlijk ook uitgebreid worden.
Mij lijkt het verstandig om bij een reisburo een vlucht te boeken en de 1ste accomodatie.
Is het mogelijk om van Chang Mai een vlucht te boeken naar Kuala Lumpur of zal dit via het reisburo moeten gebeuren?
Kan iemand tips geven over dingen die je echt gezien moet hebben.
Groetjes,
Hans
Wij zijn van plan om in juli 4 weken naar Thailand te gaan en dit te combineren met Maleisie.
We zullen in Bangkok (3dgn) beginnen en daarna met de nachttrein naar Chang Mai (4dgn) gaan.
Vanuit daar willen we eigelijk een binnenlandse vlucht boeken naar Kuala Lumpur (4dgn) en vanuit daar naar Singapore gaan.
De dagen die erbij staan is een indicatie maar deze kunnen natuurlijk ook uitgebreid worden.
Mij lijkt het verstandig om bij een reisburo een vlucht te boeken en de 1ste accomodatie.
Is het mogelijk om van Chang Mai een vlucht te boeken naar Kuala Lumpur of zal dit via het reisburo moeten gebeuren?
Kan iemand tips geven over dingen die je echt gezien moet hebben.
Groetjes,
Hans
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Thailand reistips
in thailand of in maleisie?
4 weken thailand is in ieder geval niet genoeg om alles te zien wat je echt gezien moet hebben.
4 weken thailand is in ieder geval niet genoeg om alles te zien wat je echt gezien moet hebben.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- komt net kijken
We zijn van plan om Thailand en Maleisie te combineren. We weten dat in zo'n korte tijd niet heel Thailand en Maleisie te bezichtigen is maar we willen graag de mooie dingen van Thailand zien.
Maleisie pakken we erbij omdat een vriend van ons daar een jaar op stage is. Het grootste gedeelte van de vakantie zal waarschijnlijk in Thailand plaats vinden.
Maleisie pakken we erbij omdat een vriend van ons daar een jaar op stage is. Het grootste gedeelte van de vakantie zal waarschijnlijk in Thailand plaats vinden.
-
- Volwaardig lid
http://booking.airasia.com/skylights/cg ... lights.cgi
Voorbeeld 23 juli Chang Mai - KL : 110,- Th bath via internet + belasting e.d. andere dagen vanaf 1000 bath.
Hotel boeken via internet.
Voorbeeld 23 juli Chang Mai - KL : 110,- Th bath via internet + belasting e.d. andere dagen vanaf 1000 bath.
Hotel boeken via internet.
pluk de dag (carpediem)
-
- komt net kijken
Aha dus het is wel te doen met een vlucht van Chang Mai naar Maleisie.
Verder lees ik veel positieve reacties over:
- Hotel Bayoke Skytower
- Bridge over River Kwai
- Tiger Temple
- Erawan Watervallen
- Overnachten op een Flotel (iemand hier meer info over)
- Winkelcentrum Siam Paragon
Heeft iemand ervaring met een jungletocht?
Verder lees ik veel positieve reacties over:
- Hotel Bayoke Skytower
- Bridge over River Kwai
- Tiger Temple
- Erawan Watervallen
- Overnachten op een Flotel (iemand hier meer info over)
- Winkelcentrum Siam Paragon
Heeft iemand ervaring met een jungletocht?
-
- Volwaardig lid
Hier in Chiang Mai voldoende jungle trekkings te maken. Je kunt ze bij ieder guesthouse wel boeken. Hoewel ik er zelf (nog) niet met mee ben geweest vermoed ik dat het allemaal redelijk toeristisch is. Laatst waren ze met het reisprogramma van Floortje Dessing in CM. Dat was geloof ik een iets minder commerciele bedoeling. Wat Betreft Kanchanaburi en omstreken. Ik vond de Erawan watervallen erg de moeite waard. De Tiger Temple was daarbij goed te combineren en om die reden wel grappig. Enige verschil met een circus is dat er hier geen tralies zijn die jouw van en grote kat scheiden. Wel van te voren een papiertje tekenen dat je ze niet aansprakelijkheid stelt als het humeur van de tijgers wat minder is. Mbt tickets, zoals eerder vermeld is, mooie via internet met Air Asia, nog altijd de goedkoopste.
Gr. Fritsie
Gr. Fritsie
-
- komt net kijken
Is het te doen om vanuit bankok naar Phuket te reizen door middel van de trein?
Of zouden jullie adviseren een interne vlucht te pakken?
Alvast bedankt !!!
Alvast bedankt !!!
- max
- Volwaardig lid
Naar Phuket rijden geen treinen voor zover ik weet, het zal een cobinatie van trein en bus worden.Malt schreef:Is het te doen om vanuit bankok naar Phuket te reizen door middel van de trein?
Alvast bedankt !!!
Als jullie van plan zijn om in 4 weken Thailand en Maleisie te bezoeken, dan zou ik adviseren om met het vliegtuig te gaan. In minder dan 1 1/2 uur vliegen zijn jullie vanuit Bangkok op Phuket. Er zijn meerdere airliners die vliegen op Phuket. Let wel, een aantal airliners bijvoorbeeld Nok Air vertrekken van Don Muang, de oude internationale luchthaven. Het leuke van Nok Air is dat je met ze voor een paar honderd Bath ook business met ze kan vliegen (beperkt aantal plaatsen per vlucht)
Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.
-
- komt net kijken
Het is mogelijk om een nachttrein vanuit bankok te nemen om 22:50 en dan ben je om 8:11 in Surat Thani waar je de bus kunt pakken naar Phuket. http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp
Het kan dus wel en aangezien je in de trein kan slapen maakt het qua reistijd ook weinig uit.
Het kan dus wel en aangezien je in de trein kan slapen maakt het qua reistijd ook weinig uit.
- Ben
- Expat
Malt schreef:Het is mogelijk om een nachttrein vanuit bankok te nemen om 22:50 en dan ben je om 8:11 in Surat Thani waar je de bus kunt pakken naar Phuket. http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp
Ik ben ook met de trein van BKK naar Surat Thani geweest slapen ?
20 % kedenggedeng piep boem knots

Vliegen blijft de snelste en beste optie .
-
- komt net kijken
We willen eigenlijk het volgende:
Bankok -> Chang Mai -> Nachttrein
Bankok -> Phuket -> Vliegreis/Nachttrein
Phuket -> KualaLumpur -> Vliegreis/Nachttr.
Kuala Lumpur -> Singapore ->Vliegreis/Nachttr.
Geef je mening maar !!
Geef je mening maar !!
- Ben
- Expat
Malt schreef:We willen eigenlijk het volgende:
Geef je mening maar !!
Bankok -> Chang Mai -> Nachttrein Kan
Bankok -> Phuket -> Vliegreis/Nachttrein Vliegen kan , met de trein tot BKK dan met de trein naar Surat Thani dan met de bus of minibus of taxie
Phuket -> KualaLumpur -> Vliegreis/Nachttr. vliegen kan beste optie , Met de bus kan ook
maar dat gaat je wel ff kosten aan tijd 18 uur +/-
Kuala Lumpur -> Singapore ->Vliegreis/Nachttr. Vliegen of de bus naar Johor baru en daar verder met een andere bus naar Singapore .
Mijn mening met de trein naar CM en de rest vliegen .
fijne vlucht
-
- Veel ervaring
wat je echt gezien moet hebben is GINZA ENTERTAINMENT in KORAT.
- Jim
- Volwaardig lid
is dat zo, sombat?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Veel ervaring

trouwens OSAKA moet je ook zien.
en PALACE ook. allemaal in KORAT.