Dochter naar Nederland voor vakantie

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
AadW
komt net kijken
komt net kijken

Dochter naar Nederland voor vakantie

#1 Bericht door AadW » woensdag 19 maart 2008, 20:46

Dag mensen,

Deze zomer wil ik mijn vriendin en onze dochter van 6 maanden voor 2 maanden naar Nederland laten overkomen voor vakantie.
Hoe ik een visum voor mijn vriendin moet aanvragen heb ik voldoende info over kunnen vinden,maar wat ik moet doen om mijn dochter mee te laten komen,daar kom ik niet uit..
Moeten wij voor haar een Thai paspoort aanvragen of kan zij bij mijn vriendin in haar paspoort bijgeschreven worden(zoals in Nederland)?
Mijn dochter heeft geen Nederlandse nationaliteit.
Zelfs de ambassade geeft me tegenstrijdige informatie..

Ik hoop op bruikbare tips AadW

jumbo
Expat
Expat

Re: Dochter naar Nederland voor vakantie

#2 Bericht door jumbo » donderdag 20 maart 2008, 03:49

AadW schreef:Dag mensen,

Deze zomer wil ik mijn vriendin en onze dochter van 6 maanden voor 2 maanden naar Nederland laten overkomen voor vakantie.
Hoe ik een visum voor mijn vriendin moet aanvragen heb ik voldoende info over kunnen vinden,maar wat ik moet doen om mijn dochter mee te laten komen,daar kom ik niet uit..
Moeten wij voor haar een Thai paspoort aanvragen of kan zij bij mijn vriendin in haar paspoortbijgeschreven worden(zoals in Nederland)?
Mijn dochter heeft geen Nederlandse nationaliteit.
Zelfs de ambassade geeft me tegenstrijdige informatie..

Ik hoop op bruikbare tips AadW
Je hebt een paar mogelijkheden waarvan in jouw geval een NL paspoort de beste mogelijkheid is. Ik zou die mogelijkheid toch eens nader bekijken, hoewel ik niet weet hoe dat in retropersepctief te doen en of dat kan. Andere forumleden met ervaring??

Daarnaast moet ze bijgeschreven kunnen worden in je vrouw haar paspoort en daartoe bestaat ook kwa visa verstrekking de mogelijkheid
En anders een eigen paspoort, maar dan moet je voor haar separaat een visum aanvragen, wat dus meer kost
Succes

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Okie » donderdag 20 maart 2008, 06:33

Je hebt een paar mogelijkheden waarvan in jouw geval een NL paspoort de beste mogelijkheid is
Voor zover mij bekend kan er alleen een Nederlands paspoort voor de dochter aangevraagd worden als de Nederlandse-vader/moeder, zijn/haar dochter heeft erkend en dit dient voor de geboorte te gebeuren.

Bijschrijven in het paspoort van de Thaise moeder lijkt mij de makkelijkste en goedkoopste manier(als dit mogelijk is).

Op het aanvraag formulier voor het visum staat ook een onderdeel voor eventueel kinderen die mee reizen met de aanvrager, tenminste drie jaar geleden wel.

Okie

Mart
Erelid
Erelid

#4 Bericht door Mart » donderdag 20 maart 2008, 09:32

Je had voor de geboorte het kind kunnen erkennen, dan had je een NL paspoort aan kunnen vragen na de geboorte ( binnen 30 dagen ) Na zal er een erkennings procedure gestart moeten worden en zal pas na 3 jaar zorg voor het kind de nationaliteit worden erkent.
Volgens mij - maar ik kan het mis hebben - kan een kind met een andere achternaam dan de moeder, niet in een paspoort worden bijgeschreven.
Wij hebben met de kids geen problemen gehad - de jongste 9 - en hebben dus dubbele nationaliteit met 2 paspoorten. Geen visum problemen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Piehans » donderdag 20 maart 2008, 20:27

zie : http://www.mfa.nl/ban => aanvraag paspoort

Aanvraag Nederlands paspoort voor minderjarigen
Voor de aanvraag van een nieuw Nederlands paspoort van een minderjarig kind, of bijschrijving van het minderjarige kind in het paspoort van een ouder, dienen beide ouders en het kind in persoon op de consulaire afdeling van de Nederlandse Ambassade te verschijnen.

Een minderjarig kind mag een eigen paspoort hebben. Tot en met 15 jaar kan een minderjarig kind ook worden bijgeschreven in het paspoort van een ouder (u wordt echter aangeraden een eigen paspoort voor uw kind aan te vragen!). Ook bij bijschrijving in het paspoort van een ouder dienen 2 pasfoto's van het kind te worden overlegd. Aanvragen voor paspoorten van minderjarige kinderen moeten door beide ouders (mede) worden ondertekend.

Voor het aanvragen van een Nederlandse paspoort voor een minderjarig kind of het bijschrijven in het paspoort van een ouder dienen de volgende documenten te worden overlegd:

vertaalde- en gelegaliseerde geboorteakte
vertaalde- en gelegaliseerde huwelijksakte van de ouders
kopie paspoort ouders inclusief kinderpagina's;
bij meerdere nationaliteiten; tevens kopieen overige paspoorten/identiteitsbewijzen.
door beide ouders (mede) ondertekend paspoortaanvraagformulier
Het huidige (te vervangen) paspoort (tenzij een eerste aanvraag)
Pasfoto's (download hier de nieuwe eisen)
Vanaf 1 januari 2008 bedraagt de prijs van een kinderpaspoort voor minderjarigen tot 16 jaar bedraagt Euro 42,19, en bedraagt de prijs voor het bijschrijven in het paspoort van een ouder Euro 8,50.

--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niets van een beperking van 30 dg.
Voor onze zoon, geboren in thailand in 2000 (westerse jaartelling) hebben we in 2003 probleemloos een paspoort gekregen. Uiteraard sta ik op de geboorteakte wel als vader genoemd. Inmiddels moeten we alweer achter een nieuw paspoort aan. ik weet niet of we er ooit gebruik van wil maken maar dat is iets voor de verdere toekomst....

piehans

Phuket Dragon
Expat
Expat

#6 Bericht door Phuket Dragon » maandag 24 maart 2008, 01:40

Wij hebben begin Maart 2008 voor onze jonste telg van 4 maanden een paspoort aangevraagd op de NL ambassade in BKK en lag per omgaande binnen 7 dagen per EMS post in onze brievenbus.

1 ding wat me tegen de borst stuite is dat je cash moet betalen en niet kan pinnen dit lonkt naar zwart geld maken voor de ambassadeur.
Een klacht is per omgaande verstuurt.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

jumbo
Expat
Expat

#7 Bericht door jumbo » maandag 24 maart 2008, 03:23

Phuket Dragon schreef:Wij hebben begin Maart 2008 voor onze jonste telg van 4 maanden een paspoort aangevraagd op de NL ambassade in BKK en lag per omgaande binnen 7 dagen per EMS post in onze brievenbus.

1 ding wat me tegen de borst stuite is dat je cash moet betalen en niet kan pinnen dit lonkt naar zwart geld maken voor de ambassadeur.
Beetje zwaar op de hand voor de maandagmorgen nietwaar?? ;)

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Phuket Dragon
Expat
Expat

#8 Bericht door Phuket Dragon » maandag 24 maart 2008, 03:32

jumbo schreef:
Phuket Dragon schreef:Wij hebben begin Maart 2008 voor onze jonste telg van 4 maanden een paspoort aangevraagd op de NL ambassade in BKK en lag per omgaande binnen 7 dagen per EMS post in onze brievenbus.

Beetje zwaar op de hand voor de maandagmorgen nietwaar?? ;)

J
De staat der Nederlanden is overal geautomatiseerd als het om het finaciele gaat , waarom niet op ambassades ?
Is wel dubieus.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”