Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

#31 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 05 maart 2008, 10:52

soulwy schreef: Ach... die grote acties... Nederland is een land van rust en stabiliteit, niet van extremen. En handelend vanuit alle "redelijkheid". Wakker schudden is soms nodig en hoe Fortuyn dat deed, vond ik interessant. Was ook benieuwd naar zijn stap 2, dat was helaas de kist. Maar Wilders is een briezende stier, die noch met Rushdie, Fortuyn offe ...(goh, hoe heet die bolle Nederlandse filmmaker ook al weer die ook doodgeschoten is...) De stemming in NL is zo slecht dat het volk zo'n man als Wilders toejuicht...brrrr... ikke bang :( Er moet inderdaad wat veranderen, maar ik vrees dat deze man alleen het vuurtje kan opsteken en niet aanhouden.
Theo van Gogh
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

#32 Bericht door Jim » woensdag 05 maart 2008, 11:45

dit is ook wel frappant.
Wilders weigert verzoeken tot debat

Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
gepubliceerd op 04 maart 2008 02:46, bijgewerkt op 4 maart 2008 16:12

AMSTERDAM - Ze zijn jong, succesvol, volledig geïntegreerd en presenteren zich vandaag als ‘verbindende generatie’. Acht hoog opgeleide Marokkaanse Nederlanders willen de negatieve spiraal in het moslimdebat doorbreken. En daar hoort een gesprek met PVV-leider Geert Wilders bij.

Op 22 januari nodigde de groep – onder wie Mohammed Allach, technisch directeur van voetbalclub VVV – Wilders in een brief uit voor een gesprek. De acht, die allen een islamitische achtergrond hebben, vinden het hoog tijd ‘het debat naar een volgend niveau te tillen’. En: ‘De mensen die op u gestemd hebben, verwachten immers ook van u dat u niet alleen de problemen benoemt maar ook oplost.’ Anderhalve maand later heeft Wilders nog niet gereageerd.

Zij zijn niet de enigen die nul op het rekest krijgen. De PVV-leider wijst categorisch alle invitaties af, zo leert een rondgang langs organisaties en televisieprogramma’s die gerelateerd zijn aan de islam of multiculturaliteit. Wilders heeft aangekondigd een ‘liberale jihad tegen de islam’ te beginnen, maar gaat al jaren het debat uit de weg. Hij legt als het ware een cordon sanitaire om de moslimgemeenschap.

bron
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

#33 Bericht door Mart » woensdag 05 maart 2008, 12:17

De website is open:

http://www.fitnathemovie.com/
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

#34 Bericht door carpediem » woensdag 05 maart 2008, 12:25

Coming soon!
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: NL Ambassadeur in Thailand

#35 Bericht door joepattaya » donderdag 06 maart 2008, 03:06

Bangkok, 6 maart 2008

Geachte dames en heren,


Waarschijnlijk hebt u de laatste weken berichten in de Nederlandse, en ook wel buitenlandse pers gezien over een film die het Nederlandse Tweede Kamerlid Geert Wilders (PVV) wil uitbrengen over de islam. De inhoud van de film is nog niet bekend, maar er zijn berichten dat deze film een anti-islam of anti-Koran strekking zal hebben, die onder andere tot anti-Nederlandse reacties in het buitenland aanleiding kan zijn en ook gevolgen kan hebben voor Nederlanders en Nederlandse bedrijven in het buitenland. Hoewel er geen aanwijzingen voor directe dreigingen zijn heeft de ambassade de beveiliging van de compound, inclusief de kanselarij inmiddels verhoogd.


Op dit moment is nog niet bekend wanneer de film vertoond zal worden, en evenmin via welk medium. Maar het is te verwachten dat dit binnenkort zal zijn.

Eventuele ontwikkelingen zullen via de website van de ambassade (http://www.mfa.nl/ban) nader bekend gemaakt worden.


Hieronder volgt te uwer informatie de spreeklijn van minister-president Jan Peter Balkenende van 29 februari jl. met betrekking tot de filmplannen van de heer Wilders.


Met vriendelijke groeten,


Pieter J. Th. Marres,

Ambassadeur.



“Nederland staat voor vrijheid en respect. Mensen verdienen respect voor wat hen ten diepste beweegt, hun geloof, hun eigenheid. Grondwettelijke vrijheden dienen te worden verdedigd. Extremisme en terrorisme dienen te worden bestreden.


Niemand van ons kent op dit moment de inhoud van de film die door de heer Wilders is aangekondigd. Niettemin is al duidelijk dat deze buitengewoon heftige reacties oproept. Wij veroordelen alle bedreigingen, ook die aan het adres van de heer Wilders en wij roepen regeringen op zich aan de beginselen van het internationaal recht te houden, zoals de daarin vervatte plicht buitenlandse belangen en burgers en bedrijven te beschermen.


Tegelijkertijd hebben wij de plicht een ieder duidelijk te maken dat de handel- en denkwijze van een individuele volksvertegenwoordiger niet samenvalt met die van de regering. Wij verdedigen de kernwaarden van vrijheid en respect. Wij garanderen de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst – voor moslims evenzeer als voor alle anderen. Wij proberen van dag tot dag te werken aan een vreedzaam samenleven en samenwerken van alle bevolkingsgroepen in Nederland. Op dit punt is het kabinet een heel andere mening toegedaan dan de heer Wilders en verschillen wij fundamenteel met hem van mening.


Ieder van ons, ministers en volksvertegenwoordigers, hier en in het buitenland, heeft de verantwoordelijkheid de consequenties van zijn of haar woorden continu te wegen. De vrijheid om dit te doen is binnen de grenzen van de wet gegarandeerd. Zij is ons veel waard en wordt door ons voluit verdedigd.


Wij doen een beroep op een ieder om de komende tijd in vrijheid èn verantwoordelijkheid te handelen, daarbij alle consequenties van die handelingen onder ogen te zien en wat van waarde is voor ons allen niet in gevaar te brengen.


Het was en is onze verantwoordelijkheid om de heer Wilders te wijzen op de mogelijke consequenties van zijn daden. Vrijheid ontslaat niemand van verantwoordelijkheid. Nu al moet rekening worden gehouden met ernstige risico’s voor Nederlanders en Nederlandse belangen in verschillende landen. Het is onze plicht de heer Wilders daarop te wijzen. Daarom spreken wij dit hier openlijk uit. Het gaat hier immers om de veiligheid van Nederlandse burgers en bedrijven in het buitenland. Om de Nederlandse krijgsmacht die missies vervult. Om het bredere belang van Nederland, de waarden waarvoor wij staan en onze reputatie in internationaal verband. Wij roepen hem op al deze aspecten in zijn beoordeling te betrekken”.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

#36 Bericht door soulwy » donderdag 06 maart 2008, 14:36

Wouter_Udon schreef:
soulwy schreef: Ach... die grote acties... Nederland is een land van rust en stabiliteit, niet van extremen. En handelend vanuit alle "redelijkheid". Wakker schudden is soms nodig en hoe Fortuyn dat deed, vond ik interessant. Was ook benieuwd naar zijn stap 2, dat was helaas de kist. Maar Wilders is een briezende stier, die noch met Rushdie, Fortuyn offe ...(goh, hoe heet die bolle Nederlandse filmmaker ook al weer die ook doodgeschoten is...) De stemming in NL is zo slecht dat het volk zo'n man als Wilders toejuicht...brrrr... ikke bang :( Er moet inderdaad wat veranderen, maar ik vrees dat deze man alleen het vuurtje kan opsteken en niet aanhouden.
Theo van Gogh
Oh ja... :D
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

#37 Bericht door soulwy » donderdag 06 maart 2008, 14:37

Mart schreef:De website is open:

http://www.fitnathemovie.com/
Het eerste beeld ziet er wel erg mooi uit, veelbelovend...
Mmm...mocht het niet uitkomen, zou ik het toch wel (underground) willen zien...
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Balkenende: Ik maak me hele grote zorgen

#38 Bericht door soulwy » dinsdag 11 maart 2008, 13:17

Rondom 10 : discussie over Fitna, de nog uit te komen film van Wilders.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 080308.asf
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”