Klimaat Thailand in oktober
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Klimaat Thailand in oktober
In alle reisbrochures voor Thailand staat dat het regenseizoen tussen mei en oktober valt. Is er al iemand in de maand oktober in Thailand geweest? Is het klimaat dan aangenaam om door Thailand te reizen?
-
- Erelid
Re: Klimaat Thailand in oktober
Ik heb al bijna 20x de maand oktober doorstaan.
Het is heel erg belangrijk over welk deel van Thailand je info wenst.
Het is heel erg belangrijk over welk deel van Thailand je info wenst.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- komt net kijken
We zouden graag een rondreis maken. Eerst een paar dagen in Bangkok. Daarna naar Kanchanaburi. Daarna Chiang Mai. En ten slotte een paar dagen aan het strand. Phuket of Koh Samui.
- jumbo
- Expat
KimCl schreef:We zouden graag een rondreis maken. Eerst een paar dagen in Bangkok. Daarna naar Kanchanaburi. Daarna Chiang Mai. En ten slotte een paar dagen aan het strand. Phuket of Koh Samui.
Oktober is naar mijn mening samen met September de slechtste maand in Thailand......
misschien dat het in het zuiden wat beter is, maar dit geldt zeker voor Noorden en Centraal Thailand
Je kan Cha-am proberen in die tijd, was recent nog bij een NL-er die nog een tuin/terras met een behoorlijk aantal overloopputten had.....daar kunnen je voeten wel eens droogblijven
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Lijkt me een strak plan om die in de Isaan ook weer in te plannen.jumbo schreef:KimCl schreef:We zouden graag een rondreis maken. Eerst een paar dagen in Bangkok. Daarna naar Kanchanaburi. Daarna Chiang Mai. En ten slotte een paar dagen aan het strand. Phuket of Koh Samui.
Oktober is naar mijn mening samen met September de slechtste maand in Thailand......
misschien dat het in het zuiden wat beter is, maar dit geldt zeker voor Noorden en Centraal Thailand
Je kan Cha-am proberen in die tijd, was recent nog bij een NL-er die nog een tuin/terras met een behoorlijk aantal overloopputten had.....daar kunnen je voeten wel eens droogblijven
J

Live your dream, don't dream your life.
- Piehans
- Volwaardig lid
Surin in oktober, zo nu en dan nog een bui(tje),
onze ervaring is overigens wel dat met name de rijst te lijden heeft van een meer wisselend weerbeeld dan dat van een aantal jaren geleden, zijn er mensen in de isan die dit ook zo ervaren?
De oogst valt de laatste jaren tegen, reden waarom ik even wacht met investeren in verdere
rijstvelden. (aan de andere kant heeft de rijstprijs recent recordhoogtes bereikt, maar ook dit kan een gevolg van verminderde aanvoer zijn)
Voorts afgelopen oktober forse regen en wateroverlast in Samui.
De vraag is of zekerheden uit het verleden tot garanties in de toekomst kunnen leiden.
Zijn inmiddels ook in thailand invloeden merkbaar van klimaatverandering, of zie ik spoken....?
onze ervaring is overigens wel dat met name de rijst te lijden heeft van een meer wisselend weerbeeld dan dat van een aantal jaren geleden, zijn er mensen in de isan die dit ook zo ervaren?
De oogst valt de laatste jaren tegen, reden waarom ik even wacht met investeren in verdere
rijstvelden. (aan de andere kant heeft de rijstprijs recent recordhoogtes bereikt, maar ook dit kan een gevolg van verminderde aanvoer zijn)
Voorts afgelopen oktober forse regen en wateroverlast in Samui.
De vraag is of zekerheden uit het verleden tot garanties in de toekomst kunnen leiden.
Zijn inmiddels ook in thailand invloeden merkbaar van klimaatverandering, of zie ik spoken....?
-
- komt net kijken
bangkok en het zuiden zijn prima te doen. Regen valt mee en persoonlijk ben ik niet dol op de zon. Afgelopen jaar was ik op samet in oktober en dat was prima.