Goedkoopst? Vanuit Ned, Bel of Dui?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Goedkoopst? Vanuit Ned, Bel of Dui?
Rekening houdend met alle toeslagen die ze tegenwoordig berekenen, welk land (vliegveld) is dan momenteel het voordeligst?
Sabaai sabaai
- Edje
- Expat
Door de invoering van de milleutax (verre reizen € 45)in NL wordt Schiphol van 1 juli het duurste. Niet meer vanaf Schiphol vliegen dus, komen ze er wel echter wat die belachelijke NL maatregel voor een voordelen op zou moeten leveren. Niets dus.
Wij vliegen al jaren vanaf Dusseldorf (D) met LTU. Deze is gemiddeld tussen de 50 a 100€ pp goedkoper. Bij 333travel geboekt met ook nog 2 gratis
overnachtingen.
Het verschil zal vanaf 1 juli nog € 45,- groter zijn.
Vanaf Brussel (B) vliegt alleen Etihad via Dubai. Niet echt goedkoop maar die € 45,- pp steek je toch in de zak.
Wij vliegen al jaren vanaf Dusseldorf (D) met LTU. Deze is gemiddeld tussen de 50 a 100€ pp goedkoper. Bij 333travel geboekt met ook nog 2 gratis

Vanaf Brussel (B) vliegt alleen Etihad via Dubai. Niet echt goedkoop maar die € 45,- pp steek je toch in de zak.
Groetjes; Edje
- Jim
- Volwaardig lid
ligt er aan waar je woont want je moet ook rekening houden met reistijd en reiskosten naar belgie of dusseldorf.
na 11 uur vliegen zit ik niet te wachten op 5 uur treinen naar alkmaar om zo 45 euro uit te sparen die ik dubbel en dwars weer aan treinkaartjes kwijt ben
na 11 uur vliegen zit ik niet te wachten op 5 uur treinen naar alkmaar om zo 45 euro uit te sparen die ik dubbel en dwars weer aan treinkaartjes kwijt ben

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- JohanS
- Volwaardig lid
Ik dacht dit ook en na veel zoeken wat blijkt voor juli/augustus dat ik toch tickets via Schiphol heb gekocht omdat ze het voordeligst waren.Edje schreef:Door de invoering van de milleutax (verre reizen € 45)in NL wordt Schiphol van 1 juli het duurste. Niet meer vanaf Schiphol vliegen dus, komen ze er wel echter wat die belachelijke NL maatregel voor een voordelen op zou moeten leveren. Niets dus.
Wij vliegen al jaren vanaf Dusseldorf (D) met LTU. Deze is gemiddeld tussen de 50 a 100€ pp goedkoper. Bij 333travel geboekt met ook nog 2 gratisovernachtingen.
De tax is natuurlijk duurder maar wanneer je een betere prijs op je ticketten kan krijgen dat doe je nog steeds een goede zaak.
Vanaf Brussel kan je nog op verschillende andere manieren in Bangkok geraken.
VB : Met Thai airways via Frankfurt of Munchen.
Met Jet airways via Delphi
Met Finnair via Helsinki
Met Austrian via wenen
Met Qantas via London enz...
Er zijn alleen geen rechtstreekse vluchten mogelijk voor de rest veel mogelijkheden.
-
- heeft ervaring
Ik denk dat vanuit Dusseldorf het goedkoopste is,
Kijk maar eens op : http://www.supersaver.nl wel vanuit dusseldorf starten!
op dit moment ongeveer 700 euro per persoon
Kijk maar eens op : http://www.supersaver.nl wel vanuit dusseldorf starten!
op dit moment ongeveer 700 euro per persoon
- JohanS
- Volwaardig lid
Het blijft moeilijk om te vergelijken. Zeker luchthavens en luchtvaardmaatschappijen.
Je kan moeilijk zeggen dat vliegen vanaf Dusseldorf steeds goedkoper is; het is afhankelijk van welke periode , waar je woont en welke promoties je kan vast krijgen.
Voor Juli/Augustus 2008 heb ik echt alles bekeken en wat bleek vliegen vanaf Amsterdam met Cathay Pacific gaven mij de beste prijs.
(Ik heb een stopover in Hong Kong van 6 dagen).
Tickets naar Bangkok waren regelmatig veel duurder.
Ik kan het ook niet verklaren maar het was wel zo.
Je kan moeilijk zeggen dat vliegen vanaf Dusseldorf steeds goedkoper is; het is afhankelijk van welke periode , waar je woont en welke promoties je kan vast krijgen.
Voor Juli/Augustus 2008 heb ik echt alles bekeken en wat bleek vliegen vanaf Amsterdam met Cathay Pacific gaven mij de beste prijs.
(Ik heb een stopover in Hong Kong van 6 dagen).
Tickets naar Bangkok waren regelmatig veel duurder.
Ik kan het ook niet verklaren maar het was wel zo.
- JohanS
- Volwaardig lid
Ja absoluut; maar de 6 dagen is onze keuze. We willen eens teruf Hing Kong bezoeken (en macau en misschien vasteland china (een klein stukje)). Mijn Echtgenote heeft 10 jaar in Hing Kong gewerkt en spreekt vloeiend Cantonees, dus de perfecte gids.jodokus schreef:Het ligt er net aan waar je naar toe wilt, Hong Kong of Thailand.
Als je naar Thailand wilt, vind ik een stop-over van 6 dagen een beetje te veel.
J.
Wanneer we terug naar amsterdam vliegen hebben we maar net 2 uur overstap, een ideale verbinding dus.
Dit kon ook voor de heen reis maar wij hebben dus wat dagen ingelast.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Mijn woonplaats is Eindhoven, zeer centraal gelegen ten opzichte van Amsterdam, Dusseldorf en Brussel.
Als we de ticketprijzen en toeslagen heel even buiten beschouwing laten, dan zou Dusseldorf de voorkeur hebben vanwege lagere parkeerkosten dan bij bijvoorbeeld Schiphol. Tevens is de luchthaven van Dusseldorf minder groot, dus je loopt minder lange afstanden dan op Schiphol. Zowel bij aankomst als bij vertrek een snelle afhandeling. Bij aankomst op Dusseldorf zit je binnen no-time weer in je auto op de snelweg richting Venlo en bij vertrek vanaf Dusseldorf gaat het inchecken redelijk snel. Tevens kan je de auto (overdekt) parkeren en vervolgens kan je snel en eenvoudig gratis met de Skytrain naar de terminals. Allemaal voordelen t.o.v. Schiphol.
Van de andere kant als ik met de trein vanuit Eindhoven naar Schiphol reis, hoef ik tegenwoordig niet meer over te stappen, heb ik geen benzine- en parkeerkosten en stap ik recht onder de vertrekhal op Schiphol uit. Die laatste is voor mij dus ook een goede optie.
Brussel kan ik niet over oordelen, want ik heb nog nooit vanaf Brussel gevlogen. Ik prefereer namelijk rechtstreekse vluchten.
Als we de ticketprijzen en toeslagen heel even buiten beschouwing laten, dan zou Dusseldorf de voorkeur hebben vanwege lagere parkeerkosten dan bij bijvoorbeeld Schiphol. Tevens is de luchthaven van Dusseldorf minder groot, dus je loopt minder lange afstanden dan op Schiphol. Zowel bij aankomst als bij vertrek een snelle afhandeling. Bij aankomst op Dusseldorf zit je binnen no-time weer in je auto op de snelweg richting Venlo en bij vertrek vanaf Dusseldorf gaat het inchecken redelijk snel. Tevens kan je de auto (overdekt) parkeren en vervolgens kan je snel en eenvoudig gratis met de Skytrain naar de terminals. Allemaal voordelen t.o.v. Schiphol.
Van de andere kant als ik met de trein vanuit Eindhoven naar Schiphol reis, hoef ik tegenwoordig niet meer over te stappen, heb ik geen benzine- en parkeerkosten en stap ik recht onder de vertrekhal op Schiphol uit. Die laatste is voor mij dus ook een goede optie.
Brussel kan ik niet over oordelen, want ik heb nog nooit vanaf Brussel gevlogen. Ik prefereer namelijk rechtstreekse vluchten.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
- heeft ervaring
Re: Goedkoopst? Vanuit Ned, Bel of Dui?
Momenteel is het goedkoopste vanaf Parijs om naar Bangkok te vliegenvoor kerst en nieuw 2008
kan toeval zijn maar telkens met kerst en nieuw heb ik Parijs andere periodes Dusseldorf
Heb nu mijn tickets met Gulf air voor december 2008 tot januari 2009 voor een goeie 780 euro alles in, vind dit goedkoop zeker in die periode, na wekenlang zoeken
kan toeval zijn maar telkens met kerst en nieuw heb ik Parijs andere periodes Dusseldorf
Heb nu mijn tickets met Gulf air voor december 2008 tot januari 2009 voor een goeie 780 euro alles in, vind dit goedkoop zeker in die periode, na wekenlang zoeken
-
- Volwaardig lid
Re:
Je kunt (tegenwoordig??) ook met AirAsia naar Macau vliegen zag ik. Misschien is dat ook nog een optie.JohanS schreef:
Ja absoluut; maar de 6 dagen is onze keuze. We willen eens teruf Hing Kong bezoeken (en macau en misschien vasteland china (een klein stukje)). Mijn Echtgenote heeft 10 jaar in Hing Kong gewerkt en spreekt vloeiend Cantonees, dus de perfecte gids.
Wanneer we terug naar amsterdam vliegen hebben we maar net 2 uur overstap, een ideale verbinding dus.
Dit kon ook voor de heen reis maar wij hebben dus wat dagen ingelast.
Wat betreft de vlucht naar BKK hangt veel af van de het aantal weken/maanden dat je wegblijft. Voor 6 maands tickets is dusseldorf aanzienlijk goedkoper. Met name LTU en Emirates bieden aantrekkelijke tarieven. Ik vlieg voor 768 euro met emirates 6 mnds verblijf. Vertrek vanaf AMS zou me al snel 200 meer kosten (Eva Air).
Fritsie