Na wat interessante topics op dit forum te hebben doorgelezen heb ik mezelf ook maar is aangemeld om te proberen wat info in te winnen over onze komende fietstocht.
Eind juli ga ik samen met 6 anderen een fietstocht door Thailand te maken. We hebben iets meer dan 3 weken de tijd.
We willen graag van Bangkok via Chiang mai naar Chiang rai fietsen. Of we dit helemaal op de fiets gaan redden weten we niet, maar des noods pakken we de trein is.
Nu zitten we ons alleen af te vragen, zullen we van Bangkok naar Chiang Rai fietsen, of juist andersom (dus eerst met het openbaar vervoer naar Chiang Rai en daarna afzakken naar Bangkok)
Wat ik me eigenlijk voornamelijk afvraag is, is er in noord Thailand een voorspelbare wind? Ik heb namelijk niet zo'n zin om 3 weken tegenwind te trappen terwijl we net zo goed 3 weken voor de wind hadden kunnen hebben

En dan nog een vraagje: Zijn er nog plaatsen buiten de geijkte hoogtepunten als Bangkok Ayutthay en Chiang Mai die echt de moeite waard zijn? Natuulijk wel plaatsen die redelijk op onze route liggen. Of is het aan te raden vooral een van de rivieren te volgen?
Verdere tips voor onze fietstocht zijn natuurlijk ook zeer welkom!
Groetjes,
Pieter