Non Immigrant O op basis van huurcontract.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Roel2
komt net kijken
komt net kijken

Re: Non Immigrant O op basis van huurcontract.

#31 Bericht door Roel2 » dinsdag 12 februari 2008, 14:59

Allereerst een mooi forum met veel informatie bedankt daarvoor.

Ten tweede heb ik net ook een non-immigrant visum gehaald met een huur contract dat afloopt op 4 julli dit jaar en dat ging zonder problemen en stond zelfs al binnen 3 minuten buiten. :o

Ben
Expat
Expat

#32 Bericht door Ben » dinsdag 12 februari 2008, 17:15

Roel2 schreef:Allereerst een mooi forum met veel informatie bedankt daarvoor.

Ten tweede heb ik net ook een non-immigrant visum gehaald met een huur contract dat afloopt op 4 julli dit jaar en dat ging zonder problemen en stond zelfs al binnen 3 minuten buiten. :o

Dat schrijf je heel goed Roel een non-immigrant visum

Dit was de stelling en vraag Non Immigrant O op basis van huurcontract.

En daar zit wel degelijk een verschil in ;) in de O dus

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Emanuel » woensdag 13 februari 2008, 14:05

Ok dan ben ik even de weg kwijt..
Een non immigrant 1 year multiple entry moet toch een catagorie aanduiding in de vorm van een letter hebben?
Dan het verschil tussen ED, B en O, maar het moet een van de 3 zijn zoals ik het begrijp.

ED is voor studenten en leraren.
B staat voor Business en de voorwaarde voor kopie huurcontract staat toch echt onder categorie O (Bron).

Uit dit laatste bericht van Ben begrijp ik dat het ook zonder categorie kan al kan ik dat in de informatie nergens uit afleiden.

Help me even op weg...
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Ben
Expat
Expat

#34 Bericht door Ben » woensdag 13 februari 2008, 20:25

Emanuel schreef:Ok dan ben ik even de weg kwijt..
Een non immigrant 1 year multiple entry moet toch een catagorie aanduiding in de vorm van een letter hebben?
Dan het verschil tussen ED, B en O, maar het moet een van de 3 zijn zoals ik het begrijp.

ED is voor studenten en leraren.
B staat voor Business en de voorwaarde voor kopie huurcontract staat toch echt onder categorie O (Bron).

Uit dit laatste bericht van Ben begrijp ik dat het ook zonder categorie kan al kan ik dat in de informatie nergens uit afleiden.

Help me even op weg...

toerist om de 60 dagen eruit
non immigrant om de 90 dagen eruit

Onder Non immigrant O staat huurcontract of huis en dan na 90 dagen niet eruit
maar melden bij de immigratie komen de vragen bent U met een Thaise onderdaan getrouwt inkomen aantonen , heeft U een Thais kind geboorte akte , bent u 50 jaar vermogen aantonen , bent U gepensioneerd inkomen aantonen , Loopt U stage , NEE ben ik niet Nee heb ik niet .

Maar ik heb wel een huurcontract van een huis in Thailand en wat denk je dan dat ze zeggen oke U mag blijven :?:
Dacht het niet je mag om de 90 dagen eruit 4 X tot een max van 360 en dan mag je eruit om een nieuw visum te halen buiten Thailand .

Maar wie niet waagt wie niet wint :mrgreen:

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Emanuel » woensdag 13 februari 2008, 20:48

Dat staat er helemaal niet.
Er staat Non Immigrant:
Catagorien (oftewel deze is verkrijgbaar in de verschillende catagorien).
Daarvoor staat er
Nb. Iedere 90 dagen het land uit cq. per entry 90 dagen blijven.
Dus dat blijft ook hetzelfde en dat is ook wat ik wil. Natuurlijk is het lekkerder om het helemaal niet te hoeven, maar om de 90 dagen is altijd beter dan om de 60 dagen en met een multiple entry ben ik dan ook vrij om tussendoor een paar dagen het land uit te gaan zonder dat ik dan mijn visumtijd verknoei.
Bovendien kan ik dan ook meer dingen op mijn eigen naam zetten (zoals een motorfiets).
Bovendien heb ik andere ervaringen dan jou.. zoals jij zegt:
Onder Non immigrant O staat huurcontract of huis en dan na 90 dagen niet eruit
heb ik het zelf nog nooit gehoord. Iedereen die ik hier ken met een non immigrant O moet er gewoon om de 90 dagen uit. Ik ken alleen iemand die 2 Thaise kinderen heeft en dan de 90 dagen met 2 maanden kan verlengen (zoiets in ieder geval zou ik even goed moeten navragen.) In ieder geval zijn visaruns dus altijd aan de orde.

Mijn stelling was dus ook of er mensen ervaring hadden (of gedachte wilde wisselen) over het verkrijgen van een NON-Immigrant "O" visum op basis van een vertaald huurcontract zoals ik dat op de site had gelezen.
Hiermee bedoel ik dus het NON-Immigrant "O" 1 year multiple entry waarmee je om de 90 dagen een visarun moet maken.

Mijn conclusie is op dit moment dat als ik van een aantal mensen hier hoor (zoals carla) dat dit zonder problemen gelukt is, dat dit zeker de moeite van het proberen waard is, aangezien mijn andere optie wederom een triple entry tourist visum is of naar een dienst als Siam-legal.com gaan om vervolgens 25000 batjes meer neer te leggen.

Als ik hoor dat ze in Groot Brittanie NON-Immigrant "O" year multiple entry-tjes uitgeven als je zegt dat je wat vrienden gaat bezoeken vind ik het in vergelijking eigenlijk nog niet eens zo raar.
Groeten,

Emanuel

dutch
Expat
Expat

#36 Bericht door dutch » donderdag 14 februari 2008, 02:34

Ik hou het maar bij de regels en voorschriften van de officiele Thai Immigration website.
Interpretaties van officers en instanties die afwijken van het origineel kunnen mogelijk zijn maar uiteindelijk is het niet volgens de regelwetgeving :) ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#37 Bericht door Ben » donderdag 14 februari 2008, 04:48

O Staat voor one year

op basis van een huurcontract is je runtime langer en dat is het enige
recht wat je daarmee vergaard .

Het is idd misleidend dathet onder Non O staat maar in principe klopt het wel
je krijgt idd een one year visa en daarna moet je de andere regels van immigration ernaast
leggen en die weg volgen .
En die geven aan om de 90 dagen een run omdat je mogelijk niet aan de andere eisen voldoet .

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door Emanuel » donderdag 14 februari 2008, 08:50

Wat dus inhoudt dat ik niet voor een 1 year non immigrant "O" multiple entry moet gaan maar voor een 1 year non immigrant multiple entry (punt)?

Of volg ik dan nog steeds de lijn niet helemaal?
Groeten,

Emanuel

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door perry » donderdag 14 februari 2008, 08:54

Categorie

O:
vrouw/man: copie trouwakte

kind: copie geboorteakte/copie paspoort moeder

huis: Copie huurcontract Thailand

50 jaar: aannemelijke leeftijd/copie paspoort
copy laatste bankafschrift (minimaal 1250 Euro.)

pensioen: bewijs van pensionering, ook financieel en copie paspoort

stage: (niet voor studie/werk) brief instantie Nederland/ stageinstantie Thailand

Volgens mij kan het wel oke een Non O met visa runs iedere 90 dagen het land uit maximaal verblijf 15 maanden als je dan maar een 12 maanden huur contract hebt zul je of het moeten verlengen of 3 maanden in een hotel of guest house moeten verblijven.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door Emanuel » donderdag 14 februari 2008, 09:23

Ik vind zelf dat ik erg goed zit met mijn huur.. voor de prijs die ik betaal zeker. Ze mogen alleen de wegen om het huis heen wat meer verbeteren, maar ik heb goede hoop dat dit aan de buurt komt als al die nieuwbouw projecten hier omheen een beetje aflopen (maar je weet het nooit).
Sommigen vinden het iets te ver van het centrum, maar als je rijdt is het een questie van 10 minuten. Als ik dat in Nederland naar mijn werk had moeten rijden was ik zeer happy geweest.
Misschien dat ik het na mijn "vakantie naar Nederland" wel opvijzel. Ik heb nu nog 11 maanden in het contract staan en dan nog 8. Kijk ik eerst weer even een maandje aan en dan misschien lekker verlengen in het laagseizoen.
Dan kan de prijs ten minste niet zo snel omhoog gaan.

Kijk voor mij zou het NI O 1Y ME een zegen zijn. Gewoon om de reden dat het me 2 verplichte visaruns per jaar scheelt en er nog maar 4 overblijven. Dat als iemand vraagt op ik een paar dagen mee naar KL wil ik niet hoef te zeggen: "Nee dan red ik het niet met mijn visa voor ik naar NL ga". En natuurlijk omdat ik dan de vrijheid heb om dingen als een motorfiets op mijn eigen naam te zetten.
Ook met bankrekeningen is het makkelijker. Nu heb ik een savings account. Kan ik alleen naar bedrijven overmaken. Naar mijn huisbaas overmaken vanaf internet banking behoort niet tot de mogelijkheden. Dat zou natuurlijk wel lekker zijn. Alle gemak dan onder handbereik (in mijn ogen).

Ik denk dat het onderwerp nu wel een beetje ten einde loopt en ik wil iedereen dan ook bedanken voor de inbreng!
Ondanks sommige vaagheden die altijd in een land als Thailand blijven bestaan ben ik toch een stuk wijzer geworden.

Dus kort samen gevat.. Iedereen bedankt!
Groeten,

Emanuel

Ben
Expat
Expat

#41 Bericht door Ben » donderdag 14 februari 2008, 14:45

Emanuel schreef:Wat dus inhoudt dat ik niet voor een 1 year non immigrant "O" multiple entry moet gaan maar voor een 1 year non immigrant multiple entry (punt)?

Of volg ik dan nog steeds de lijn niet helemaal?

Je moet dat visum zien te krijgen met de langste tijd tussen de runs

In jouw geval 90 dagen en dan een run anders krijg je om de 60 dagen een run
dat moet je doen .

jumbo
Expat
Expat

#42 Bericht door jumbo » zaterdag 16 februari 2008, 07:56

Emanuel schreef: Ook met bankrekeningen is het makkelijker. Nu heb ik een savings account. Kan ik alleen naar bedrijven overmaken. Naar mijn huisbaas overmaken vanaf internet banking behoort niet tot de mogelijkheden. Dat zou natuurlijk wel lekker zijn. Alle gemak dan onder handbereik (in mijn ogen).

kwestie van andere bank, SCB heeft die mogelijkheid wel

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”