Non Immigrant O op basis van huurcontract.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Re: Non Immigrant O op basis van huurcontract.

#16 Bericht door Ben » vrijdag 01 februari 2008, 03:43

jumbo schreef:
Carlah schreef:Dat kan wel degelijk. Op basis van het huurcontract een non-immgrant O visa gekregen in Amsterdam op het consulaat in juni 2007, tenzij de regels nu weer gewijzigd zijn.
Weet je zeker dat het een Non-O jaarvisum betreft en dat je geen andere documenten hoefde te aantonen?? Zoals inkomen??
Lijkt mij meer een slip of the pen....

J

Zou idd te makkelijk zijn alleen op basis van een huurcontract en daarmee zouden alle andere regels meteen de prullenbak in kunnen.

Non O met alleen een huurcontract geen kans .

Mart
Erelid
Erelid

#17 Bericht door Mart » vrijdag 01 februari 2008, 13:54

jumbo schreef:
Carlah schreef:Dat kan wel degelijk. Op basis van het huurcontract een non-immgrant O visa gekregen in Amsterdam op het consulaat in juni 2007, tenzij de regels nu weer gewijzigd zijn.
Weet je zeker dat het een Non-O jaarvisum betreft en dat je geen andere documenten hoefde te aantonen?? Zoals inkomen??
Lijkt mij meer een slip of the pen....

J
Contact gehad met het consulaat, en er zijn andere gegevens gevraagd en dus ook getoond.
Het is dus meer dan een slip of the pen. 8-)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Emanuel » zondag 03 februari 2008, 14:06

Nu volg ik je even niet helemaal meer Mart?

(>>Tussen neus en lippen door<< Leuk van die vereniging vind je niet Mart? Hoor dat jij ook op de hoogte wordt gehouden.. )
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#19 Bericht door NielsGeraedts » woensdag 06 februari 2008, 13:29

Hoi ,

Ik heb zojuist ook contact gehad met het consulaat in Amsterdam.

Voor het immigrant O visum is een huurcontract ( thai + engels ) dat tenminste voor 3mnd geldig is, genoeg voor het aanvragen van het visum. Het visum heeft dan een geldigheidsduur van 1 jaar, om de 3 mnd ff het land uit.

Ook is een enkele vlucht naar bangkok voldoende, hoeft geen retour te zijn.

Gr

Niels

Ben
Expat
Expat

#20 Bericht door Ben » woensdag 06 februari 2008, 14:24

NielsGeraedts schreef:Hoi ,

Ik heb zojuist ook contact gehad met het consulaat in Amsterdam.

Voor het immigrant O visum is een huurcontract ( thai + engels ) dat tenminste voor 3mnd geldig is, genoeg voor het aanvragen van het visum. Het visum heeft dan een geldigheidsduur van 1 jaar, om de 3 mnd ff het land uit.

Ook is een enkele vlucht naar bangkok voldoende, hoeft geen retour te zijn.

Gr

Niels

Dit is de vraag
Non Immigrant O op basis van huurcontract.

NON immigrant en NON O zijn niet het zelfde

DIT IS NON IMMIGRANT!! EN GEEN O

Benodigdheden voor het aanvragen van een non-immigrant visum

De volgende benodigdheden dienen te worden meegenomen of aangetekend aan ons te worden opgestuurd:

A) een paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij een vertrek uit Thailand. (Er moet altijd ook nog minimaal één geheel lege bladzijde in het paspoort zitten);

B) het door u ingevulde en ondertekende aanvraagformulier. Vul ook altijd uw telefoonnummer in op het visumaanvraagformulier;

C)Copie vluchtgegevens

D) 2 gelijke, recente pasfoto’s (zwart-wit of kleur);

E) de kosten voor een single non-immigrant visum bedragen € 50,--

F) 1. voor een WERK non-immigrant visum: brief werkgever of bedrijfspapieren;
2. voor een FAMILIE non-immigrant visum: copie trouwakte en/of geboorte-akte;
3. voor een STUDIE non-immigrant visum: studieverklaring;
4. voor een PENSIOEN non-immigrant visum: bewijs van inkomsten en copie paspoort.
5. voor een STAGE non-immigrant visum: brief instantie waar stage wordt gelopen.
6. voor een VRIJWILLIGERS non-immigrant visum : brief organisatie waar men gaat werken

U dient zelf de copieën mee te nemen!

G) Indien u de visumaanvraag per aangetekende post wilt regelen, dient u naast de bovengenoemde benodigdheden, ook nog een gefrankeerde retourenveloppe met uw adres er op en postzegels ter waarde van € 6,45 er op,of een groene aantekensticker mee te sturen. Hierin wordt uw paspoort dan weer aangetekend aan u geretourneerd. Het Consulaat is niet aansprakelijk in geval de aangetekende brief of de inhoud daarvan wegraakt of voor de afgifte van het visum. Zie ook Disclaimers.

Het visum is geldig voor een verblijf van maximaal 90 dagen in Thailand, de dag van aankomst en vertrek meegerekend. Binnen 3 maanden na afgiftedatum van het visum dient u Thailand te bezoeken.

U kunt ook een visum voor meerdere bezoeken (entries) aanvragen. U krijgt dan een termijn van 1 jaar, de afgiftedatum meegerekend, om deze entries te gebruiken. Iedere keer als u in Thailand arriveert kunt u dan 90 dagen blijven, de dag van aankomst en vertrek meegerekend. De kosten hiervoor: een multiple kost € 120,--.

EN DIT IS O !!

Categorie

O
vrouw/man: copie trouwakte

kind: copie geboorteakte/copie paspoort moeder

huis: Copie huurcontract Thailand

50 jaar: aannemelijke leeftijd/copie paspoort
copy laatste bankafschrift (minimaal 1250 Euro.)

pensioen: bewijs van pensionering, ook financieel en copie paspoort

stage: (niet voor studie/werk) brief instantie Nederland/ stageinstantie Thailand

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jim » woensdag 06 februari 2008, 14:36

een beetje luie vraag misschien maar wat is dan het verschil tussen de beide visa?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#22 Bericht door NielsGeraedts » woensdag 06 februari 2008, 18:22

Ik heb inderdaad gevraagd voor het non-immigrant o visum.

Op basis van mijn huurcontract van condo op Koh Chang.

Als dit voor langer dan 3 mnd was ( huurcontract ) dan kon het dit visum aanvragen.

Wat is eigenlijk het verschil dan tussen: non-immigrant o en immigrant o ?

Bedankt voor jullie uitleg!

Gr

Niels

jumbo
Expat
Expat

#23 Bericht door jumbo » donderdag 07 februari 2008, 04:06

Als het inderdaad lukt op een huurcontract, hoe belachelijk dat ook klinkt, is dat erg mooi, voor velen met een proleem om aan de andere visa voorwaarden te voldoen. Maar wat moet je hier als je niet eens 1.000 euro aan inkomen kan aantonen???

De poorten kunnen open...

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#24 Bericht door Geert S » donderdag 07 februari 2008, 08:24

Ik geef direct toe dat het iets afdwaald van het oorspronkelijke onderwerp, maar eergisteren op het Thaise consulaat geweest en een multiple entry non-immigrant O visum aangevraagd op basis van mijn (gelegaliseerde) Thaise trouwcertificaat, en geen enkel probleem, binnen vijf minuten had ik de stempel. Een jaar geldig maar wel elke 3 maanden een keer het land uit, wat voor mij geen enkel probleem is want er moet toch regelmatig gewerkt worden in het buitenland.

Ik had werkgeversverklaringen/bankafschriften en zo bij me voor het geval ze daar naar zouden vragen maar was totaal niet van belang, huwelijkscertificaat was voldoende.

Stom, stom, ben vergeten te vragen hoe dat zit met dat huurcontract (was voor mij natuurlijk niet van toepassing), maar de website http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp vermeld niets over een huurcontract dus betwijfel of dat momenteel nog lukt.

Volgens mij is de hele spraakverwarring telkens weer over een 'non-immigrant' of een 'immigrant' visum, voorzover ik het nu begrijp kun je op het consulaat in Amsterdam enkel en alleen een tourist of een non-immigrant visum krijgen (zoals gezecht een jaar geldig maar elke 3 maanden een keer het land uit), voor een immigrant visum moet je op de ambassade zijn en dan gelden er wel inkomenseisen volgens mij. Een immigrant visum is langduriger geldig en dan hoef je niet meer elke 3 maanden het land uit.

Om een 'multiple entry' non-immigrant visum te krijgen MOET je naar het consulaat of ambassade in je eigen land (NL dus), op elk ander consulaat/ambassade (noem maar wat Singapore, Vientiane, etc) geven ze in zo'n geval alleen een single-entry non-immigrant af waarop je dus maar 1 keer 3 maanden kunt blijven.

Belastingtechnisch is er ook een verschil: met een non-immigrant visum ben je (voorzover ik de Thaise belastingwet begrijp) alleen belasting verschuldigd over inkomen wat je verdiend BINNEN Thailand (voor mij niet van toepassing), met een immigrant-visum ben je belasting verschuldigd over je 'wereldinkomen' (dus ook over inkomen dat je elders ter wereld verdiend). Van dat laatste kun je dan weer vrijgesteld worden indien je kunt aantonen dat je in Nederland reeds belasting betaald (belastingverdrag Nederland-Thailand)

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#25 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 07 februari 2008, 10:12

Hoi Geert,

Dank je wel voor je uitleg!

Gr

Niels

jumbo
Expat
Expat

#26 Bericht door jumbo » vrijdag 08 februari 2008, 03:44

Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van een immigrant visa
Ik werk hier en heb een non-imm B telkens geldig voor maximaal 2 jaar en betaal belasting in Thailand. Uiteraard over mijn Thai inkomen.

In elk belastingheffend land ben je overigens verplicht om over je wereldinkomen belasting te betalen indien je daar langer dan 183 dagen per jaar verblijft, maar alleen een waanzinnige die daar gehoor aan geeft omdat het nimmer te controleren wat je ergens anders verdient, anders dan door aannames van de insepcteur wat in bijvoorbeeld de VS overigens schering en inslag is.
Vandaar dat deze lieden het vaak wel aangeven en zeker als ze ooit nog willen terugkeren naar de VS.

J

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#27 Bericht door Geert S » vrijdag 08 februari 2008, 05:43

jumbo schreef:Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van een immigrant visa
Ik werk hier en heb een non-imm B telkens geldig voor maximaal 2 jaar en betaal belasting in Thailand. Uiteraard over mijn Thai inkomen.
Je hebt gelijk, ik ben nog wat verder wezen zoeken op internet en het spreekt elkaar allemaal lekker tegen. De informatie die ik gaf kwam van het consulaat in Amsterdam, maar als je kijkt bij het ministery of foreign affairs http://www.mfa.go.th/web/2637.php krijg je weer een afwijkend verhaal, ook voor wat betrefd de eisen die gesteld worden aan een non-immigrant visum. Merkwaardig, maar dit is Thailand..

Ik vermoed dat wat ze bedoelden bij het consulaat met een 'immigrant visum' in feite een 'residential permit' is, zie http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... extend.doc de eisen die daarin genoemd worden zijn aardig hoog.

Afijn, uitgaande van een Thais huwelijkscertificaat was een multiple entry non-immigrant O visum op het consulaat in Amsterdam geen enkel probleem en naar inkomen, bankrekeningen, etc werd niet gevraagd. Zolang zij niet moeilijk doen, doe ik het ook niet :lol:
jumbo schreef: In elk belastingheffend land ben je overigens verplicht om over je wereldinkomen belasting te betalen indien je daar langer dan 183 dagen per jaar verblijft, maar alleen een waanzinnige die daar gehoor aan geeft omdat het nimmer te controleren wat je ergens anders verdient, anders dan door aannames van de insepcteur wat in bijvoorbeeld de VS overigens schering en inslag is.
Vandaar dat deze lieden het vaak wel aangeven en zeker als ze ooit nog willen terugkeren naar de VS.
Klopt. zie ook http://www.internationaalondernemen.nl/ ... highlight=

[quote "uitleg website:"]
Inkomstenbelasting
Bij belastingbetalers wordt onderscheid gemaakt tussen ‘resident’ en ‘non-resident’. Onder ‘resident’ verstaat men werknemers die langer dan zes maanden in Thailand wonen. Zij betalen belasting over het inkomen dat zij zowel in Thailand als daarbuiten hebben verkregen. Een ‘non-resident’ betaalt alleen belasting over inkomsten in Thailand. De tarieven zijn afhankelijk van het inkomen en variëren; het maximale percentage bedraagt 37 procent. Voor de berekening van het belastbare inkomen komen diverse aftrekposten in aanmerking.[/unquote]

Overigens dwalen we nu behoorlijk af van het oorspronkelijke onderwerp :lol:

jumbo
Expat
Expat

#28 Bericht door jumbo » zaterdag 09 februari 2008, 02:45

Geert S schreef: Ik vermoed dat wat ze bedoelden bij het consulaat met een 'immigrant visum' in feite een 'residential permit' is, zie http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... extend.doc de eisen die daarin genoemd worden zijn aardig hoog.

Valt best wel mee, ik weet niet of dat een immigrant status zou zijn, omdat je dan feitelijk een resident bent en dus geen imigrant meer, maar het zou kunnen
Vooral het gedeelte over Thais spreken en verstaan valt mee, een multiple choice test en een introductie over jezelf op video volgens bekende richtlijnen.
Het interview is slechts een onderhoud over voorstaande

Als je getrouwd bent dan valt de inkomenstoets ook mee, alleen iedere keer als je reist, en ik reis zakelijk vrij vaaken adhoc, dan moet je een permit aanvragen, zoniet dan vervalt de resident status en daarom twijfel ik nog
De fee is slechts de helft als je getrouwd bent en er zullen een paar gegevens uit NL moeten komen

J

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Emanuel » zondag 10 februari 2008, 07:37

jumbo schreef:Als het inderdaad lukt op een huurcontract, hoe belachelijk dat ook klinkt, is dat erg mooi, voor velen met een proleem om aan de andere visa voorwaarden te voldoen. Maar wat moet je hier als je niet eens 1.000 euro aan inkomen kan aantonen???

De poorten kunnen open...

J
Nee dat denk ik niet.. Wat moeten Nederlanders zonder geld hier?
Zonder geld is het leven hier ineens niet zo leuk meer en een stuk harder dan in Nederland.

Het is voor mij meer een oplossing omdat ik vanuit mijn eigen zaak draai. Dit is een vennootschap, maar geen BV, wat dus inhoud dat ik mijzelf geen loonstrookje kan uitschrijven.
Ik kan wel een mooie portefeuillemap laten zien, maar dat staat helaas niet bij de eisen.

Als het via een huurcontract een mogelijkheid zou zijn is dat voor mij in ieder geval een stuk makkelijker en een stuk minder kostbaar dan bijvoorbeeld een dienst als siam-legal die £ 200,- vraagt om de juiste papieren aan te leveren voor een voor mij net zo functioneel non-immigrant “B”.

Er blijft altijd nog wel enige controle bestaan als ik al die regels mag zien.

Als ik gisteren bij een bezoek aan een vriend van mij hoorde hoe het in Cambodja gaat…
Aan de grens kan je een 1 maand Business visa aanvragen voor als ik het me goed herinner iets van 50 US$. Met dit visum ga je naar de immigratie en kan je voor rond de 250 US$ (ook als ik het me goed herinner aangezien het een wijnavond was ;) ) een jaar business visa aanvragen.
Hier waren geen papieren niets voor nodig.
Misschien is het wel een broodje aap verhaal, maar dat zou dan toch wel weer andere koek zijn..

Affin.. Ik dwaal af. Voor mijn situatie zou het gewoon een gemakkelijke oplossing zijn en ik hoop dan ook dat dit tot de mogelijkheden behoord.
Binnenkort ga ik dan ook maar voor de zekerheid mijn huurcontract laten vertalen.

Kent iemand toevallig een goed vertaalbureau in de omgeving van Hua Hin. Ik heb er wel wat langs zien komen hier, maar aangezien het om officiële documenten gaat, zou een aanrader misschien beter zijn.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

jumbo
Expat
Expat

#30 Bericht door jumbo » maandag 11 februari 2008, 02:04

Cambodia is eenvoudiger en nog goedkoper als je eea hiervandaan regelt en vervolgens in Cambodia, langs de echt officiele weg
Teamoney kennen ze daar niet, dat is meer lunch, dinner plus drinkmoney......en het is bij lang niet te vergelijken met Thailand
De verhalen over het rustieke etz; lap die maar aan je laars, het is gevaarlijker en zelfs met een bepaalde status ben je nog je rust niet zeker.
Eea is nog steeds herstellende van de Khmer situatie...
Misschien dat het wat is in 4-5 jaar

J

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”