We zijn weer terug Thailand en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een fantastische reis vond. Ik heb me zelden zo veilig gevoeld op vakantie, zowel aangaande mijzelf als mijn spullen. Ook het eten was grandioos, al heb ik na een maand wel weer behoefte aan een fatsoenlijk plakje kaas of een kadetje filet americain.
We zijn van Bangkok naar Chiang Mai gegaan, hier excursies gedaan, waaronder een jungletrek en daarna naar het zuiden. Als eerste naar Kata beach, we zijn bewust niet naar Phuket town geweest. Ik ben er een halve dag geweest om wat te winkelen, maar werd zeer depri van dat stadje. Ik snap niet dat mensen daar drie weken vakantie door kunnen brengen. Toen naar Krabi en Ao Nang. Dagje snorkelen/duiken, James Bond island (je bent toerist of je bent het niet) en toen weer naar Bangkok. Tiger Temple gedaan, geslapen op het water..the usual stuff, maar werkelijk prachtig. Ik ben dol op Bangkok en dan vooral China Town.
Twee dagen MBK gedaan..veel gekocht, al was er echt niets in mijn maat wat hier ook draagbaar is. Alleen grote maten mannenkleding. Wel heerlijk Sushi gegegeten op de Fifth.
Ik heb de Thai leren kennen als een beheerst volk, dat liever de tong afbijt dan te zeggen hoe het echt zit. Dat vind ik in sommige opzichten wel jammer...soms is echt eerlijk zijn beter. Scheelt in elk geval een hoop misverstanden. Ook het aantal keren dat we zijn getracht op te lichten zijn niet te tellen. Yes mister..grand palace is closed..I take you to standing buddha...very cheap. Dat krijg je 3 keer per dag...alleen maar voor een paar baht. Vervelend op het laatst.
Het allermooiste in Thailand vond ik toch Chiang Mai. De mensen daar zijn anders, relaxter. Het eten vond ik beter, als dat al mogelijk is. Ik wil absoluut terug naar Thailand en dan ook zeker weer naar Chiang Mai. Ook willen we oost Thailand nog bezoeken. Hadden we simpelweg geen tijd voor nu.
Dan de nadelen:
De omgang met dieren vind ik in vele gevallen Schrijnend met een dikke hoofdletter S. De uitbuiting van de olifanten is stuitend. Ik heb staan huilen voor een olifant in Chiang Mai die bij de tempel vast stond aan een ketting, en net buiten zijn bereik lag zijn eten. De volwassen vent deed niets anders dan heen en weer zwaaien, zwaar depressief. Ook overal de zwangere honden, katten vol met schurft. Konijntjes met jurkjes aan, eekhoorns aan een touwtje...vreselijk. Daar heb ik op een gegeven moment gewoon de knop voor om moeten zetten.
Verder kan ik geen nadelen bedenken over Thailand. Ik ga er zeker nog eens naar toe....
Terug
Moderator: Loempia
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Terug
ik denk ook niet dat veel toeristen dat doenPien schreef:we zijn bewust niet naar Phuket town geweest. Ik ben er een halve dag geweest om wat te winkelen, maar werd zeer depri van dat stadje. Ik snap niet dat mensen daar drie weken vakantie door kunnen brengen.

Laatst gewijzigd door Jim op woensdag 06 februari 2008, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Ik ben blij dat dat je het naar je zin hebt gehad in Thailand, en het oosten kan ik je zeker aanbevelen.
Ten aanzien van de nadelen kan ik alleen maar zeggen dat niet 1 plek ter wereld perfect is.
Ten aanzien van de nadelen kan ik alleen maar zeggen dat niet 1 plek ter wereld perfect is.
Live your dream, don't dream your life.
- jodokus
- Volwaardig lid
Wouter_Udon schreef:Ik ben blij dat dat je het naar je zin hebt gehad in Thailand, en het oosten kan ik je zeker aanbevelen.
Dat weet je pas als je overal geweest bent

En...
Total beauty lies in the eyes of the beholder.
J.
Toch wel...
-
- Veel ervaring
Nou gelukkig niet!Wouter_Udon schreef:Ten aanzien van de nadelen kan ik alleen maar zeggen dat niet 1 plek ter wereld perfect is.

Some things are just meant to be!!