Egyptair

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
singha81
heeft ervaring
heeft ervaring

Egyptair

#1 Bericht door singha81 » woensdag 16 januari 2008, 19:16

Hallo, al iemand met egyptair gevlogen
wat zijn de ervaringen daarvan
qua prijzen zijn ze goedkoop mar verder weet ik niet

groeten

Edje
Expat
Expat

#2 Bericht door Edje » woensdag 16 januari 2008, 20:11

Heb je ook andere gegevens, zoals vertek, tussenlanding etc.
Een URL zou ook wel helpen.
Groetjes; Edje

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#3 Bericht door palaga1240 » dinsdag 22 januari 2008, 15:02

Afgelope zomer (juli/aug) met Egyptair gevlogen.

Dusseldorf - Cairo - BK

Ik zelf was tevreden, verwacht geen super de luxe zoals bij KLM, maar ik heb niks te klagen gehad. Het personeel is vriendelijk, de maaltijden zoals een maaltijd altijd is in een vliegtuig, maar zeker ruim voldoende, je zat echt vol en de broodjes waren vers en lekker!

Op de heenweg behoorlijk vol vliegtuig, maar op de terug weg was er plaats zat! Je kon gewoon gaan liggen over 4 stoelen!

Wat een beetje irritant is dat er veel egyptenaren op de vlucht zitten (van cairo naar bangkok) en dat ze niet echt super gemanierd zijn en als vrouw staren ze je wel aan, maar ze hebben mij niet lastig gevallen.

1 van de 4 vluchten was mijn stoel kapot en ik kon toen wel ergens anders gaan zitten, maar dan niet samen met mijn vriend. Hij schoof toen de hele tijd naar achter, maar ze hebben wel geprobeerd het op te lossen. Niet onwijs veel beenruimte (ik ben zelf 1.83m).

De check-in op de luchthaven in BK verliep erg traagjes, lange rij. MAAR gewoon wachten op een stoel totdat die weg is en dan inchecken, dan komt alles goed! En in Cairo willen ze dat je je pastpoort afgeeft, die gaat dan op een erg grote stapel.. Vooral NIET doen, gewoon zeggen dat je het niet wilt doen (niet waar iedereen bij is!) en dan krijg je meteen je boarding pass
1+1=3

singha81
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: Egyptair

#4 Bericht door singha81 » vrijdag 25 januari 2008, 20:55

De check-in op de luchthaven in BK verliep erg traagjes, lange rij. MAAR gewoon wachten op een stoel totdat die weg is en dan inchecken, dan komt alles goed! En in Cairo willen ze dat je je pastpoort afgeeft, die gaat dan op een erg grote stapel.. Vooral NIET doen, gewoon zeggen dat je het niet wilt doen (niet waar iedereen bij is!) en dan krijg je meteen je boarding pass

en voor de transit in Cairo heb je daar een visum ofzo voor nodig, aangezien mijn vrouw thais is weet ik niet of zij dat makkelijk kan hebben,
wat bedoel je ze vragen voor je pasport af te geven...

dank u

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#5 Bericht door palaga1240 » maandag 28 januari 2008, 11:43

Je verblijft maar heel kort in Cairo, dus je hebt geen visum nodig. je moet wel een papiertje invullen, maar achteraf hoeft het dan weer niet! het gaat een beetje vaagjes, maar uiteindelijk komt het wel goed! Je gaat uit het vliegtuig, dan in een bus. Dan in een hal wachten, dan is het heel onduidelijk. Maar niet stressen en gewoon afwachten. Er komt dan een engels sprekende man (heel netjes in pak) en die begeleid je dan via een aantal gangen en trappen naar de check inn van het vliegtuig naar Bangkok. Het is een beetje vaag, maar wel gewoon goed geregeld, maar op de Egyptische manier zeg maar.

Ze willen graag de paspoorten innemen bij de balie en zeggen je dan over 1 uurtje terug te komen. Zo kunnen ze alle paspoortnr's overnemen en de namen en dan krijg je je paspoort terug met je boardingpass ertussen. Dit hebben wij op de heen weg wel gedaan, maar het verliep zo rommelig met stapels paspoorten. Dat wij dit op de terugweg geweigert hebben. En toen kregen we meteen onze boarding pass!
1+1=3

singha81
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door singha81 » maandag 28 januari 2008, 17:35

Ok

nu weet ik dat ik me geen zorgen moet maken voor de visum

bedankt

marcus
heeft ervaring
heeft ervaring

#7 Bericht door marcus » maandag 28 januari 2008, 21:41

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die heel die egyptishe heisa willen meemaken als je nog met verschillende maatschapijen rechstreeeks kunt vliegen , waarom paspoort afgeven
waarom op de bus enz , betaal liever 200 euro meer dan al deze toestanden , trowens je hoeft niet meer te betalen je kunt elders rechtstreeks vliegen aan dezelfde prijs

singha81
heeft ervaring
heeft ervaring

#8 Bericht door singha81 » dinsdag 29 januari 2008, 14:55

marcus schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die heel die egyptishe heisa willen meemaken als je nog met verschillende maatschapijen rechstreeeks kunt vliegen , waarom paspoort afgeven
waarom op de bus enz , betaal liever 200 euro meer dan al deze toestanden , trowens je hoeft niet meer te betalen je kunt elders rechtstreeks vliegen aan dezelfde prijs
Allemaal goed en wel als je maar 1 of 2 tickets moet kopen,
ik moet 4 tickets hebben voor in het hoogseizoen december januari scheelt hem meer dan 1000 euro met andere maatschappijen, met dat geld kan ik al veel andere dingen doen hoor. Verleden jaar ook met aeroflot gevlogen zeker geen klagen gehad.

het belangrijkste is daar zijn voor mij en ik geef de voorkeur toch aan een tussenstop (ben een roker), en ge kunt eens in de luchthaven rond lopen en met kinderen is 6 uur al lang in een vliegtuig hoor.

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door JohanS » dinsdag 29 januari 2008, 16:45

singha81 schreef:
marcus schreef:Ik begrijp niet dat er mensen zijn die heel die egyptishe heisa willen meemaken als je nog met verschillende maatschapijen rechstreeeks kunt vliegen , waarom paspoort afgeven
Allemaal goed en wel als je maar 1 of 2 tickets moet kopen,
ik moet 4 tickets hebben voor in het hoogseizoen december januari scheelt hem meer dan 1000 euro met andere maatschappijen, met dat geld kan ik al veel andere dingen doen hoor. Verleden jaar ook met aeroflot gevlogen zeker geen klagen gehad.

het belangrijkste is daar zijn voor mij en ik geef de voorkeur toch aan een tussenstop (ben een roker), en ge kunt eens in de luchthaven rond lopen en met kinderen is 6 uur al lang in een vliegtuig hoor.

Dan is dit de juiste keuze voor u, maar vergeet toch ook niet de eventuele problemen die je kan tegen komen vooral als je met kinderen reist.
Persoonlijk kies ik nooit voor zulke dubieuze verbindingen. Paspoorten afgeven enz... laat maar zitten, je moet er maar staan als dat van u niet meer gevonden wordt.

Prijs is belangrijk (ook voor mij) maar ik heb het hier reeds meerdere keren gezegd mijn reis start bij het verlaten van mijn voordeur en de vliegreis is een belangrijk deel daarvan.
Ik heb ook jaren gehad met een vlucht waar ik echt niet goed zat (geen beenruimte), met slechte service enz...
daar pas ik voor en zoek steeds de betere maatschappij. Misschien moet je naar alternatieven zoeken en vooral vroeger starten met het boeken van je vluchten.

In ieder geval veel plezier en een goede vlucht.

thongdee
Expat
Expat

#10 Bericht door thongdee » woensdag 30 januari 2008, 07:11

JohanS schreef:Prijs is belangrijk (ook voor mij) maar ik heb het hier reeds meerdere keren gezegd mijn reis start bij het verlaten van mijn voordeur en de vliegreis is een belangrijk deel daarvan.
Zo denk ik er precies ook over , leuk dat vliegen een beetje eten, wat drinken , heb net voor BKK geboekt maar eerst vele prijzen overlopen .
We zijn dus voor het makkelijkste gegaan, en hebben China A.genomen , (vroeger al met alles gevlogen en China A. steeds weer tevreden van )gewoon rechtstreeks 700euro maar wel voor een enkel tiketje ;-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

singha81
heeft ervaring
heeft ervaring

#11 Bericht door singha81 » woensdag 30 januari 2008, 20:12

thongdee schreef:
JohanS schreef:Prijs is belangrijk (ook voor mij) maar ik heb het hier reeds meerdere keren gezegd mijn reis start bij het verlaten van mijn voordeur en de vliegreis is een belangrijk deel daarvan.
Zo denk ik er precies ook over , leuk dat vliegen een beetje eten, wat drinken , heb net voor BKK geboekt maar eerst vele prijzen overlopen .
We zijn dus voor het makkelijkste gegaan, en hebben China A.genomen , (vroeger al met alles gevlogen en China A. steeds weer tevreden van )gewoon rechtstreeks 700euro maar wel voor een enkel tiketje ;-)
Ok dat is iedereen zijn eigen mening voor mij begint de reis ook vanaf dat ik de deur uit gaat en dan eerst 3 uur in de wagen moet zitten voor naar Dusseldorf te reizen of 2 uur naar Parijs.
Maar het vliegtuig vind ik gewoon een transportmiddel om toch proberen te slapen

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#12 Bericht door palaga1240 » donderdag 31 januari 2008, 14:09

Jammer dat iedereen altijd meteen de negatieve punten eruit pakt.. maar dat is zo typisch hollands :) Ik denk ook dat de keus voor 'moeilijkheden' ook een beetje te maken heeft met leeftijd. En nu moet ik natuurlijk weer oppassen dat ik geen mensen beledig en weer een hele heisa op mij neem. Maar over het algemeen zijn jongere mensen makkelijker met het vinden van de weg, problemen omgaan en complexeren situaties als wat oudere mensen. Simpel weg omdat wij ermee opgegroeit zijn!

Een directe vlucht is vaak veel duurder en niet iedereen kan dat betalen! Daarom is een vlucht met tussenstop een goed alternatief

En mij lijkt het aller belangrijkste van de hele reis dat je veilig van A naar B gaat.
1+1=3

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 31 januari 2008, 16:12

palaga1240 schreef: Maar over het algemeen zijn jongere mensen makkelijker met het vinden van de weg, problemen omgaan en complexeren situaties als wat oudere mensen. Simpel weg omdat wij ermee opgegroeit zijn!
Onzin, verschilt van persoon tot persoon.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”