Van Kanchanaburi naar Ayyuthaya

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring

Van Kanchanaburi naar Ayyuthaya

#1 Bericht door Harryvb » maandag 28 januari 2008, 20:43

Kan men op een gemakelijke manier van Kanchanaburi naar Ayyuthaya of gaat men best terug via Bangkok ?
Bv bus of trein ?

mvg
Harry

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Re: Van Kanchanaburi naar Ayyuthaya

#2 Bericht door theom » maandag 28 januari 2008, 23:11

Hallo,

Vanuit Kanchanaburi gaat er geen bus rechtstreeks naar Ayuthaya.
Met de bus kan men via Suphanburi en Ang Thon.
Gaat men via Bangkok dan kan men kiezen uit een combinatie van trein, bus en zelfs boot.
Kiest men voor de bus via Bangkok vergeet dan niet dat men in Bangkok van bushalte dient te wissellen wat ook nog tijd in beslag neemt. De beste keus ligt aan jouw wensen. Suphanburi is een leuke stad die uitnodigt voor een overnachting. Als je vroeg uit Kan'buri vertrekt heb je 2 x een halve dag om Suphanburi te verkennen. Ikzelf heb het traject vanaf Bangkok een maal met de boot gedaan en dit was zeer relaxt. Indien de aansluitingen goed zijn en het vervoer tussen de beide busstations in BKK vlot verloopt is de optie via BKK het snelst.

Veel plezier

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door Harryvb » dinsdag 29 januari 2008, 06:18

theom schreef:Hallo,

Vanuit Kanchanaburi gaat er geen bus rechtstreeks naar Ayuthaya.
Met de bus kan men via Suphanburi en Ang Thon.
Gaat men via Bangkok dan kan men kiezen uit een combinatie van trein, bus en zelfs boot.
Kiest men voor de bus via Bangkok vergeet dan niet dat men in Bangkok van bushalte dient te wissellen wat ook nog tijd in beslag neemt. De beste keus ligt aan jouw wensen. Suphanburi is een leuke stad die uitnodigt voor een overnachting. Als je vroeg uit Kan'buri vertrekt heb je 2 x een halve dag om Suphanburi te verkennen. Ikzelf heb het traject vanaf Bangkok een maal met de boot gedaan en dit was zeer relaxt. Indien de aansluitingen goed zijn en het vervoer tussen de beide busstations in BKK vlot verloopt is de optie via BKK het snelst.

Veel plezier
Weet je toevallig ook een leuk guesthouse in beide plaatsen ?

mvg
Harry

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#4 Bericht door theom » dinsdag 29 januari 2008, 09:45

In Kan'buri verblijf ik meestal in VN guesthouse aan de rivier. In Ayutthaya ben ik pas een keer geweest en verbleef toen in het baan suan guesthouse beide zijn mij goed bevallen en beide hebben een eigen website.

Harryvb
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door Harryvb » dinsdag 29 januari 2008, 16:36

theom schreef:In Kan'buri verblijf ik meestal in VN guesthouse aan de rivier. In Ayutthaya ben ik pas een keer geweest en verbleef toen in het baan suan guesthouse beide zijn mij goed bevallen en beide hebben een eigen website.
Ok, bedankt voor de info

Harry

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”