verlenging non-immigrnat B + work permit

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

verlenging non-immigrnat B + work permit

#1 Bericht door joepattaya » donderdag 10 januari 2008, 08:30

Heb bijna mijn jaarlijkse lijdensweg erop zitten.
Op 19 November begonnen met het vragen naar een lijst met benodigde docmenten (mijn visum verliep op9 december).
Tevens naar het Labor Department om daar een dezelfde lijst te vragen.

Begonnen met het voorbereiden van de benodigde documenten en dit moest exact volgens de opgave. Vooral de bedrijfsgegevens (belasting, afdracht social security en aantal werknemers) zijn hierbij erg belangrijk. Uiteraard moet ook een originele opgave van de persoonlijke inkomstenbelasting aanwezig zijn.

2 weken voor D-day alles proberen in te leveren bij de Immigratie in Sri-Racha, maar er klopte iets niet met de belasting papieren. Er moest nog een kopie van de belastingdienst bij. Weer een paar dagen later, ondertussen was het 1 december, lukte het om de papierwinkel te slijten en mijn visum werd vooruitlopend met 1 maand verlengd en omdat ik gedurende het proces naar Nederland zou gan, werd mijn visum verlengd tot en met de 2e dag na terugkomst in Thailand. Kosten THB 1,900.

Daarna direct door naar labor department en daar werd ook met een maand+ verlengd. Kosten THB 850.00.

Even rust dus en ik kreeg de boodschap mee om niet te vroeg terug te komen, dus eerder omstreeks de 8e januari in plaats al op de 24e december. Geen probleem.

Na terugkomst op de 7e januari direct vanuit Suvarnabumi naar Sri Racha, maar helaas waren de stukken nog niet getekend door een pief in Bangkok en ik moest dus even wachten en kreeg de boodschap: "Kom morgen omstreeks 14.00 uur maar terug".
Zo gezegd zo gedaan, op de laatste dag van de geldigheid van mijn visum weer terug naar immigratie Sri Racha. De stkken waren nog steeds niet klaar en lagen nog in Bangkok. Vervolgens kreeg ik de mededeling: "ga naar labor department, laat je work permit 7 dagen verlengen in afwachting van ons proces". Zo gezegd en gedaan, maar bij labor begrepen ze er niet veel van en kon het dus gebeuren, dat ik dus op de 9e januari illegaal in Thailand verbleef en werkte...........ik kan je wel vertellen: Een lullig gevoel en ik kreeg een beetje het angstige vermoeden dat ik "genaaid" werd.
Het enige wat ik kon doen was afwachten op een telefoontje van Immigratie met de mededeling dat de stukken binnen waren en ik kon komen voor de uiteindelijke verlenging tot 9-12-2008.

Verbluffend genoeg kwam het telefoontje na een dag en ik toog weer een dag later in de ochtend naar Immigratie. Kreeg een bakkie koffie en na 10 minuten was het leed geleden..............ik probeerde als dank THB 500 achter te laten voor het "politie kinder-fonds", maar dat werd resoluut geweigerd.
Al met al een redelijk vlekkeloos proces met (dit jaar) uiterst vriendelijke en cooperatieve immigration officers. Dit mag ook wel eens gezegd worden. Het zou misschien iets efficienter kunnen, maar al met al geen klagen deze reis.
Trouwens, de uiteindelijke verlenging in 2e instantie kostte niets extra!!!

Morgen vroeg nog even naar labor department en deze volgen immigratie altijd en dus ben ik vanaf morgen weer volledig legaal in het LoS.
Deze verlenging kost trouwens THB 3,000 en dus kost het totale proces THB 5,750.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

Re: verlenging non-immigrnat B + work permit

#2 Bericht door jumbo » donderdag 10 januari 2008, 10:28

een heel gedoe Joe, zeker leerzaam voor de anderen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » donderdag 10 januari 2008, 15:51

jumbo schreef:een heel gedoe Joe, zeker leerzaam voor de anderen

J
Daarom werk ik niet meer :wink:

Proficiat Joe.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jumbo
Expat
Expat

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 11 januari 2008, 02:25

Mart schreef:
jumbo schreef:een heel gedoe Joe, zeker leerzaam voor de anderen

J
Daarom werk ik niet meer :wink:

Proficiat Joe.
Persoonlijk duurt het voor mij 15 minuten per 2 jaar, inclusief reistijd, dus je moet met een andere reden komen Mart... :P :P

J

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » vrijdag 11 januari 2008, 14:42

Oke, in 10 jaar ben ik tijdens het hoogseizoen niet op het strand geweest. Enige maanden geleden kreeg ik echter een telefoontje van een forumlid uit BKK, en nodigde mij uit voor een borrel op het strand. Dat is me zo goed bevallen dat ik nu periodiek een borrel op het strand ga drinken. Het enige verschil is dat ik toen niet behoefde te betalen en nu wel. Maar zodra dat persoon weer een keer naar Cha-am komt, zal hij mijn gast zijn. :twisted: :twisted:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » vrijdag 11 januari 2008, 17:09

Mart schreef:Oke, in 10 jaar ben ik tijdens het hoogseizoen niet op het strand geweest. Enige maanden geleden kreeg ik echter een telefoontje van een forumlid uit BKK, en nodigde mij uit voor een borrel op het strand. Dat is me zo goed bevallen dat ik nu periodiek een borrel op het strand ga drinken. Het enige verschil is dat ik toen niet behoefde te betalen en nu wel. Maar zodra dat persoon weer een keer naar Cha-am komt, zal hij mijn gast zijn. :twisted: :twisted:
Nog ff dan zitten we samen in de tuin op een saterday afternoon :lol: :lol:

jumbo
Expat
Expat

#7 Bericht door jumbo » zaterdag 12 januari 2008, 00:22

Mart schreef:Oke, in 10 jaar ben ik tijdens het hoogseizoen niet op het strand geweest. Enige maanden geleden kreeg ik echter een telefoontje van een forumlid uit BKK, en nodigde mij uit voor een borrel op het strand. Dat is me zo goed bevallen dat ik nu periodiek een borrel op het strand ga drinken. Het enige verschil is dat ik toen niet behoefde te betalen en nu wel. Maar zodra dat persoon weer een keer naar Cha-am komt, zal hij mijn gast zijn. :twisted: :twisted:
Begin maar te sparen want in Februari/Maart is ie er weer :P

J

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 12 januari 2008, 07:49

jumbo schreef: Begin maar te sparen want in Februari/Maart is ie er weer :P

J
En daarna een flink poosje op een houtje bijten. :lol: :lol:
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie