Thailand -laos -Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
welcom
komt net kijken
komt net kijken

Thailand -laos -Thailand

#1 Bericht door welcom » dinsdag 18 december 2007, 20:44

ik wil 1,5 maanden naar thailand.
En daar bij bij aankomst in Bangkok doorreizen met bus trein naar laos.
in Laos een week of 2 blijven en weer terug naar Thailand
Wat voor Visum heb ik nodig.
Want ik krijg een 30dagen visa (tourist)voor Thailand dat blijf ik ook ongeveer maar plak er 2 weken Laos tussen dus totaal 45 dagen (aankomst en vertrek)

Wat of welke visum moet ik hebben?

Alvast Bedankt john

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#2 Bericht door Denhakke » woensdag 19 december 2007, 00:49

Als je niet langer als 30 opeenvolgende dagen in Thailand blijft heb je geen visum nodig. Dan volstaat de stempel die je in je paspoort krijgt als je Thailand binnen komt.

Clau
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Clau » vrijdag 11 januari 2008, 14:35

Dan moet je wel via een vliegticket bewijzen dat je binnen 30 dagen het land weer uitgaat. Zie ook http://www.thaiconsulate-amsterdam.org. Anders moet je een single entry van 25 euro halen. Als je via land Thailand binnenkomt, hoeft dit niet en krijg je een gratis Visa on arrival.
Groet,
Claudia

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » vrijdag 11 januari 2008, 17:03

Clau schreef:Dan moet je wel via een vliegticket bewijzen dat je binnen 30 dagen het land weer uitgaat. Zie ook http://www.thaiconsulate-amsterdam.org. Anders moet je een single entry van 25 euro halen. Als je via land Thailand binnenkomt, hoeft dit niet en krijg je een gratis Visa on arrival.
Groet,
Claudia
Vliegticket ??

Op VOA binnen in Thailand geeft recht op 30 dagen steek dan de grens over naar Laos dat geeft je bij terugkomst weer 30 dagen
rect om te blijven .

Geen ticket nodig

Het ticket heb je nodig als je 30 dagen VOA + 2 border runs en dan wil men dat ticket zien anders kom je er niet meer in .

zo zit dat .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 11 januari 2008, 19:29

De regels zijn volgens mij enigszins aangescherpt.
Als mijn vrouw en kinderen voor meer dan 30 dagen naar Thailand gaan en dat ook duidelijk blijkt uit de vluchtdata, dan wordt er op Schiphol gekeken of er een visum in het paspoort zit. Is dat niet het geval dan wordt er moeilijk gedaan vanwege het ontbreken van een visum. Ook wordt niet geaccepteerd dat je zegt dat je voor het eind van de 30 dagen periode de grens over gaat.
Live your dream, don't dream your life.

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » vrijdag 11 januari 2008, 19:53

Wouter_Udon schreef:De regels zijn volgens mij enigszins aangescherpt.
Als mijn vrouw en kinderen voor meer dan 30 dagen naar Thailand gaan en dat ook duidelijk blijkt uit de vluchtdata, dan wordt er op Schiphol gekeken of er een visum in het paspoort zit. Is dat niet het geval dan wordt er moeilijk gedaan vanwege het ontbreken van een visum. Ook wordt niet geaccepteerd dat je zegt dat je voor het eind van de 30 dagen periode de grens over gaat.

????? Hier wordt nog vollop Op VOA en 2 x de grens overgestoken

Wie dus een rondreis door Azie maakt met begin in Thailand laos cambodja maleisie en weer Thailand als eind boekt voor vertrek naar Ned voor 3 maanden moet dan een visa voor thailand van 90 dagen halen .

Lijkt me sterk .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 11 januari 2008, 20:36

Ben schreef:
Wouter_Udon schreef:De regels zijn volgens mij enigszins aangescherpt.

????? Hier wordt nog vollop Op VOA en 2 x de grens overgestoken

Wie dus een rondreis door Azie maakt met begin in Thailand laos cambodja maleisie en weer Thailand als eind boekt voor vertrek naar Ned voor 3 maanden moet dan een visa voor thailand van 90 dagen halen .

Lijkt me sterk .
Waar het op Schiphol om gaat is dat je kunt aantonen dat je zonder visum, voor het eind van de 30 dgn periode Thailand uit bent. En bij een rondreis kun je meestal wel documenten overleggen hieromtrent.
Bij mijn vrouw en kinderen is het elke keer weer opnieuw gez**k vanwege het ontbreken van een visum.
Live your dream, don't dream your life.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Borat » zaterdag 12 januari 2008, 09:01

afgelopen oktober naar Thailand met eva air en toen werd op schiphol gevraagd naar de verblijfsduur. Toen ik vroeg waarom ze dat wilde weten was het ivm het wel of niet moeten hebben van een visum en de 30 dagen regel

dit was overigens de 1e keer dat ik dit op schiphol mee maakte

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”