Ticketsverhoging bij Greenwood

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

Ticketsverhoging bij Greenwood

#1 Bericht door manuela » vrijdag 07 december 2007, 08:21

hallo,
Graag wil ik he volgende vragen.
Wij hebben in September de boeking gedaan,maar nog niet betaald.
Het gaat om 2 retourtickets van dusseldorf naar bangkok.
We hadden een goede prijs hiervoor,maar nu zijn ze al 2 keer met de prijs omhoog gegaan,zodat we nu een veel hogere prijs betalen als afgesproken.Greenwood zegt dat ze de tickets niet meer kunnen aanbieden voor de oude prijs.
Aangezien ik nu op internet heb zitten zoeken,kan ik haast voor dezelfde prijs met eva vliegen vanaf Amsterdam,wat dus uiteindelijk nog voordeliger is.
Graag zou ik willen weten of het normaal is dat Greenwood de prijzen nog kan verhogen.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Kees » vrijdag 07 december 2007, 08:49

Als de tickets nog niet betaald zijn en de verhoging zijn het gevolg van brandstof toeslagen , moet je die, helaas, betalen.

Benno
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Benno » vrijdag 07 december 2007, 14:47

Bij mij idem, ook 2 x een benzine toeslag. Maar de prijs van olie lag ook wel erg hoog en kan het ook wel beetje begrijpen.

Maar je hebt ook een transfer en 2 overnachtingen incl bij die tickets neem ik aan? Dat heb je bij Eva dan weer niet. Wat ik zo weet blijft LTU een van de voordeligste.

Risico van zolang mogelijk uitstellen van het kopen van tickets is vaak dat deze duurder worden naar mate de dag van vertrek dichterbij komt.
Zou je moeten gaan gokken op een last minute anders.

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door manuela » vrijdag 07 december 2007, 15:10

Benno schreef:Bij mij idem, ook 2 x een benzine toeslag. Maar de prijs van olie lag ook wel erg hoog en kan het ook wel beetje begrijpen.

Maar je hebt ook een transfer en 2 overnachtingen incl bij die tickets neem ik aan? Dat heb je bij Eva dan weer niet. Wat ik zo weet blijft LTU een van de voordeligste.

Risico van zolang mogelijk uitstellen van het kopen van tickets is vaak dat deze duurder worden naar mate de dag van vertrek dichterbij komt.
Zou je moeten gaan gokken op een last minute anders.
Hoi Benno,
Ik had van Greenwood de opdracht gekregen te betalen voor 1 December.Ze hebben er niet bij verteld dat het beter is,ze meteen te betalen.
Ik ga ze morgen even bellen,want ik heb nu goedkopere tickets gevonden bij Eva .Daarbij zit geen overnachting,maar met bijna 700 euro prijsverschil,denk ik dat je daarmee een aardige overnachting kan maken.
Wanneer vertrek je?

Benno
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Benno » vrijdag 07 december 2007, 15:26

700 euro prijsverschil? Dat is zeker de moeite waard. Ik heb in 1e instantie 760 PP betaald en nu 2x een toeslag van 21 erbij gekregen. Dus totaal 802 PP

Had je de tickets nog niet betaal dan?

Ik vlieg aanstaande zondag om 17:20 uur en kom de 7e januari terug.

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door manuela » vrijdag 07 december 2007, 16:44

Benno schreef:700 euro prijsverschil? Dat is zeker de moeite waard. Ik heb in 1e instantie 760 PP betaald en nu 2x een toeslag van 21 erbij gekregen. Dus totaal 802 PP

Ik betaalde eerst 525 euro en zou nu 850 moeten betalen.
Heb jij ook bij greenwood geboekt?
Ik had ze inderdaad nog niet betaald omdat ik mail had gekregen dat de tickets verhoogd waren qua prijs.
Had een mail gestuurd hierover,maar nog geen antwoord ontvangen.
Morgen toch maar even bellen dus
Ga je trouwens voor de eerste keer,of ben je al meer geweest?

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Kees » vrijdag 07 december 2007, 17:38

manuela schreef:
Benno schreef:700 euro prijsverschil? Dat is zeker de moeite waard. Ik heb in 1e instantie 760 PP betaald en nu 2x een toeslag van 21 erbij gekregen. Dus totaal 802 PP

Ik had ze inderdaad nog niet betaald omdat ik mail had gekregen dat de tickets verhoogd waren qua prijs.
Je zal er niet om liegen, maar zo'n prijsverhoging is ongehoord en onvoorstelbaar. als je nog niet betaald heb zou ik proberen om er onderuit te komen. Succes, ik ben benieuwd naar het vervolg hiervan :!: :?:

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#8 Bericht door manuela » vrijdag 07 december 2007, 18:28

Kees schreef:
manuela schreef:

Je zal er niet om liegen, maar zo'n prijsverhoging is ongehoord en onvoorstelbaar. als je nog niet betaald heb zou ik proberen om er onderuit te komen. Succes, ik ben benieuwd naar het vervolg hiervan :!: :?:
Morgenochtend zal ik het wel horen.
Ik neem aan,als ik niks betaald heb,ik ook niks hoef te betalen(of denk ik nu te makkelijk?)
ik laat zeker weten hoe het is afgelopen.

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » vrijdag 07 december 2007, 19:06

Ik betaalde eerst 525 euro en zou nu 850 moeten betalen

Dat is een verhoging van 38 %

ligt aan de tijd dat je geboekt hebt er is een bepaalde tijd
voor het blokken van stoelen en bij betaling krijg je dan de afgesproken prijs .
Ik zou even uitzoeken wie hier in gebreke is gebleven
ik heb zoiets met china airlines meegemaakt
waarbij toen een tijd van 14 dagen stond voor het blokeren van de stoelen in de tussentijd kreeg ik een melding dat de tickets duurder waren geworden echter niet hoeveel .
Op dag 17 kreeg ik te horen per ticket 160 euro duurder
ik heb dit niet geacepteerd en de tickets gecanceld dat ging volgens china niet maar ze zijn wel verplicht naar mijn mening dit op tijd door te geven heb niet betaald en er ook niets meer van gehoord .

En ik vind een ticket verkoop van 525 euro leuk en daarna met 38 % te verhogen minder leukk tot onacceptabel .

Of is die prijs van 525 een lokkertje geweest ? Greenwood lijkt me geen sclecht agentschap maar een prijsverhoging van 38 % kan in geen geval en zou ik dus met EVA vliegen en geen 850 bij Greenwood betalen .

Bij LTU zijn ze heel coulant in het cancelen van tickets.

Benno
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Benno » vrijdag 07 december 2007, 19:43

Manuela,

Heb je op de site van LTU zelf al geprobeerd om een ticket te boeken? Wellicht scheeld dit ook?

Het word mijn 1e keer Thailand. Ben erg benieuwd. Kijk er enorm naar uit. Heb veel gehad aan tips en info op dit forum. En ook op thailand voor beginners.

Omdat het 1e keer is ben ik op "zeker" gegaan door te boeken via reisbureau greenwood. Als het bevalt doe ik een volgende keer alles ter plekke regelen.

Wanneer ben jij van plan te gaan? Wellicht dat je dan toch voor een last minuutje kan gaan?

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#11 Bericht door manuela » vrijdag 07 december 2007, 20:19

Benno schreef:Manuela,

Heb je op de site van LTU zelf al geprobeerd om een ticket te boeken? Wellicht scheeld dit ook?

Het word mijn 1e keer Thailand. Ben erg benieuwd. Kijk er enorm naar uit. Heb veel gehad aan tips en info op dit forum. En ook op thailand voor beginners.

Omdat het 1e keer is ben ik op "zeker" gegaan door te boeken via reisbureau greenwood. Als het bevalt doe ik een volgende keer alles ter plekke regelen.

Wanneer ben jij van plan te gaan? Wellicht dat je dan toch voor een last minuutje kan gaan?
Hallo Benno,

Wij gaan zowieso op 30 januari en komen op 19 Febr terug.
Ik heb een optie genomen op de tickets van Eva air,en moet dus morgen beslissen of ik met hen ga,of toch met LTU.
Als ik op de website van LTU kijk,betaal ik op die daten 1100 euro pp,nog meer dus.
Wij gaan ook voor de eerste keer,en was al sinds mei met de boeking bezig geweest.
Misschien kan ik via Greenwood ook de tickets voor Eva air boeken en dan de LTU annuleren,als er al iets te annuleren valt,doordat ik nog niks heb betaald.
ga jij ook rondreizen?

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ticketsverhoging bij Greenwood

#12 Bericht door jodokus » vrijdag 07 december 2007, 22:48

manuela schreef:hallo,
We hadden een goede prijs hiervoor,maar nu zijn ze al 2 keer met de prijs omhoog gegaan,zodat we nu een veel hogere prijs betalen als afgesproken.Greenwood zegt dat ze de tickets niet meer kunnen aanbieden voor de oude prijs.
Aangezien ik nu op internet heb zitten zoeken,kan ik haast voor dezelfde prijs met eva vliegen vanaf Amsterdam,wat dus uiteindelijk nog voordeliger is.
Graag zou ik willen weten of het normaal is dat Greenwood de prijzen nog kan verhogen.
De betaling is van geen belang.
Je bent samen met de maatschappij een overeenkomst aangegaan, door jullie beiden geaccepteerd, voor een afgesproken prijs.
Wanneer hun jou de rekening sturen om te betalen, maakt in principe niet uit, want de prijs is immers afgesproken.
Als je met die overeenkomst gaat zwaaien, kunnen zij niet anders dan het bestelde leveren voor de afgesproken prijs.
Mocht je evenwel er zelf van af willen zien, dan kun je op basis van de verhoging er altijd onderuit.

J.
Toch wel...

Benno
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door Benno » vrijdag 07 december 2007, 23:35

muv fuel-taxes

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#14 Bericht door manuela » zaterdag 08 december 2007, 10:34

HIERBIJ HET VERLOSSENDE ANTWOORD:

HET WAS EEN VERGISSING MET EEN VERREKENING VAN EEN HOTEL .
WE ZOUDEN DE EERSTE 6 DAGEN IN HET PRINCE PALACE VERBLIJVEN,MAAR WE HADDEN HET VERANDERD NAAR 3 DAGEN EN 3 DAGEN IN HET LEBUA STATE HOTEL.
DAT PRIJSVERSCHIL HOORDE DUS NIET IN HET TOTAAL BIJ DE TICKETS,MAAR OOK BIJ DE VERANDERING VAN HET HOTEL,MAAR DEZE STONDEN BIJ DE TICKETS VERMELD.
UITEINDELIJK BETALEN WE NU 200 EURO MEER VOOR DE TICKETS EN DE REST HOORDE DUS UITEINDELIJK BIJ DE WIJZIGING VAN HET HOTEL.

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#15 Bericht door manuela » zaterdag 08 december 2007, 10:35

HIERBIJ HET VERLOSSENDE ANTWOORD:

HET WAS EEN VERGISSING MET EEN VERREKENING VAN EEN HOTEL .
WE ZOUDEN DE EERSTE 6 DAGEN IN HET PRINCE PALACE VERBLIJVEN,MAAR WE HADDEN HET VERANDERD NAAR 3 DAGEN EN 3 DAGEN IN HET LEBUA STATE HOTEL.
DAT PRIJSVERSCHIL HOORDE DUS NIET IN HET TOTAAL BIJ DE TICKETS,MAAR OOK BIJ DE VERANDERING VAN HET HOTEL,MAAR DEZE STONDEN BIJ DE TICKETS VERMELD.
UITEINDELIJK BETALEN WE NU 200 EURO MEER VOOR DE TICKETS EN DE REST HOORDE DUS UITEINDELIJK BIJ DE WIJZIGING VAN HET HOTEL.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”