Wie kan mij helpen?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
laura86
komt net kijken
komt net kijken

Wie kan mij helpen?

#1 Bericht door laura86 » woensdag 28 november 2007, 11:40

Ik vertrek binnenkort voor 33 dagen naar Thailand. Niet echt een slimme keuze kwam ik achteraf achter, want als ik 3 dagen eerder terug zou vliegen zou ik geen gedoe met visa hebben gehad. Maar goed, daar kwam ik later dus pas achter...

Nou heb ik, voor zover ik weet, 3 opties. Welke raden jullie me aan?

1. Visum in Nederland kopen voor 60 dagen (is 30 euro geloof ik)
2. Op het vliegveld de boete betalen voor die 3 extra dagen (komt ook op ongeveer 30 euro neer, maar is het veel gedoe?)
3. Even de grens over, zodat ik weer opnieuw 30 dagen mag blijven (ben echter maar kort in Thailand, heb ik daar dan wel tijd voor?)

Thanks alvast!

fredlk
Expat
Expat

Re: Wie kan mij helpen?

#2 Bericht door fredlk » woensdag 28 november 2007, 12:05

laura86 schreef:Ik vertrek binnenkort voor 33 dagen naar Thailand. Niet echt een slimme keuze kwam ik achteraf achter, want als ik 3 dagen eerder terug zou vliegen zou ik geen gedoe met visa hebben gehad. Maar goed, daar kwam ik later dus pas achter...

Nou heb ik, voor zover ik weet, 3 opties. Welke raden jullie me aan?

1. Visum in Nederland kopen voor 60 dagen (is 30 euro geloof ik)
2. Op het vliegveld de boete betalen voor die 3 extra dagen (komt ook op ongeveer 30 euro neer, maar is het veel gedoe?)
3. Even de grens over, zodat ik weer opnieuw 30 dagen mag blijven (ben echter maar kort in Thailand, heb ik daar dan wel tijd voor?)

Thanks alvast!
Antwoord: nummer 1. Dan heb je geen zorgen en kan je volop van je vakantie genieten.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 28 november 2007, 12:14

Ik zou kiezen voor optie 1. Overstay zal de eerste keer niet zo'n probleem zijn maar ik dacht dat het werd geregistreerd. Dus als het per ongeluk een volgende keer weer voor zou komen zou het wel een probleem kunnen zijn. Bovendien verblijf je officieel illegaal in Thailand met alle gevolgen van dien.
Live your dream, don't dream your life.

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » woensdag 28 november 2007, 12:24

100% Optie NR 1

Is waarschijnlijk ook nog de goedkoopste

dutch
Expat
Expat

#5 Bericht door dutch » woensdag 28 november 2007, 12:24

Bij een overstay kan je worden gepakt bij een evt simpele controle.
Je gaat wel achter de tralies!! en vermoedelijk een stempel in je paspoort die voorkomt dat je weer snel naar Thailand terug komt.

Evenals de vorige sprekers raad ik ten stelligste een touristenvisum aan.

laura86
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door laura86 » woensdag 28 november 2007, 12:29

Bedankt voor jullie reacties! Laat ik inderdaad maar voor de veilige manier kiezen, achter de tralies in Thailand klinkt verre van aantrekkelijk :? ...

Joep
Expat
Expat

#7 Bericht door Joep » woensdag 28 november 2007, 12:53

Ik zou zeker een visum aanvragen, want als je datum op je ticket meer dan 30 dagen verschil aangeeft tussen heen en terugreis en je hebt geen visum of je kunt niet aantonen dat je het land uitgaat (middels een ticket) heb je kans dat de maatschappij je niet meeneemt en alsnog een visum moet halen en je ticket moet omboeken naar een andere dag met alle kosten vandien. FF naar A'dam, Thaise consulaat en je hebt binnen een dag je visum geregeld voor € 30.00

Phuket Dragon
Expat
Expat

#8 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 28 november 2007, 16:14

Alles kan je afwegen natuurlijk.
Vraag dan is zit je in die 33 dagen ergens dicht bij de grens of Internationale Airport ?
Kan je altijd er een leuke dag(en) van maken in het buurland waar je nooit geweest bent dus weer een avontuur rijker.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”