Hallo Allemaal,
Ik wil graag naar Thailand verhuizen, maar (nog) niet officieel emigreren.
Er voorlopig dus eigenlijk als een soort toerist gaan wonen.
Ik ben 31, vrijgezel en werkzaam in de scheepvaart branche. Ik werk eigenlijk
alleen in het buitenland, maar wel voor een nederlands bedrijf. Ik betaal
In Nederland gewoon belasting, pensioen, zieketekosten verzekering enz. enz.
In nederland zelf werk ik dus nooit, woon er alleen maar. Ik kan dus net zo goed ergens anders gaan wonen.
Ik heb een goed salaris en voldoende financiele reserves op de spaarbank. Ben ook niet van plan om in Thailand te gaan werken.
Al met al ben ik ruim 200 dagen per jaar in het buitenland voor werk. Momenteel zit ik bijv. in Roemenie. Het bedrijf waar ik voor werk heeft heel veel werk in Singapore, Vietnam, China en zelfs een werf in Thailand. Mijn baas zal er naar mijn idee ook wel mee akkoord gaan dat ik dan niet meer in NL woon. Trouwens, doet ie er moeilijk over, dan zoek ik een andere baas die het wel accepteert.
Nou is mijn vraag, kan dit en wat voor een soort visa moet ik dan hebben?
Ik zie het niet zo zitten om steeds visa-runs te moeten maken. Mede door het feit dat ik veel weg ben en ik de datums dus mis zal lopen.
Probleem kan zijn dat ik nooit een ticket heb waarop staat wanneer ik Thailand weer zal verlaten. Ik kan thuis komen van een klus en een paar dagen later, een week of hooguit een week of 3/4 weer op pad moeten. Maar aangezien nooit vooraf vaststaat waarheen en op welke datum dat is zal ik Thailand dus binnenkomen met een enkele vlucht. En weer verlaten met een enkele vlucht.
Ik voldoe ruimschoots aan de inkomenseis van 40.000 bath per maand en/of een borg van 400.000 bath op een thaise bank is ook geen probleem.
Als officieel woonadres wil ik gewoon NL aanhouden. Ik wil eerst alles even een paar jaar aankijken. Ik zal dus ook gewoon belasting en dergelijke blijven betalen. Mijn salaris laat ik gewoon op mijn nederlandse bank storten enz. In principe zal er dus weinig veranderen, enkel dat ik dan in mijn huis in Thailand zal wonen ipv NL.
Wie heeft een idee wat mijn mogelijkheden zijn? Is zoiets mogelijk zonder elke keer visums te moeten regelen. Alvast een allen hartelijk dank voor de reacties.
Guido
wat voor visum:wonen Thailand,werken NL
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Edje
- Expat
-
- Expat
Wat je eigenlijk wilt weten is of het mogelijk is om elke keer dat je Thailand binnen komt,dit kan doen onder de 30 dagen regeling?
Het probleem ligt hem daar,dat je maximaal 90 dagen per 180 dagen op deze manier hier kan verblijven.
Ik zou of bij de Thaise ambassade of bij de Thaise immigratie dienst gewoon e.e.a. voorleggen.
Het probleem ligt hem daar,dat je maximaal 90 dagen per 180 dagen op deze manier hier kan verblijven.
Ik zou of bij de Thaise ambassade of bij de Thaise immigratie dienst gewoon e.e.a. voorleggen.
-
- Volwaardig lid
Mocht je vaker dan 3 maal per jaar 30 dagen of meer willen gaan is een betaald toeristenvisum een oplossing.
Triple entry is dan een oplossing en geeft 60 dagen per entry. 3e entry moet maximaal een half jaar na de eerste entry zijn.
Dit visum kost 90 euro.
Triple entry is dan een oplossing en geeft 60 dagen per entry. 3e entry moet maximaal een half jaar na de eerste entry zijn.
Dit visum kost 90 euro.
Groeten,
Emanuel
Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)
Emanuel
Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)