Een aantal zaken tegen elkaar wegstrepen en die zijn dan ook weer opgelost. 8)jumbo schreef:Er zijn nog wel andere dingen ook die we niet nodig hebben en waar we anderen mee lastig vallen zoals auto's, brommers, nare partners, zweetluchten en voorbehoedsmiddelen zoals Old Spice.......daar worden toch ook geen maatregelen tegen genomen of in zo een breed kader ondersteund??
Schiphol rookvrij
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Live your dream, don't dream your life.
- jumbo
- Expat
Is dat zo?? In mijn omgeving vraagt iedere roker of er iemand last van heeft als er binnenshuis of zelfs aan de tafel in de kroeg 1 wordt opgestoken ......waarna die persoon dan wel vriendelijk wordt verzocht om dan maar ergens anders te gaan zitten....heheheWouter_Udon schreef:[
Bij lange na niet iedereen is zoals jij, meegaand, flexibel en rekening houdend met een niet-roker.
Ik denk dat het woord 'gelegenheidsroker' ook een andere mening gaat krijgen in de toekomst, vroeger was het aangepast aan de gelegenheid en nu wordt het indien je er toe in gelegenheid wordt gesteld.........
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Schrale troost voor de niet-rokers:
Uit gezondheod.blog.nl:
Dagje achter je bureau gelijk aan roken
12 November 2007 09:12: Sonja Crielaard
Goedemorgen! Dacht je na een vrij weekeinde weer lekker aan het werk te gaan? Dan hoop ik voor je dat je lekker de buitenlucht in kunt, want – zo blijkt volgens een Amerikaanse professor – een dagje achter je bureau hangen op je werk is net zo ongezond als roken of te lang in de zon zitten.
Volgens professor Marc Hamilton van de universiteit Missouri staat stilzitten achter het bureau gelijk aan een beetje doodgaan. De kans op een hartaanval en diabetes groeit als je de hele dag als een zoutzak over je bureau hangt, aldus de Amerikaan.
Wegwezen dus van je bureau. Het advies van Hamilton: veel rondlopen op kantoor. En niet alleen voor- en na kantoortijd, want zelfs twee uur flinke beweging per dag heeft geen zin als je de rest van de dag als een dood vogeltje de tijd doodt.
Wat zal je baas blij met dit onderzoek zijn....
Uit gezondheod.blog.nl:
Dagje achter je bureau gelijk aan roken
12 November 2007 09:12: Sonja Crielaard
Goedemorgen! Dacht je na een vrij weekeinde weer lekker aan het werk te gaan? Dan hoop ik voor je dat je lekker de buitenlucht in kunt, want – zo blijkt volgens een Amerikaanse professor – een dagje achter je bureau hangen op je werk is net zo ongezond als roken of te lang in de zon zitten.
Volgens professor Marc Hamilton van de universiteit Missouri staat stilzitten achter het bureau gelijk aan een beetje doodgaan. De kans op een hartaanval en diabetes groeit als je de hele dag als een zoutzak over je bureau hangt, aldus de Amerikaan.
Wegwezen dus van je bureau. Het advies van Hamilton: veel rondlopen op kantoor. En niet alleen voor- en na kantoortijd, want zelfs twee uur flinke beweging per dag heeft geen zin als je de rest van de dag als een dood vogeltje de tijd doodt.
Wat zal je baas blij met dit onderzoek zijn....
Live your dream, don't dream your life.
-
- Expat
- RuudThai
- Expat
Gigantische impact op de wereldeconomie? Misschien even, maar moet je zien hoeveel medische kosten er extra voor rokers moeten worden gemaakt! Chemotherapieën, bestralingen, kostbare medicijnen, het rijst de pan uit. Longkanker wordt aanwijsbaar veroorzaakt door roken EN door meeroken. Hart- en vaatziekten, nieruitval, leverkanker, op al die ziekten en nog veel meer hebben roken en meeroken een zeer slechte invloed.Ben schreef:Als op dit moment elke roker accuut zou stoppen zal dit een gigantische impact hebben op de wereldeconomie .
De maatregelen die daarop moeten en zullen volgen om het weer in balans te krijgen zullen zullen groot zijn .
Ik ben benieuwd of de voorheen niet rokers ook dan bereid zijn de tol te betalen die daar op volgt , waarschijnlijk zullen ze dan harder klagen over de compenserende financiele maatregelen dan over een roker nu .
Niet rokers klagen over rokers omdat het een makkelijk doelwit is en de regels steeds meer tegen de wel roker zijn ik kan tientallen voorbeelden noemen waar het ongezonder toeven is dan naast een roker te zitten.
En wij niet-rokers maar in het kader van de solidariteit mee moeten betalen aan de hoge ziektekostenpremies die met name door rokers worden veroorzaakt.
Ik ben er voor om roken niet te verbieden, maar rokers wel uit te sluiten van de gewone ziektekostenverzekeringen. Voor hen een speciale die fors meer moet gaan kosten. En geen recht op zorgtoeslag!
Groet,
Ruud
- Edje
- Expat
En nu even door een andere bril kijken.
Een roker en drinker wordt bijna alle genot ontnomen (zeer zeker in NL), ten eerste door roken bijna overal te verbieden, maar wel op deze producten de accijns verhogen. Dat ze die extra inkomsten maar voor de gezondsheidszorg gebruiken.
Verder is de levensverwachting van deze bevolkingsgroep veel lager als van de geheelonthouder, deze komen dus zelden in een kliniek terecht waar ze voor allerhande ouderdoms kwaaltjes behandelt dienen te worden en 24 uur per dag verzorging nodig hebben tot pakweg hun 90ste levensjaar en dan pas overlijden.
Rokers en of drinkers halen een gemiddelde leeftijd van 70 jaar.
Tel uit de winst:
20 jaar geen medische zorg meer nodig,
20 jaar geen AOW meer uitbetalen,
20 jaar geen aanvullend pensioen meer uitbetalen.
Ik kan nog wel even verder gaan maar jullie begrijpen het al.
Tot overmaat van de ramp(offtopic) willen ze ook nog een milleubelasting gaan invoeren op vliegreizen.
Waar blijft dat geld toch allemaal
Edje rookt en drinkt.
Een roker en drinker wordt bijna alle genot ontnomen (zeer zeker in NL), ten eerste door roken bijna overal te verbieden, maar wel op deze producten de accijns verhogen. Dat ze die extra inkomsten maar voor de gezondsheidszorg gebruiken.
Verder is de levensverwachting van deze bevolkingsgroep veel lager als van de geheelonthouder, deze komen dus zelden in een kliniek terecht waar ze voor allerhande ouderdoms kwaaltjes behandelt dienen te worden en 24 uur per dag verzorging nodig hebben tot pakweg hun 90ste levensjaar en dan pas overlijden.
Rokers en of drinkers halen een gemiddelde leeftijd van 70 jaar.
Tel uit de winst:
20 jaar geen medische zorg meer nodig,
20 jaar geen AOW meer uitbetalen,
20 jaar geen aanvullend pensioen meer uitbetalen.
Ik kan nog wel even verder gaan maar jullie begrijpen het al.
Tot overmaat van de ramp(offtopic) willen ze ook nog een milleubelasting gaan invoeren op vliegreizen.
Waar blijft dat geld toch allemaal

Edje rookt en drinkt.
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Ik denk niet dat er minder rokers komen door deze maatregel. Het wordt alleen een normaal beeld dat mensen tussen de gangen door even naar buiten lopen voor een sigaretje.
Of mensen roken moeten ze zelf weten naar mijn mening en of er een niet roken restaurant moet komen moet meer met vraag en aanbod te maken hebben.
Als ik een niet rokers café commercieel aantrekkelijk zou vinden, zou ik er morgen eentje beginnen, maar er zelf niet te vaak komen.
We gaan toch niet zeggen dat we zulke domme ondernemers hebben, dat als dit markt zou hebben er niet in elke grote stad minsten 1 a 2 drukke niet rokers cafés zouden zijn.
Niet rokers die wegblijven voor de rokers zullen nu massaal uit eten gaan, opgelucht dat er geen rooklucht meer is! Maar zal dat stand houden? Op dit moment is het HOT. Zou het misschien kunnen dat we straks merendeel rokers overhouden die niet mogen roken? De tijd zal het leren!
Ik ken hier in mijn NL geboorteplaats wat café ondernemers en die hebben al wat gaten in de wet gevonden waardoor het roken mogelijk blijft (geloof dat ze liever niet hebben dat ik daar al te gedetailleerd op inga).
Ik heb nog een kleine anekdote van de schoonvader van mijn broer:
Hij zat met zijn vriendin in een bijna leeg restaurant lekker naar de kaart te kijken onder het genot van een sigaretje. Plots gaat een echtpaar aan het tafeltje naast hen zitten, waarvan de vrouw direct 5 minuten lang zwaaibewegingen ging maken omdat ze toch zo'n last van de rook had.
Hij is er naar toe gegaan en zei:'Ik ben toch erg benieuwd waarom u precies naast ons gaat zitten als u niet tegen rook kunt en u ons bij aankomst een sigaretje ziet roken? De hele zaak is leeg en er is ruimte zat! Verder wilde ik u vragen met de zwaaibewegingen op te houden aangezien ik er nogal duizelig van word!'
Dit vindt ik zelf volkomen terecht. Ik houd ook rekening met niet rokers, maar opzoeken is ook een vak.
Natuurlijk zijn niet alle niet-rokers zo, maar ik heb er toch wel een paar meegemaakt.
Mijn conclusie is mensen zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen of ze roken, zolang ze maar enigszins in alle redelijkheid rekening houden met anderen.
Dat kinderen geen sigaretten kunnen kopen moeten we zo houden aangezien we het niet willen stimuleren.
Of er commerciële niet rokers-plekken komen moeten we overlaten aan de uitbaters. Mensen die niet willen werken in een rokerige omgeving en werkzaam zijn in de horeca kiezen daar zelf voor in mijn opinie. (er is genoeg ander werk in Nederland! Zeker op dit moment!)
Vergelijk het met fruit. Als ik voor eentje moet kiezen en sinaasappels verkopen beter dan grapefruit weet ik wel welke winkel ik begin.
Zijn grapefruits het enige wat te koop is, zal het wel goed verkocht worden, maar zonder keus, wordt het ook maar zo saai!
Of mensen roken moeten ze zelf weten naar mijn mening en of er een niet roken restaurant moet komen moet meer met vraag en aanbod te maken hebben.
Als ik een niet rokers café commercieel aantrekkelijk zou vinden, zou ik er morgen eentje beginnen, maar er zelf niet te vaak komen.
We gaan toch niet zeggen dat we zulke domme ondernemers hebben, dat als dit markt zou hebben er niet in elke grote stad minsten 1 a 2 drukke niet rokers cafés zouden zijn.
Niet rokers die wegblijven voor de rokers zullen nu massaal uit eten gaan, opgelucht dat er geen rooklucht meer is! Maar zal dat stand houden? Op dit moment is het HOT. Zou het misschien kunnen dat we straks merendeel rokers overhouden die niet mogen roken? De tijd zal het leren!
Ik ken hier in mijn NL geboorteplaats wat café ondernemers en die hebben al wat gaten in de wet gevonden waardoor het roken mogelijk blijft (geloof dat ze liever niet hebben dat ik daar al te gedetailleerd op inga).
Ik heb nog een kleine anekdote van de schoonvader van mijn broer:
Hij zat met zijn vriendin in een bijna leeg restaurant lekker naar de kaart te kijken onder het genot van een sigaretje. Plots gaat een echtpaar aan het tafeltje naast hen zitten, waarvan de vrouw direct 5 minuten lang zwaaibewegingen ging maken omdat ze toch zo'n last van de rook had.
Hij is er naar toe gegaan en zei:'Ik ben toch erg benieuwd waarom u precies naast ons gaat zitten als u niet tegen rook kunt en u ons bij aankomst een sigaretje ziet roken? De hele zaak is leeg en er is ruimte zat! Verder wilde ik u vragen met de zwaaibewegingen op te houden aangezien ik er nogal duizelig van word!'
Dit vindt ik zelf volkomen terecht. Ik houd ook rekening met niet rokers, maar opzoeken is ook een vak.
Natuurlijk zijn niet alle niet-rokers zo, maar ik heb er toch wel een paar meegemaakt.
Mijn conclusie is mensen zijn volwassen genoeg om zelf te beslissen of ze roken, zolang ze maar enigszins in alle redelijkheid rekening houden met anderen.
Dat kinderen geen sigaretten kunnen kopen moeten we zo houden aangezien we het niet willen stimuleren.
Of er commerciële niet rokers-plekken komen moeten we overlaten aan de uitbaters. Mensen die niet willen werken in een rokerige omgeving en werkzaam zijn in de horeca kiezen daar zelf voor in mijn opinie. (er is genoeg ander werk in Nederland! Zeker op dit moment!)
Vergelijk het met fruit. Als ik voor eentje moet kiezen en sinaasappels verkopen beter dan grapefruit weet ik wel welke winkel ik begin.
Zijn grapefruits het enige wat te koop is, zal het wel goed verkocht worden, maar zonder keus, wordt het ook maar zo saai!
Groeten,
Emanuel
Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)
Emanuel
Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)
-
- Expat
Wellicht de oplossing
De electronische sigaret; schijnt op doorbreken te staan.
Zie: http://www.esigaretforum.nl
De electronische sigaret; schijnt op doorbreken te staan.
Zie: http://www.esigaretforum.nl
"THE FIRST STEPS ARE WORTHLESS IF THE PATH IS NOT FOLLOWED TO ITS END"