Goedkoopste manier om in contact te blijven met NL?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

Goedkoopste manier om in contact te blijven met NL?

#1 Bericht door Pien » dinsdag 06 november 2007, 14:54

Omdat we in januari al gaan, wil ik graag weten hoe ik het goedkoopst in contact kan blijven met NL. Moet ik een Thaise sim kopen en die in mijn toestel doen of zijn er andere mogelijkheden? Ik sms graag.

Ben
Expat
Expat

Re: Goedkoopste manier om in contact te blijven met NL?

#2 Bericht door Ben » dinsdag 06 november 2007, 15:25

Pien schreef:Omdat we in januari al gaan, wil ik graag weten hoe ik het goedkoopst in contact kan blijven met NL. Moet ik een Thaise sim kopen en die in mijn toestel doen of zijn er andere mogelijkheden? Ik sms graag.

Internet skype MSN Yahoo messenger

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door perry » dinsdag 06 november 2007, 16:49

SMS en kan ook met een Nederlandse sim maar ik denk het goedkoopste is een sim hier aanschaffen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#4 Bericht door Pien » dinsdag 06 november 2007, 20:48

Ben schreef:
Pien schreef:Omdat we in januari al gaan, wil ik graag weten hoe ik het goedkoopst in contact kan blijven met NL. Moet ik een Thaise sim kopen en die in mijn toestel doen of zijn er andere mogelijkheden? Ik sms graag.

Ja, dat snap ik...maar dan heb ik wel een pc nodig...ik dacht meer aan telefonisch contact :)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 06 november 2007, 21:07

Pien schreef:
Ben schreef:

Ja, dat snap ik...maar dan heb ik wel een pc nodig...ik dacht meer aan telefonisch contact :)
Kijk dan hier eens:

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... d&t=779456
Live your dream, don't dream your life.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Okie » dinsdag 06 november 2007, 21:54

Koop gewoon een pre paid sim card pakket daar in Thailand, vanaf 150 baht dacht ik, afhankelijk van het beltegoed wat je er bij krijgt. Opwaardeer kaarten zijn in elke 7-11 supermarkt te verkrijgen. Maak je niet bang dat je die niet zult vinden, je zal er over struikelen. Beste providers DTAC en of one two call. Je moet natuurlijk wel een sim lock vrije telefoon hebben.

Een computer hoef je niet mee te nemen die zul je daar wel vinden in 1 van de 100.000 internet cafes op elke hoek van de straat, prijs 1-2 baht per minuut. In de hotels zullen ze ook internet aan bieden alleen vaak veel duurder als in de internet cafes.

Okie

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door perry » woensdag 07 november 2007, 08:15

Gewoon niet bellen niet sms en dat is het goedkoopste neem is vakantie dan gaat die sms verslaving mischien ook weg en kun je mischien 2 keer per jaar gaan :lol: :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#8 Bericht door Pien » woensdag 07 november 2007, 21:56

perry schreef:Gewoon niet bellen niet sms en dat is het goedkoopste neem is vakantie dan gaat die sms verslaving mischien ook weg en kun je mischien 2 keer per jaar gaan :lol: :wink:
:) ik ben geen sms verslaafde hoor..ik verstuur misschien maar 2 op een dag, maar ik ben ook geen beller en zeker niet vanuit het buitenland..veel te duur.

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#9 Bericht door Denhakke » donderdag 08 november 2007, 17:45

Pien schreef:
:) ik ben geen sms verslaafde hoor..ik verstuur misschien maar 2 op een dag, maar ik ben ook geen beller en zeker niet vanuit het buitenland..veel te duur.
Bellen vanuit Thailand hoeft helemaal niet duur te zijn. Zoals al verschillende malen vermeld in andere draadjes i.v.m. telefoneren, kan je voor ongeveer 7 bath ( ongeveer 15 eurocent) per minuut naar België en Nederland telefoneren

Ben
Expat
Expat

#10 Bericht door Ben » donderdag 08 november 2007, 17:54

Denhakke schreef:
Pien schreef:
Bellen vanuit Thailand hoeft helemaal niet duur te zijn. Zoals al verschillende malen vermeld in andere draadjes i.v.m. telefoneren, kan je voor ongeveer 7 bath ( ongeveer 15 eurocent) per minuut naar België en Nederland telefoneren

7 bath per minuut :?: met wie dan :?:

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#11 Bericht door Denhakke » donderdag 08 november 2007, 18:07

Nogmaals : i.p.v. 001 te vormen voor een internationaal gesprek naar België of Nederland vorm je 009 en daarna landnummer en telefoonnummer. Er zijn meerdere nummers die je kan gebruiken maar ik gebruik telkens 009 en betaal dan ongeveer 7 bath per minuut!!! Je kan dit gebruiken bij elke Thaise provider (correct me if i'm wrong).

Ben
Expat
Expat

#12 Bericht door Ben » donderdag 08 november 2007, 18:21

Denhakke schreef:Nogmaals : i.p.v. 001 te vormen voor een internationaal gesprek naar België of Nederland vorm je 009 en daarna landnummer en telefoonnummer. Er zijn meerdere nummers die je kan gebruiken maar ik gebruik telkens 009 en betaal dan ongeveer 7 bath per minuut!!! Je kan dit gebruiken bij elke Thaise provider (correct me if i'm wrong).

yes wrong 006 007 008 009 18 bath en 22 bath per minuut
TOT of CAT telecom vast of mobiel is gelijk .

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#13 Bericht door Denhakke » donderdag 08 november 2007, 18:26

Vorig jaar had ik op mijn telefoonkaart nog 100 bath over en hier heb ik 13 minuten mee naar België gebeld : 7,6 bath per minuut. Mijn nonkel die in Phuket woont koopt van die kraskaarten en dan is het zelfs maar 3 bath per minuut. De naam ben ik vergeten maar ik zal het hem van de week eens vragen.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#14 Bericht door marceziani » donderdag 08 november 2007, 18:26

Was het niet zo dat vanuit Thailand met een mobieltje naar België telefoneren goedkoper was dan naar Nederland?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#15 Bericht door Denhakke » donderdag 08 november 2007, 18:27

Daar moet het verschil dan zitten!!!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”