Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Bart
- Volwaardig lid

Bericht
door Bart » woensdag 31 oktober 2007, 21:59
Hoe is momenteel de situatie in het (Moslim) Zuiden gesteld, met betrekking tot de veiligheid? Is er met de huidige interim regering weer wat rust gekomen? Hoe kijken de moslims tegen de huidige situatie aan, worden ze meer gerespecteerd door deze regering?
Ik kwam daar altijd graag
Gr.Bartje
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » donderdag 01 november 2007, 01:54
Bart schreef:Hoe is momenteel de situatie in het (Moslim) Zuiden gesteld, met betrekking tot de veiligheid? Is er met de huidige interim regering weer wat rust gekomen? Hoe kijken de moslims tegen de huidige situatie aan, worden ze meer gerespecteerd door deze regering?
Ik kwam daar altijd graag
Gr.Bartje
1 krant van vandaag!!
7 civilians injured in Yala ambush
2 explosions rock Sugnai Kolok
Mother, daughter severely injured in drive-by shooting in Yala
Simultaneous bomb attacks hit karaoke bars in Narathiwat early Wednesday
maar ook op een vrolijkere noot en als waarschuwing aan onze forumleden en niet alleen de Franstaligen
French man dies apparently of overdose of impotence drug
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
perry
- Volwaardig lid

Bericht
door perry » donderdag 01 november 2007, 02:50
Ik zou daar maar weg blijven genoeg andere plaatsen hier.
Werk om te leven leef niet om te werken.
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » donderdag 01 november 2007, 02:57
Heb na mijn 6 jarige verblijf in Indonesie temidden van de dominantie van de Islam(zeer intollerant) me voorgenomen om NOOIT meer in de buurt van muslims te komen.Niet voor wonen,niet voor werken,niet voor vakantie.
-
Joep
- Expat

Bericht
door Joep » donderdag 01 november 2007, 06:26
Ik kom al ruim 16 jaar in het zuiden van Thailand, Hat Yai en omgeving en heb in al die jaren nooit (persoonlijk) last of hinder ondervonden van de moslims, sommige kennissen zijn zelfs moslim en net als in alle andere landen waar problemen zijn is het slechts een kleine groep die branie schopt, een grote groep meelopers en een nog grotere groep die , net als U en ik zich hier niets van aantrekken, als je nu je in die groep begeeft, heb je ook geen problemen.
-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » donderdag 01 november 2007, 06:51
dutch schreef:Heb na mijn 6 jarige verblijf in Indonesie temidden van de dominantie van de Islam(zeer intollerant) me voorgenomen om NOOIT meer in de buurt van muslims te komen.Niet voor wonen,niet voor werken,niet voor vakantie.
Antwoordt van een kenner ik sluit me er 100 % bij aan
Hun wil is wet goedschiks als ze in de overmacht zijn of kwaadschiks.
als underdog.
-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » donderdag 01 november 2007, 06:53
Joep schreef:Ik kom al ruim 16 jaar in het zuiden van Thailand, Hat Yai en omgeving en heb in al die jaren nooit (persoonlijk) last of hinder ondervonden van de moslims, sommige kennissen zijn zelfs moslim en net als in alle andere landen waar problemen zijn is het slechts een kleine groep die branie schopt, een grote groep meelopers en een nog grotere groep die , net als U en ik zich hier niets van aantrekken, als je nu je in die groep begeeft, heb je ook geen problemen.
Dat laatste is het probleem juist je weet niet waar die groepen uiteindelijk zitten . als vreemdeling .
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » vrijdag 02 november 2007, 02:15
Joep schreef:Ik kom al ruim 16 jaar in het zuiden van Thailand, Hat Yai en omgeving en heb in al die jaren nooit (persoonlijk) last of hinder ondervonden van de moslims, sommige kennissen zijn zelfs moslim en net als in alle andere landen waar problemen zijn is het slechts een kleine groep die branie schopt, een grote groep meelopers en een nog grotere groep die , net als U en ik zich hier niets van aantrekken, als je nu je in die groep begeeft, heb je ook geen problemen.
Als het zo makkelijk is de branieschoppers ofwel de harde kern van de terroristen te onderscheiden van de anderen, waarom zijn de bin laden's en anderen van de wereld dan nog vrij???
Denk je dat een fanaat met een bom of een bom op zich onderscheid tussen religies/rassen/kleuren/geslacht maakt???
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
khonkaen
- Erelid

Bericht
door khonkaen » woensdag 07 november 2007, 11:27
bij ontmoeting met een muslim zeg ik altijd netjes 'Salaam aleikhum'
en krijg dan als antwoord ' Aleikhum salaam'
men denkt waarschijnlijk, dat ik ook en muslim ben , en ik heb verder nergens last mee..
willem
niets is perfect en niets is blijvend