Alleen backpacken door Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bas1975
komt net kijken
komt net kijken

Alleen backpacken door Thailand

#1 Bericht door Bas1975 » maandag 01 oktober 2007, 08:23

Hoi, wie heeft er ervaring met alleen backpacken door Thailand?
Heeft iemand tips voor me? Wat kost o.a. een overnachting (kamer voor jezelf)? En vervoer enzo regelen gaat dat makkelijk?

Alvast bedankt

met vriendelijke groet

Bas1975

jumbo
Expat
Expat

Re: Alleen backpacken door Thailand

#2 Bericht door jumbo » maandag 01 oktober 2007, 08:40

Bas1975 schreef:Hoi, wie heeft er ervaring met alleen backpacken door Thailand?
Heeft iemand tips voor me? Wat kost o.a. een overnachting (kamer voor jezelf)? En vervoer enzo regelen gaat dat makkelijk?

Alvast bedankt

met vriendelijke groet

Bas1975
Ben je niet een beetje te oud om te backpacken :P :P of ben je al vroeg in je tweede jeugd beland??
Ik dacht dat het leuke van backpacken juist was het onvoorspelbare van de vakantie??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door Martijn J » maandag 01 oktober 2007, 08:47

uit 1975 te oud......... meen je toch niet? ben zelf (ook uit 75) van plan om een maandje alleen te gaan backpacken.

@Bas1975 --> gewoon een ticket boeken, reisgids(en) mee en gaan maar! Thailand is het ideale land daarvoor. Mocht je iets luxer willen verblijven --> http://www.sawasdee.com of http://www.directrooms.com. Ook met reisgids vind je altijd wel een plek. Bedenk vantevoren waar je in ieder geval heen wilt.
Succes!

jumbo
Expat
Expat

#4 Bericht door jumbo » maandag 01 oktober 2007, 08:54

Rugzaktoerisme (Engels:backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken

Nah ja, er staat inderdaad met name, maar 32 is niet echt kraakvers meer natuurlijk.

Thailand is eenvoudig te doen, alles is gericht op toeristen en dus ook op backpackers

J

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#5 Bericht door Martijn J » maandag 01 oktober 2007, 10:49

32 is idd niet meer kraakvers, echter een tweede jeugd zou wel erg vroeg zijn :shock:

Bas1975
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Bas1975 » maandag 01 oktober 2007, 11:22

Martijn J schreef:32 is idd niet meer kraakvers, echter een tweede jeugd zou wel erg vroeg zijn :shock:
Wat maakt het uit hoe oud je bent. Beetje gezeur vind ik dat maar goed, misschien is het de humor hier :D

Kun je makkelijk overnachten overal? Ik heb geen zin om kamers te delen met wildvreemden, dus heb liever een kamer voor mezelf (of ben ik dan geen echte backpacker meer haha)

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#7 Bericht door Martijn J » maandag 01 oktober 2007, 11:44

Lol!
Ligt eraan wat je budget is, waar je bent en of je wel of geen luxe wilt. In Bangkok bijvoorbeeld kun je ook voor 300 baht terecht maar is vanzelfsprekend minder luxe dan een hotel.
Vervoer is absoluut geen probleem, trein, taxi en vluchten (air asia, nok air, etc.) voor weinig geld te regelen. een goede reisgids legt dit haarfijn uit.

Bas1975
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door Bas1975 » maandag 01 oktober 2007, 18:19

Bedankt voor de tips, ik zal kijken naar een lonley planet
Ik wil pas volgend jaar gaan, dan ben ik misschien wel 33 ;-) nog ouder hahah
Ik heb een collega gehad, is nu een paar jaar met pensioen, die gewoon samen mn vrouw gewoon ging backpacken door china, indonesie etc. Dus backpacken is alleen voor jongeren is een beetje een onzin haha, maar snap het wel verder :-)

jumbo
Expat
Expat

#9 Bericht door jumbo » dinsdag 02 oktober 2007, 01:53

Bas1975 schreef:Bedankt voor de tips, ik zal kijken naar een lonley planet
Ik wil pas volgend jaar gaan, dan ben ik misschien wel 33 ;-) nog ouder hahah
Ik heb een collega gehad, is nu een paar jaar met pensioen, die gewoon samen mn vrouw gewoon ging backpacken door china, indonesie etc. Dus backpacken is alleen voor jongeren is een beetje een onzin haha, maar snap het wel verder :-)
Veel plezier Bas, was meer een beetje plagen.
Thailand is gewoon goed te doen voor backpackers, zonder meer en kamers delen doen ze hier wel vaak, maar dan wel met de andere sexe

J

khonkaen
Erelid
Erelid

#10 Bericht door khonkaen » zaterdag 06 oktober 2007, 05:42

bekpekkers heb ik natuurlijk ook gezien, je kan ze niet missen..
Puffend onder een een enorme rugzak , met in de ene hand een LP en in de andere hand een fes lauw water..

zelf ben ik 2x 6 maanden thailand doorgetrokken, met alleen een vliegtuigtasje met wat kleren.. als de kleren vuil waren, gooide ik ze weg en voor 60 thb had ik weer nieuwe kleren..
een kangoeroetasje voor geld en papieren, complementeerde mijn uitrusting
als ik ergens aankwam, zocht ik een leuk meisje en vroeg waar ik kon slapen.. vaak bleef zij dan bij mij slapen..
net als de thai heb ik het niet zo op rugzaktoeristen, ze hebben geen geld, en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
ook omdat ze allemaal een LP hebben , zitten ze allemaal bij elkaar op de goedkoopste kamertjes

maar ja, ieder zijn meug en veel plezier op je 'vakantie'

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Bas1975
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door Bas1975 » zaterdag 06 oktober 2007, 17:36

Ach als je het niet zo hebt op backpackers waarom reageer je dan :lol:
En er zijn wel meer dingen waar een Thai niet op zitten te wachten lijkt mij.

De rest, bedankt voor de tips!!
khonkaen schreef:bekpekkers heb ik natuurlijk ook gezien, je kan ze niet missen..
Puffend onder een een enorme rugzak , met in de ene hand een LP en in de andere hand een fes lauw water..

zelf ben ik 2x 6 maanden thailand doorgetrokken, met alleen een vliegtuigtasje met wat kleren.. als de kleren vuil waren, gooide ik ze weg en voor 60 thb had ik weer nieuwe kleren..
een kangoeroetasje voor geld en papieren, complementeerde mijn uitrusting
als ik ergens aankwam, zocht ik een leuk meisje en vroeg waar ik kon slapen.. vaak bleef zij dan bij mij slapen..
net als de thai heb ik het niet zo op rugzaktoeristen, ze hebben geen geld, en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
ook omdat ze allemaal een LP hebben , zitten ze allemaal bij elkaar op de goedkoopste kamertjes

maar ja, ieder zijn meug en veel plezier op je 'vakantie'

willem

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jack » zaterdag 06 oktober 2007, 19:28

Ach als je het niet zo hebt op backpackers waarom reageer je dan
Bas, het is wel waar dat de doorsnee Thai het niet zo heeft op rugzakkers. Ik heb het zelf een jaar of 15/20 geleden ook wel gedaan, in de Europse landen en Nieuw Zeeland en Australie worden we meestal positief benaderd, de Thai zien ons inderdaad als een stelletje armoedzaaiers, in Thai `Farang Khi Nok`. Je kunt evengoed een leuke vakantie hebben, zeker in de touristische gebieden, maar hou dit wel in gedachten.
Homo sapiens non urinat in ventum

Bas1975
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door Bas1975 » zaterdag 06 oktober 2007, 19:46

Dat begrijp ik ook goed verder, maar vond de reactie van Willem nogal tegenstrijdig, wel commentaar leveren maar zelf ook voor een dubbeltje op de 1ste rang zitten.

Maar bedankt voor je reactie Jack, ik hou het in mn achterhoofd

[
quote="Jack"]
Ach als je het niet zo hebt op backpackers waarom reageer je dan
Bas, het is wel waar dat de doorsnee Thai het niet zo heeft op rugzakkers. Ik heb het zelf een jaar of 15/20 geleden ook wel gedaan, in de Europse landen en Nieuw Zeeland en Australie worden we meestal positief benaderd, de Thai zien ons inderdaad als een stelletje armoedzaaiers, in Thai `Farang Khi Nok`. Je kunt evengoed een leuke vakantie hebben, zeker in de touristische gebieden, maar hou dit wel in gedachten.[/quote]

khonkaen
Erelid
Erelid

#14 Bericht door khonkaen » zondag 07 oktober 2007, 04:18

Bas1975 schreef:Dat begrijp ik ook goed verder, maar vond de reactie van Willem nogal tegenstrijdig, wel commentaar leveren maar zelf ook voor een dubbeltje op de 1ste rang zitten.

]
\\

Dan heb jij het toch verkeerd begrepen, bas..

Willem heeft altijd geld in de knip gehad en sliep in goede hotels, meestal met een mooi meisje..
Maar willem wilde thailand en zijn cultuur leren kennen en de reismogelijkheden .. het verschil tussen boemeltjes en special expresse trains ..Ik reisde ook wel eens met gewone bussen.. die stopten vaak en dan stroomden de verkopers van etenswaren en dranken binnen..
Wel gezellig, maar het schoot niet erg op..
Ik heb meegemaakt , dat ik in een gewone bus mijn tas had laten staan, met heel mijn hebben en houwen er in.. de chauffeur gevraags, hoe laat hij vertrok en ben gaan eten.. toen ik klaar was, was de bus weg...
naar de stationmaster gegaan en hem mijn verhaal verteld. die ging gelijk aan het bellen en hield een andere bus aan, waar ik mee mee kon.
Op een bepaald busstation moest ik van de chauffeur uitstappen en even later kwamen 2 jongens mijn tas terug brengen..
Ik heb ze elk 100 thb gegeven en nam voortaan mijn tas mee als ik uit de bus ging..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#15 Bericht door Martijn J » zondag 07 oktober 2007, 14:12

khonkaen schreef:als ik ergens aankwam, zocht ik een leuk meisje en vroeg waar ik kon slapen.. vaak bleef zij dan bij mij slapen..
Er bestaat inderdaad maar een soort backpacker..... :roll: :roll: Waar was jij dan in te delen, bij de standaard sextoeristen?
Mij tref je niet aan in de goedkoopste hostels en geef misschien nog wel meer uit dan de standaard pakketreiziger, maar heb wel geregeld een backpack om m'n rug.
Laatst gewijzigd door Martijn J op zondag 07 oktober 2007, 14:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”