Er zijn gewoon minibusjes die je gratis van en naar het vliegveld brengen zo vaak als je wilt
CHINA AIRLINES
Moderator: Loempia
- jumbo
- Expat
Thai airways hangt er een beetje vanaf waar je naar toe vliegt.Phuket Dragon schreef:Het is inderdaad nodig die upgrade van de toestellen van China airlines, de meesten zijn alweer 25 jaar oud en dan vooral de 747 Dynasty class die valt in het niet als je dezelfde classe vliegt met Thai Airways.
.
Ik vloog regionaal met hen en business was meestal een puinbak dat was ook de reden om dat te wijzigen naar Cathay. Nu moet ik wel eens vliegen naar locaties waar alleen Thai (als grote mij.) op vliegt en nog steeds vind ik dat niks
Verder doet het design en de kleuren van CHina vermoeden dat het oud is, maar dat is vaak niet het geval, zde moeten dat eens 'upgraden'
Beste businessclass naar Europe is Super Business met Eva, een aanrader
Vloog vroeger ook met Swiss naar Zavetem (via Zurich), niks mee aan de hand vond ik, vriendelijke mensen, geen lange rijen en lage autoverhuurtarieven
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Ik kwam 6 dagen na opening aan op de nieuwe luchthaven van Bangkok, de grote problemen met het afhandelen van bagage waren toen opgelost. Bewijzering waren in mijn ogen gewoon goed. De business class lounge gedeelte zijn inderdaad erg moeilijk te vinden en staan slecht aangegeven. Voor de rest is alles zeer netjes. De luchthaven geeft alleen een beetje een koude indruk, maar is wel heel mooi.Phuket Dragon schreef:Wegkomen doe je uiteraard altijd op een luchthaven, ik kijk tegen een luchthaven anders aan dan de normale burger als bouwer zijnde. En ja ben zeker zeer kritisch daar ik vele malen per maand vlieg.marceziani schreef:Heb zelf wel eens gevlogen via Zaventem (ook Brussel-Zuid, oftewel Charleroi). Geen problemen ondervonden. Prima luchthaven.
Er werd ook op Suvarnibumi kritiek geuit en na de opening was ik daar en ik moet zeggen dat je kan zien dat ontwerp en uitvoering niet Thais is en het een nette luchthaven is. Kritiek heb ik ook wel. Bewijzering kan een flink stuk beter ik zocht me te pletter naar auto verhuurbedrijven zitten die in de aankomsthallen voor Customs, te gek voor woorden. Ook de business class Lounge gedeeltes van de luchtvaartmaatschappijen zijn zeer moeilijk te vinden. Luchthaven Novotel Hotel is slecht bereikbaar moet je dwars door de Parkeer dekken lopen. Zeer mooie tuinen op de begane grond buiten. Vertrekhal zeer goed.
-
- Expat
Dat klopt en zie die busjes maar eens 123 te vinden, ik was 2 maanden terug op de luchthaven met mijn zoon en we waren op zoek naar het transit Hotel die staat nergens aangegeven in de transit zone maar is er wel ( G pier ) . Ik heb gevraagd waarom er geen borden zijn en kwam als antwoord dat ze die niet mochten plaatsen......Bomo88 schreef:Luchthaven Novotel Hotel is slecht bereikbaar moet je dwars door de Parkeer dekken lopen.
Er zijn gewoon minibusjes die je gratis van en naar het vliegveld brengen zo vaak als je wilt

'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven
- Ben
- Expat
Phuket Dragon schreef:Bomo88 schreef:Dat klopt en zie die busjes maar eens 123 te vinden, ik was 2 maanden terug op de luchthaven met mijn zoon en we waren op zoek naar het transit Hotel die staat nergens aangegeven in de transit zone maar is er wel ( G pier ) . Ik heb gevraagd waarom er geen borden zijn en kwam als antwoord dat ze die niet mochten plaatsen......Luchthaven Novotel Hotel is slecht bereikbaar moet je dwars door de Parkeer dekken lopen.
Er zijn gewoon minibusjes die je gratis van en naar het vliegveld brengen zo vaak als je wiltDie zijn daar lekker bezig.
Hahahahahaha geen borden plaatsen in Thailand het hele land staat overvol .
-
- Erelid
Als men business class vliegt, krijgt men keurig een plaategrond, waarop staat waar de lounge is.PeterPivo schreef:
De business class lounge gedeelte zijn inderdaad erg moeilijk te vinden en staan slecht aangegeven. De luchthaven geeft alleen een beetje een koude indruk, maar is wel heel mooi.

De luchthaven geeft niet alleen en koude indruk, maar ook een koud gevoel, een perfecte a.c. installatie.
Onlangs mocht ik een groep deskundigen uit de halve wereld begeleiden en nagenoeg iedereen was verbaasd over het kundig ontwerp.
Maar ja die snelle reizigers staan daar natuurlijk niet bij stil.
Bussen trams en treinen zijn tegenwoordig allemaal beschilderd met niets zeggende reklame, en is dat mooi ???
Het is 2007, de luchthaven is nu ruim een jaar open en is nog steeds de grootste van de wereld, een stukje van inzicht.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- heeft ervaring
Gewoon naar buiten lopen, daar staan de witte busjes bij een bordje shuttleservice Novotel klaar. Wij waren er op 3 september en hadden een gecancelde vlucht van Mahanair om 6.30 uur. We kregen een gratis kamer en de hele dag gratis eten aangeboden in het Novotel en zouden gebeld worden als er een vlucht voor ons geregeld was. Daar wij daar niet helemaal op vertrouwden zijn we die dag meerdere keren van en naar het vliegveld gegaan en er stond altijd een busje klaarPhuket Dragon schreef:Bomo88 schreef:Dat klopt en zie die busjes maar eens 123 te vinden, ik was 2 maanden terug op de luchthaven met mijn zoon en we waren op zoek naar het transit Hotel die staat nergens aangegeven in de transit zone maar is er wel ( G pier ) . Ik heb gevraagd waarom er geen borden zijn en kwam als antwoord dat ze die niet mochten plaatsen......Luchthaven Novotel Hotel is slecht bereikbaar moet je dwars door de Parkeer dekken lopen.
Er zijn gewoon minibusjes die je gratis van en naar het vliegveld brengen zo vaak als je wiltDie zijn daar lekker bezig.

Uiteindelijk hebben we tickets gekregen met China Airlines naar Amsterdam om 2.30 uur de volgende morgen.
-
- Expat
Ik denk dat je abuis bent. Amsterdam Schiphol ( 6 runways ) is niet de grootste luchthaven van de wereld ( is Atlanta ) maar is een stuk groter ( lees meer vliegtuigen kunnen aanleggen ) dan Svarnibumi ( 2 runways )Het is 2007, de luchthaven is nu ruim een jaar open en is nog steeds de grootste van de wereld, een stukje van inzicht.
Laatst gewijzigd door Phuket Dragon op donderdag 20 september 2007, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
Je hebt 4 levels buiten, als je naar buiten liep en je vond daar direct de busjes had je geluk zat je net op het goede level ( aanwijzing van Mahan personeel ? ). Er moet binnen goede plattegronden zijn en helaas daar gaat de luchthaven op mank.Gewoon naar buiten lopen, daar staan de witte busjes bij een bordje shuttleservice Novotel klaar.
-
- heeft ervaring
De eerste keer was inderdaad op aanwijzingen van Mahanair personeel.Phuket Dragon schreef:Je hebt 4 levels buiten, als je naar buiten liep en je vond daar direct de busjes had je geluk zat je net op het goede level ( aanwijzing van Mahan personeel ? ). Er moet binnen goede plattegronden zijn en helaas daar gaat de luchthaven op mank.Gewoon naar buiten lopen, daar staan de witte busjes bij een bordje shuttleservice Novotel klaar.
Maar ik heb op de verschillende levels ook infobalies gezien, daar hebben ze ons verteld waar het Mahanairkantoor was en daar weten ze ook vast waar de busjes staan.
- jodokus
- Volwaardig lid
- JohanS
- Volwaardig lid
Is toch gemakkellijk te verhelpen en dat zal zeker in orde komen.Phuket Dragon schreef:Je hebt 4 levels buiten, als je naar buiten liep en je vond daar direct de busjes had je geluk zat je net op het goede level ( aanwijzing van Mahan personeel ? ). Er moet binnen goede plattegronden zijn en helaas daar gaat de luchthaven op mank.Gewoon naar buiten lopen, daar staan de witte busjes bij een bordje shuttleservice Novotel klaar.
Persoonijk vind ik het een enorme prestatie en overal zijn er problemen bij de opstart van een nieuwe luchthaven.
Ik begrijp niet altijd de kritiek. Indien je een moeilijke luchthaven wilt zien ga je maar een naar Heathrow, daar vind een kat zijn jongen niet.
Niet te doen !!!
-
- Volwaardig lid
Ben het volkomen met je eens Johan.JohanS schreef:Is toch gemakkellijk te verhelpen en dat zal zeker in orde komen.Phuket Dragon schreef:Je hebt 4 levels buiten, als je naar buiten liep en je vond daar direct de busjes had je geluk zat je net op het goede level ( aanwijzing van Mahan personeel ? ). Er moet binnen goede plattegronden zijn en helaas daar gaat de luchthaven op mank.Gewoon naar buiten lopen, daar staan de witte busjes bij een bordje shuttleservice Novotel klaar.
Persoonijk vind ik het een enorme prestatie en overal zijn er problemen bij de opstart van een nieuwe luchthaven.
Ik begrijp niet altijd de kritiek. Indien je een moeilijke luchthaven wilt zien ga je maar een naar Heathrow, daar vind een kat zijn jongen niet.
Niet te doen !!!
Zo'n 6 dagen na de openening waren (bijna) alle problemen qua bagage afhandeling verholpen. En de kritiek begrijp ik ook niet altijd.