Hallo,wij kregen vandaag te horen dat onze vlucht is geannuleerd met Mahan Air en ander vervoer moeten zoeken,Nou kan ik goedkoop op Hong Kong vliegen alleen wil ik graag weten of Air Asia ook in de buurt van deze luchthaven vliegt??
Weet iemand welke luchthaven.
Groeten
Hans
Vliegveld vlakbij Hong Kong
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- komt net kijken
Je kunt vanaf Bangkok naar Shenzen vliegen of Macau. Let op Shenzen ligt in China, dus zul je wel een Chinees visum nodig hebben. Shenzen ligt net over de grens van Hong Kong. Je bent er zo. Bij aankomst in Hong Kong krijg je een visum aan de grens, dus dat is geen probleem.
Of Macau (net als Hong Kong) een apart visum heeft dat weet ik niet.
Of Macau (net als Hong Kong) een apart visum heeft dat weet ik niet.
-
- komt net kijken
vliegveld vlakbij Hong Kong
Je kunt met de ferry naar Macau zonder visum en vandaar iedere dag 2 a 3 keer naar Bangkok. De kosten voor 2 personen zijn gemiddeld 200 euro retour. Zou wel van te voren via internet reserveren, zal makkelijker zijn op maandag tot en met vrijdag dan in het weekend. Vooral omdat er veel mensen naar Macau gaan om te gokken, zitten de vluchten al gauw vol.
-
- kenner
Voor Macau krijg je als Nederlander bij aankomst gratis een visum voor drie maanden.
Zelf heb ik de vlucht met Air Asia van Macau naar Bangkok meerdere malen gemaakt, omdat ik in 2005 in HK studeerde en tussendoor mijn Thaise vriend wilde bezoeken. Direct vanaf HK vliegen kostte 400 euro, dus dat was geen optie voor mij.
Vanaf het vliegveld in Macau gaat er voor ca. 3 euro een bus(je) naar de ferry terminal (ongeveer 45 min. rijden, ondertussen zie je zowat het hele eiland...). Vanaf daar kun je de fast ferry nemen (1 uur) naar Tsim Sha Tsui in HK. Een enkele reis met New World First Ferry kostte toen geloof ik 17 euro.
Het lijkt een hele onderneming, maar zelf zou ik hier de voorkeur aan geven boven de Shenzen route (geen gedoe met het aanvragen van visa enz.). Ik vond het altijd een leuke reis.
Veel succes.
Groetjes,
Eveline
PS: Indien je vandaag nog bij Air Asia boekt (nog maar een paar uurtjes i.v.m. het tijsverschil) dan kun je een retour Macau-BKK boeken voor 3000 bath per persoon inclusief tax!! Ze hebben nu nl. speciale aanbiedingen vanaf 8 bath.
Zelf heb ik de vlucht met Air Asia van Macau naar Bangkok meerdere malen gemaakt, omdat ik in 2005 in HK studeerde en tussendoor mijn Thaise vriend wilde bezoeken. Direct vanaf HK vliegen kostte 400 euro, dus dat was geen optie voor mij.
Vanaf het vliegveld in Macau gaat er voor ca. 3 euro een bus(je) naar de ferry terminal (ongeveer 45 min. rijden, ondertussen zie je zowat het hele eiland...). Vanaf daar kun je de fast ferry nemen (1 uur) naar Tsim Sha Tsui in HK. Een enkele reis met New World First Ferry kostte toen geloof ik 17 euro.
Het lijkt een hele onderneming, maar zelf zou ik hier de voorkeur aan geven boven de Shenzen route (geen gedoe met het aanvragen van visa enz.). Ik vond het altijd een leuke reis.
Veel succes.
Groetjes,
Eveline
PS: Indien je vandaag nog bij Air Asia boekt (nog maar een paar uurtjes i.v.m. het tijsverschil) dan kun je een retour Macau-BKK boeken voor 3000 bath per persoon inclusief tax!! Ze hebben nu nl. speciale aanbiedingen vanaf 8 bath.
Eveline en Tuynuy forever
-
- Expat
Re: Vliegveld vlakbij Hong Kong
Vanwaar wil je vliegen en wat is je bestemming ?3provincien schreef:Hallo,wij kregen vandaag te horen dat onze vlucht is geannuleerd met Mahan Air en ander vervoer moeten zoeken,Nou kan ik goedkoop op Hong Kong vliegen alleen wil ik graag weten of Air Asia ook in de buurt van deze luchthaven vliegt??
Weet iemand welke luchthaven.
Groeten
Hans
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven
-
- komt net kijken