CHINA AIRLINES
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
CHINA AIRLINES
During an interview with Taiwan's Economic Daily (UDN Group), China Airlines' CEO says his airline will launch the largest cabin upgrade in recent years from the 2nd half of 2008, costing about TWD7billion.
The cabin upgrades involved in upgrading existing 15 747-400 fleet, the largest upgrade of its kind in Taiwan, and will increase its competitiveness in the global market by 2010.
It also mentioned the fleet order will involve 1 particular model from each of Boeing and Airbus on long-haul, medium and high capacity market.
Highlights of the interview:
Cabin Upgrade
USD200million cabin upgrades on 15 747s, designed by a group of French team.
6 of 15 747 will receive brand new Business and Economy, operating Amsterdam route and Asian regional route. 9 747 will be 3-class for US, long-haul flights
Fleet order
When being asked for next generation long-haul order....
The CEO quotes "we haven't decided yet, but definitely not the 777".
He further quotes that Boeing is offering 400-seater plus 747-8 and 400-seater minus 787 while Airbus have 380 and 350 in each category. The airline will visit the A380 when it lands in Taiwan in June. But it is still evaluating. It is planning to order 1 aircraft from each manufacture in different category
New Routes
2007 will be heavily focus on European passenger markets, which the airline will fly to Brussels and Prague. New destinations in Japan depends on the new slottery after the bilateral deal. It is also evaluating potential markets in Middle-East, Europe, Americas.
Brussels is on the list mainly due to it doesn't the rights for additional Amsterdam flights to use (it flies daily).
(bron: http://www.airliners.net/discussions/ge ... n/3398242/)
The cabin upgrades involved in upgrading existing 15 747-400 fleet, the largest upgrade of its kind in Taiwan, and will increase its competitiveness in the global market by 2010.
It also mentioned the fleet order will involve 1 particular model from each of Boeing and Airbus on long-haul, medium and high capacity market.
Highlights of the interview:
Cabin Upgrade
USD200million cabin upgrades on 15 747s, designed by a group of French team.
6 of 15 747 will receive brand new Business and Economy, operating Amsterdam route and Asian regional route. 9 747 will be 3-class for US, long-haul flights
Fleet order
When being asked for next generation long-haul order....
The CEO quotes "we haven't decided yet, but definitely not the 777".
He further quotes that Boeing is offering 400-seater plus 747-8 and 400-seater minus 787 while Airbus have 380 and 350 in each category. The airline will visit the A380 when it lands in Taiwan in June. But it is still evaluating. It is planning to order 1 aircraft from each manufacture in different category
New Routes
2007 will be heavily focus on European passenger markets, which the airline will fly to Brussels and Prague. New destinations in Japan depends on the new slottery after the bilateral deal. It is also evaluating potential markets in Middle-East, Europe, Americas.
Brussels is on the list mainly due to it doesn't the rights for additional Amsterdam flights to use (it flies daily).
(bron: http://www.airliners.net/discussions/ge ... n/3398242/)
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
-
- Expat
Het is inderdaad nodig die upgrade van de toestellen van China airlines, de meesten zijn alweer 25 jaar oud en dan vooral de 747 Dynasty class die valt in het niet als je dezelfde classe vliegt met Thai Airways.
Als China Airlines op Zaventem BRU zal gaan vliegen betekent dit dat de ticket prijzen zeker omlaag gaan, de landingskosten zijn daar een stuk goedkoper dan op Schiphol, Zaventem is daaren tegen helaas een afbraak luchthaven tegenover Schiphol. Helaas niet de nationale trots.
Als China Airlines op Zaventem BRU zal gaan vliegen betekent dit dat de ticket prijzen zeker omlaag gaan, de landingskosten zijn daar een stuk goedkoper dan op Schiphol, Zaventem is daaren tegen helaas een afbraak luchthaven tegenover Schiphol. Helaas niet de nationale trots.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
- JohanS
- Volwaardig lid
Over zulk een uitspraak wil ik ook meer uitleg.Phuket Dragon schreef: Zaventem is daaren tegen helaas een afbraak luchthaven tegenover Schiphol. Helaas niet de nationale trots.
Het is gemakkellijk zaken af te breken maar aub onderbouw je uitspraak.
Zaventem is nog niet zolang geleden uitgebreid en vernieuwd. Persoonlijk denk ik dat het een aangename nog steeds overzichtelijke luchthaven is.
-
- Expat
Het is vaak een grote puinhoop buiten voor de vertrekhal moest er 4 weken terug nog iemand wegbrengen, te kleine strip voor de wegbrengers. De luchthaven is vies weinig onderhoud. te weinig stoelen bij de gates. Parkeer dekken kunnen ook een stuk beter, wegbewijzering voor deze laat ook te wensen over. Dat is wat ik zie als ik daar ben, het kan zijn dat andere Zaventem gangers Zaventem anders zien. Ik heb er men woning slechts 30 km rijden er vanaf. Als ik dan op Schiphol kom dan is dat een hele verademing dan denk ik den hollanders hebben het beter voor elkaar.JohanS schreef:Over zulk een uitspraak wil ik ook meer uitleg.Phuket Dragon schreef: Zaventem is daaren tegen helaas een afbraak luchthaven tegenover Schiphol. Helaas niet de nationale trots.
Zaventem is nog niet zolang geleden uitgebreid en vernieuwd. Persoonlijk denk ik dat het een aangename nog steeds overzichtelijke luchthaven is.
- JohanS
- Volwaardig lid
Toch nog eens teruggaan, sinds een aantal maanden is de toegangsweg volledig nieuw, nieuwe parking enz.Phuket Dragon schreef:Het is vaak een grote puinhoop buiten voor de vertrekhal moest er 4 weken terug nog iemand wegbrengen, te kleine strip voor de wegbrengers. De luchthaven is vies weinig onderhoud. te weinig stoelen bij de gates. Parkeer dekken kunnen ook een stuk beter, wegbewijzering voor deze laat ook te wensen over. Dat is wat ik zie als ik daar ben, het kan zijn dat andere Zaventem gangers Zaventem anders zien. Ik heb er men woning slechts 30 km rijden er vanaf. Als ik dan op Schiphol kom dan is dat een hele verademing dan denk ik den hollanders hebben het beter voor elkaar.JohanS schreef:Over zulk een uitspraak wil ik ook meer uitleg.Phuket Dragon schreef: Zaventem is daaren tegen helaas een afbraak luchthaven tegenover Schiphol. Helaas niet de nationale trots.
Dezelfde problemen kan je in iedere luchthaven tegenkomen en is sterk afhankelijk van de dag.
Voor degene die zaventem niets vinden nemen toch gewoon een andere plaats van vertrek.
In augustus zijn wij vanaf Zaventem via Heathrow (london) naar Bangkok gevlogen.
Als je een vuile, oude luchthaven wilt zien waar je ook je weg totaal niet kan vinden dan ga je best daar even kijken. Reden genoeg om te klagen.
En dan heb ik het nog niet gehad over het onvriendelijk personeel.
Geen reclame voor de UK.
-
- Volwaardig lid
-
- Expat
Als Belg heb ik niet zo een leuke ervaringen met Zaventem gehad in het verleden, een vriend van me doet ons steeds naar Schiphol en als ik daar aankom voel ik me al op vakantie , anders en gezelliger !
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
-
- Expat
Wegkomen doe je uiteraard altijd op een luchthaven, ik kijk tegen een luchthaven anders aan dan de normale burger als bouwer zijnde. En ja ben zeker zeer kritisch daar ik vele malen per maand vlieg.marceziani schreef:Heb zelf wel eens gevlogen via Zaventem (ook Brussel-Zuid, oftewel Charleroi). Geen problemen ondervonden. Prima luchthaven.
Er werd ook op Suvarnibumi kritiek geuit en na de opening was ik daar en ik moet zeggen dat je kan zien dat ontwerp en uitvoering niet Thais is en het een nette luchthaven is. Kritiek heb ik ook wel. Bewijzering kan een flink stuk beter ik zocht me te pletter naar auto verhuurbedrijven zitten die in de aankomsthallen voor Customs, te gek voor woorden. Ook de business class Lounge gedeeltes van de luchtvaartmaatschappijen zijn zeer moeilijk te vinden. Luchthaven Novotel Hotel is slecht bereikbaar moet je dwars door de Parkeer dekken lopen. Zeer mooie tuinen op de begane grond buiten. Vertrekhal zeer goed.
- JohanS
- Volwaardig lid
Ik vind je kritiek op zaventem toch maar zwak onderbouwd.Phuket Dragon schreef:Wegkomen doe je uiteraard altijd op een luchthaven, ik kijk tegen een luchthaven anders aan dan de normale burger als bouwer zijnde. En ja ben zeker zeer kritisch daar ik vele malen per maand vlieg.marceziani schreef:Heb zelf wel eens gevlogen via Zaventem (ook Brussel-Zuid, oftewel Charleroi). Geen problemen ondervonden. Prima luchthaven.
Er werd ook op Suvarnibumi kritiek geuit en na de opening was ik daar en ik moet zeggen dat je kan zien dat ontwerp en uitvoering niet Thais is en het een nette luchthaven is. Kritiek heb ik ook wel. Bewijzering kan een flink stuk beter ik zocht me te pletter naar auto verhuurbedrijven zitten die in de aankomsthallen voor Customs, te gek voor woorden. Ook de business class Lounge gedeeltes van de luchtvaartmaatschappijen zijn zeer moeilijk te vinden. Luchthaven Novotel Hotel is slecht bereikbaar moet je dwars door de Parkeer dekken lopen. Zeer mooie tuinen op de begane grond buiten. Vertrekhal zeer goed.
Op zaventem staan er meetstal geen lange rijen en toch zijn er veel passagiers. De douane doet niet moeilijk en is vriendelijk zoals al het personeel.
Alle voorzieningen zijn er in overvloed; het is nooit mijn bedoeling om in een luchthaven langer te verblijven dan absoluut nodig is.
Neem van mij aan dat vanaf volgend jaar zaventem door veel Nederlanders zal gebruikt worden en zij zullen niets aan te merken hebben.