We hebben een ticket~!

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

We hebben een ticket~!

#1 Bericht door Pien » vrijdag 31 augustus 2007, 08:48

Gisteravond geboekt. Met China Airlines naar Bangkok in januari. In januari waren er plekken genoeg..nou ja..niet genoeg, maar nog twee voor ons tenminste :)

De prijs is ook ok, minder dan we hadden gedacht. Thailand: here we come!!!

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: We hebben een ticket~!

#2 Bericht door Bart » zaterdag 01 september 2007, 18:37

Pien schreef:Gisteravond geboekt. Met China Airlines naar Bangkok in januari. In januari waren er plekken genoeg..nou ja..niet genoeg, maar nog twee voor ons tenminste :)

De prijs is ook ok, minder dan we hadden gedacht. Thailand: here we come!!!
En wat is de prijs uiteindelijk geworden?

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door NielsGeraedts » zaterdag 01 september 2007, 20:25

Zojuist een ticket geboekt met Mahan Air...auch ja ik zal toch wel aankomen , hoop ik...

Van 4 jan t/m 24 jan 2008 voor de prijs van €516,25

Niels

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Loe » zondag 02 september 2007, 08:41

je komt wel aan, alleen op welke data is niet altijd zeker, zie mijn bericht elders. Indien Mahan Air hun draaiboek een beetje in orde maken, zodat de berichtgeving beter is bij vertragingen dan is het wel te doen.

groetjes Loe

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#5 Bericht door Pien » zondag 02 september 2007, 12:40

Wij zitten op 750 euro.
We konden met Mahan, maar ik wil uit principe niet met hen vliegen.

We vliegen nu met China Airlines...die komen ook goed uit de verf zag ik op diverse fora.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jim » zondag 02 september 2007, 12:57

Pien schreef:We vliegen nu met China Airlines...die komen ook goed uit de verf zag ik op diverse fora.
qua avontuurlijke landingen?
(Novum/AP) - Een toestel van de Taiwanese luchtvaartmaatschappij China Airlines heeft woensdag in West-Japan een noodlanding moeten maken omdat het geen brandstof meer had. Het toestel was onderweg naar de internationale luchthaven Chubu, maar moest de vlucht onderbreken omdat de landingsbaan op Chubu tijdelijk moest worden gesloten en de piloten beseften dat ze niet voldoende brandstof hadden om te wachten tot landing mogelijk was. Er werd daarom geland in Kansai om bij te tanken.

Maandag nog vloog op het Japanse eiland Okinawa een toestel van China Airlines na de landing in brand. Alle inzittenden konden ternauwernood ontsnappen aan de vlammenzee. Naar de oorzaak van de felle brand wordt nog gezocht, maar vermoed wordt dat uit een van de motoren brandstof lekte.
http://www.nieuws.nl/475731
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Emanuel » zondag 02 september 2007, 13:49

Ik zie Mahan Air staan en kan het niet laten om even een kleine tip te geven.
Liever niet met N. de Vries Reizen (die beheren ook de site mahanair.nl) boeken, maar via http://www.mahanair.de de tickets bestellen. De duitse site wordt volgens mij ook door de maatschappij zelf beheerd, terwijl .nl van De Vries is en deze een partner van Mahan.

Dat scheelt namelijk een euro of 50 en de tickets worden keurig opgestuurd.

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

mahanair boeken

#8 Bericht door karin1976 » zondag 02 september 2007, 15:43

boeken bij http://www.letsbuyflights.de of http://www.justtravel.de is nog goedkoper. scheelt nog eens ongeveer 50 euro.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door perry » zondag 02 september 2007, 16:08

Pien schreef:Wij zitten op 750 euro.

We vliegen nu met China Airlines...die komen ook goed uit de verf zag ik op diverse fora.
Tegenwoordig wel vroeger landen ze wel is op de rug maar die tijd is schijnbaar voorbij :wink:
Werk om te leven leef niet om te werken.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#10 Bericht door NielsGeraedts » zondag 02 september 2007, 16:38

Ik heb het ticket van Mahan air geboekt via http://www.ltur.de hier boek ik meestal mijn vliegtickets. Is prima verzorgd altijd! Vorige keer met LTU gevlogen was niets op aan te merken, nu probeer ik het eens met Mahan Air, kijken of het vele goedkopere vliegticket wel enigzins aan te raden is. Nu voor €516,25 van dusseldorf naar BKK van 4 jan t/m 24 jan 2008

Gr

Niels

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Loe » zondag 02 september 2007, 17:20

Het is en blijft zeer goedkoop en de service aan boord is gewoon goed. Alleen is het jammer dat het Novotel op de luchthaven en aparte eetzaal heeft ingericht voor gestrande Mahan Air reizigers. Dit omdat volgens de woordvoerster van het hotel regelmatig gebeurde dat er gestrande reizigers in hun hotel verbleven, echter ons getal van 240 was extreem hoog. Gisteren een email naar Mahan gestuurd voor vergoeding van de twee gemiste werkdagen, ik ben eens benieuw of ze dit ook netjes afhandelen.

groetjes Loe

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#12 Bericht door Pien » maandag 03 september 2007, 10:28

perry schreef:

Tegenwoordig wel vroeger landen ze wel is op de rug maar die tijd is schijnbaar voorbij :wink:

Ik vind het in de verste verte geen leuk grapje..ik ben al bang aangelegd als het gaat om vliegen en dan dit... :cry:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Jim » maandag 03 september 2007, 11:13

Pien schreef:
perry schreef:

Ik vind het in de verste verte geen leuk grapje..ik ben al bang aangelegd als het gaat om vliegen en dan dit... :cry:
dan had je beter met eva kunnen gaan vliegen..
Fatal Events Since 1991 for EVA Air
EVA Air has not had any passenger
fatalities since it began service in 1991.
http://www.airsafe.com/events/airlines/eva.htm
ipv met china
Fatal Events Since 1970 for China Airlines

The following events are those involving at least one passenger death where the aircraft flight had a direct or indirect role. Excluded would be events where the only passengers killed were stowaways, hijackers, or saboteurs.

1. 12 August 1970; China Airlines YS11; Taipei, Taiwan: The aircraft was on approach under conditions of heavy rain and low clouds when it struck a low ridge about 660 feet (200 meters) about one half mile (800 meters) from the runway. Two of the five crew members and 12 of the 26 passengers were killed.

2. 21 November 1971; China Airlines Caravelle; near Penghu Islands, Formosa Strait between Taiwan and the PRC: The aircraft was believed to have been destroyed by an inflight explosion caused by a bomb. All 17 passengers and eight crew members were killed.

3. 27 February 1980; China Airlines 707-300; Manila, Philippines: The crew executed a steep and unstabilized approach, touching down hard short of the runway and bouncing, eventually stopping on the runway after having the two outboard engines and parts of wing departing the aircraft. Two of the 122 passengers were killed.

4. 16 August 1982; China Airlines 747; near Hong Kong: The aircraft encountered severe inflight turbulence. Two of the 292 passengers were killed.

5. 16 February 1986; China Airlines 737-200; Pescadores Islands, Taiwan: The aircraft touched down on the runway but crashed during an attempted go around . All six passengers and seven crew members were killed.

6. 26 October 1989; China Airlines 737-200; near Hualien, Taiwan: The crew was using an incorrect departure procedure and hit cloud shrouded high ground at 7000 feet (2130 meters). All seven crew members and 49 passengers were killed.

7. 26 April 1994; China Airlines A300-600; Nagoya, Japan: Crew errors led to the aircraft stalling and crashing during approach. All 15 crew and 249 of the 264 passengers were killed.

8. 16 February 1998; China Airlines A300-600; near Taipei, Taiwan: The aircraft crashed into a residential area short of the runway during its second landing attempt. The scheduled flight had been inbound from the island of Bali in Indonesia. The event occurred under conditions of darkness with rain and reduced visibility due to fog. All 15 crew and 182 passengers were killed. At least seven persons on the ground were also killed.

9. 22 August 1999; China Airlines MD11; Hong Kong, China: The aircraft was landing in Hong Kong at night and during a storm after a flight from Bangkok. The aircraft struck the runway and came to rest upside down and on fire. All 15 crew members survived, but three of the 300 passengers were killed.

10. 25 May 2002; China Airlines 747-200; near the Penghu Islands, Taiwan: The aircraft experienced an in-flight breakup and crashed into the sea about 20 minutes into a flight from Taipei to Hong Kong while the aircraft was just above 30,000 feet.. The impact area was in the Taiwan Straits near the Penghu Islands about 75 km (47 mi) from the coast of Taiwan. Apparently, there was no distress signal, emergency message, or other indication of any problem sent out prior to the event. Weather and flight conditions were normal, and no distress signal or other communication was received prior to the crash. The 19 crew members and 206 passengers were all killed.

The accident aircraft was the last 747-200 in passenger service with China Airlines and was to be sold to another carrier next month. According to Boeing, the aircraft was delivered to China Airlines in July 1979 and had accumulated approximately 21,180 landings and 64,394 flight hours. This nearly 22-year old aircraft was newer than similar models in the fleets of U.S. airlines. According to the FAA, the average age of Boeing 747-200 and 747-300 models in U.S. airline fleets at the time of this event was 24 years.

This was the 26th fatal event involving the Boeing 747. The next most recent 747 event was an October 2000 Singapore Airlines accident in Taipei that killed 79 passengers and four crew members. There have been several fatal events involving in-flight breakups, including the 1996 event involving TWA Flight 800 and a November 2001 fatal event involving an American Airlines Airbus A300 over New York City.

Previous in-flight breakups involving jet airliners have been due to varied causes, including a fuel tank explosion, severe weather or other atmospheric phenomena, bombs, missiles, and midair collisions.
Fatal 747 Series Events

20 August 2007; China Airlines 737-800; Naha, Japan: Shortly after landing at Naha on the island of Okinawa, the left engine caught fire and the crew initiated an emergency evacuation. Although the aircraft was destroyed by fire, all 157 passengers (including two toddlers) and eight crew members survived. Because this event did not result in a passenger death, it does not constitute a fatal event as defined by AirSafe.com.
http://www.airsafe.com/events/airlines/taiwan.htm
het vervelende bij china is dat het voornamelijk pilot error en slecht onderhoud is.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Kees » maandag 03 september 2007, 12:38

Pien schreef:
perry schreef:

Is echt geen grap, zoals je ook in de post van Jim kan nalezen.
Maar ik heb al diversen keren met Chinaair gevlogen en is verder een goede maatschappij. Hoewel ik toch de voorkeur geef aan EVAair voor de Evergreen de luxe klasse.
Alvast een goede reis en een fijne vakantie.

Mart
Erelid
Erelid

#15 Bericht door Mart » maandag 03 september 2007, 13:43

Pien schreef:
perry schreef:

Twee weken vloog er nog een in de brand, na de landing, alle passagiers ongedeerd. :cry:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”