Bericht
door Gast » zondag 30 april 2006, 13:02
torkom
Ik weet niet of het de beste route voor je is, maar je zou naar Venlo kunnen gaan en vandaar naar Dusseldorf. Een kaartje Venlo-Dusseldorf: 11 euro. Ik denk dat de tijd die je bespaart op deze manier vrij gering is. De trein die ik had stopte zo vaak dat de snelheid zelden boven de 60 km uitkwam volgens mij. Ik heb er vanaf de grens in Venlo tot aan de vlieghaven anderhalf uur over gedaan. Op de terugweg duurde het allemaal nog iets langer ivm de aansluiting van de treinen en immigratie/douane duurde ook wat langer. Als je echt tijdwinst wil boeken zul je je met de auto moeten laten brengen denk ik, dat zal misschien een uur sneller zijn schat ik.
Overigens was met de vlucht van Mahan niets mis als je kijkt naar de prijs die je betaalt. Geen vreemde dingen, behalve de vertraging bij vertrek in Dusseldorf, maar dat is niet zo'n probleem met een tussenstop van 3 of 4 uur. En ik kan me de houding tegenover de hoofddoekjes wel voorstellen hoor, maar het viel allemaal wel mee daar. Zover als ik begrepen heb van enkele dames, werd hun vriendelijk verzocht een hoofddoek te dragen wat vrijwel idereen ook deed. Na een uurtje in de "lounge" droeg vrijwel niemand meer een hoofddoekje en er is geen onvertogen woord gevallen.
Ik heb dus met Mahan Air gevlogen op Dusseldorf en ik weet dus niet of het normaal is daar, of dat het komt omdat het een vlucht uit Teheran is, maar niemand kwam het vliegtuig uit zonder eerst zijn paspoort te laten zien. Daarna bij immigratie werd mij nog gevraagd door de Duitse immigratie beambte of ik hem kon vertellen of de man voor het loket naast me wel redelijk Nederlands sprak. Zijn Nederlands was echter perfect, overduidelijk geboren en getogen in Nederland, accentloos. Een beetje een vreemde situatie, later vertelde de man (met Iranees uiterlijk, verder perfect gekleed), dat hij een dergelijke behandeling wel eerder had meegemaakt. Wat ik hiermee wil aangeven, is dat het bij ons ook niet allemaal perfect is, in mijn geval vond ik de ontvangst in Duitsland vele malen onvriendelijker dan de tussenstop in Teheran. Ik werd zeker beter behandeld in Teheran dan die (nederlandse) man naast mij in Dusseldorf.
Toch zou ik er niet meer mee vliegen, het prijsverschil was toen dermate groot tussen Kerst en oud en nieuw dat ik het toch maar gedaan heb. Ik zou nu zeker niet ver vooruit boeken gezien de situatie aldaar. Het zal zo'n vaart misschien niet lopen, maar in een maand of 2 kan toch een hoop gebeuren tegenwoordig. En aangezien ik niet meer rond de feestdagen ga wordt voor mij het prijsverschil te klein t.ov. een rechtstreekse vlucht.