#193
Bericht
door kroontje » vrijdag 17 augustus 2007, 07:44
Wij zijn met ons gezin van 5 personen net terug van ruim een maand Thailand. Heen- en terugvlucht met Mahan Air, o.a. met een "Blue Sky" vliegtuig.
Prima vluchten, bijzonder vriendelijk personeel, continue eten en drinken van normale/goede kwaliteit. (Misschien stellen wij niet al te hoge eisen?) Het gedoe met de hoofddoeken (o.a. 2 pubermeiden in ons gezin) en soephemden was vooraf bekend. Beetje vervelend misschien, maar die paar uurtjes Teheran gaan ook weer voorbij en we kregen een bon waarop we een verrukkelijke pizza en drinken konden krijgen.
Onze terugvlucht uit Bangkok liep in eerste instantie "mis". Wij hadden onze tickets al geboekt in december 2006. Op de tickets stond als terugvlucht tijd 21.00 uur 's avonds. We waren ruim op tijd om in te checken, maar zagen nergens Mahan Air's vlucht op de borden staan. Na een uur en nog niks, sloeg de schrik toe. Ik vreesde dat Mahan Air tijdens onze reis door Thailand inmiddels geboycot zou zijn, opgeheven of anderzins.
Bij navraging bleek er een klein Mahan-kantoortje op het vliegveld te zijn. Daar zijn we naar toe gegaan. Het (Thaise) personeel liet ons binnen en na wat verwarring over en weer (hebben jullie wel je vlucht bevestigd ed.) ging men e.e.a. voor ons regelen. We werden op een vlucht voor de volgende ochtend half 7 gezet. Maar de service ging nog véél verder. We mochten naar het Novotel (ergens op de luchthaven), werden door een busje opgehaald, kregen daar diner, ontbijt, 2 superdeluxe-kamers etc. etc. In ons héle leven hebben we nog nooit in zo'n luxe hotel gezeten. De kinderen gingen uit hun dak in het dak-zwembad, we hebben genoten van al het lekkere eten, uitgebreid in bad gelegen met allemaal lekkere douche-gels ed. die daar lagen, etc. Enig nadeel was dat we door alle verwennerij amper meer tijd hadden om te slapen......
Een totaal onverwacht, maar enorm leuk einde van onze Thailand-tijd.
Overigens heeft Mahan Air zelfs de boete betaald die we opliepen omdat onze visa door dit akkefietje 2 dagen "over tijd" waren....!
Wij kunnen geklaag over service, vriendelijkheid ed. met betrekking tot Mahan Air dan ook absoluut niet plaatsen.....
We denken overigens dat Letsbuyflights wel een ""fout" heeft gemaakt door ons niet in kennis te stellen van de veranderde terugvlucht-tijden. Onze vlucht-tijd bleek namelijk al 2 maanden geleden te zijn opgeheven!
T.a.v. de veiligheid van de toestellen van Mahan kunnen we natuurlijk géén kenners-oordeel vellen, want we zijn geen vliegtuig-deskundigen. Net als vele anderen zijn wij er van uitgegaan dat Mahan Air aan de veiligheidseisen moet voldoen, willen ze op Düsseldorf mogen vliegen.
Als alles blijft zoals het nu is, kiezen we volgende keer wederom voor Mahan Air.