Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Manuel
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door Manuel » dinsdag 07 augustus 2007, 08:31
dutch schreef:Is iemand die jaren op een touristenvisum in Thailand verblijft een toerist??
Niet dus en dat is wat de overheid in Thailand nu aan het aanpakken is.
Correct Dutch....
Maar, het is nog steeds mogelijk en legaal om zonder beperkingen met een toeristenvisa in Thailand te verblijven.
-
Luc
- Volwaardig lid

Bericht
door Luc » dinsdag 07 augustus 2007, 10:18
Manuel schreef:Luc schreef: Want de eisen om met toeristvisa vanuit Cambodia in Thailand te komen zijn als ge er echt moet aan voldoen onmogelijk zowel voor mij als voor ieder ander.
Absolute onzin....
Welke eisen zijn zo moeilijk om aan te voldoen?
Ik ken genoeg mensen die in Thailand leven en nu elke 3 maanden een toeristenvisa krijgen in bijv Maleisie. Onmogelijk schijnt niet een woord voor deze mensen te zijn.
Absolute onzin ,zeg je .Zo je beweerd dat ik maar wat uit mijn duim aan het zuigen ben. Ik heb het niet over Maleisie maar de Thaise ambassade in Phnom Pehn. Het zijn wel harde koppen die niets willen of kunnen aannemen van iemand die schrijft wat hij gezien en meegemaakt heeft. Word vervolgd ...
-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » dinsdag 07 augustus 2007, 11:06
.Zo je beweerd dat ik maar wat uit mijn duim aan het zuigen ben. Ik heb het niet over Maleisie maar de Thaise ambassade in Phnom Pehn.
This is Thailand MEN , Als jij je niet kan verenigen met de Thaise regelgeving ga dan vooral naar CAMBODJA daar doen ze er nog wel een paar tandjes bij .
Maar zolang je in Thailand wil zijn moet ook jij je aan de regels houden.
Maar een ding kan ik je wel verzekeren als je met een teakhoutenkop
naar Cambodja wil wens ik je meer sterkte dan je in Thailand al nodig had .
-
Luc
- Volwaardig lid

Bericht
door Luc » dinsdag 07 augustus 2007, 13:14
Ben schreef:
.Zo je beweerd dat ik maar wat uit mijn duim aan het zuigen ben. Ik heb het niet over Maleisie maar de Thaise ambassade in Phnom Pehn.
This is Thailand MEN , Als jij je niet kan verenigen met de Thaise regelgeving ga dan vooral naar CAMBODJA daar doen ze er nog wel een paar tandjes bij .
WELKE REGELS ????
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » dinsdag 07 augustus 2007, 13:28
Luc schreef:Ben schreef:
WELKE REGELS ????
Dat je ,als je 49+ bent ,nog geen retirement visum kan krijgen bijv.

-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » dinsdag 07 augustus 2007, 13:59
Luc schreef:Ben schreef:
WELKE REGELS ????
http://www.immigration.go.th/nov2004/en/base.php
-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » dinsdag 07 augustus 2007, 14:09
dutch schreef:Luc schreef: WELKE REGELS ????
Dat je ,als je 49+ bent ,nog geen retirement visum kan krijgen bijv.

En dat een inkomen van 40.000 bat ook 40.000 bat moet zijn en geen 39.750 gem per maand .
Een bankgarantie van 800.000 en geen 790.000 .
En nog veel meer een lot uit de staatsloterij moet ook exakt goed zijn en niet net een nummertje er naast .
En jij kan de mensen op een ambassade of immigration wel eigenaardig vinden of zeikers .
Maar hier in BKK wordt je op een zeer correcte manier geholpen
en zeer beleefd en als alle papieren kloppen doen ze nergens moeilijk over .
-
Luc
- Volwaardig lid

Bericht
door Luc » woensdag 08 augustus 2007, 05:48
Daar gaat het allemaal niet over. Retirement visa of studentenkaart of workpermit .... Het gaat er over dat in verschillende Thaise ambassades en wat ik hoor van u over Bangkok imigratie ook (tegenover Pattaya imigratie) dan er met verschillende maten en gewichten word gewerkt ! Langs de andere kant, we moeten niet altijd met regels en nieuwe wetgevingen tevreden zijn en hebben het recht daar zelfs op te reageren. (bvb. U.S.A en Europese gemeenschap hebben formeel geprotesteerd tegen de miliaire staatsgreep (ik ben geen schaap die altijd in de kudde meeloopt, voor mijn zijn niet altijd regels zijn regels of bevel is bevel) Het is zelfs zo als ge gast bent (of vertoeft) in een ander land dat ge ook nog een stem hebt en dingen moogt zeggen (ik begrijp heel goed dat ge het zeker in Thailand allemaal niet te hard en te open moogt doen). Maar opbouwende kritiek kan op termijn zijn vruchten afwerpen en dan is daar iedereen mee gebaat. Als ge blijft zitten met regels zijn regels dan is dat wel een heel volgse mentaliteit en komt het zeker de wereld of de omgeving waar je vertoeft niet ten goede. Ik zal er maar al bijzeggen dat ik hier niet beweer dat we alle regels moeten wegdoen of veranderen. Maak op zijn minst de wetten en regels in Thailand een beetje rechtlijniger dat ze niet al de tijd kunnen gebogen worden en dat iedereen exact weet waaraan en waaraf (vooral de desbetrefende instaties zelf en dat ze er zich overal (alle checkpoints, imigratie douane en ambassades )aan houden. Git gezegd weet ik ook ik dat het nog heel lang bij dromen zal blijven...
-
Manuel
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door Manuel » woensdag 08 augustus 2007, 06:33
Luc schreef:Dit gezegd weet ik ook ik dat het nog heel lang bij dromen zal blijven...
En daar heb je nu wel gelijk.....
Jij zult nog heel veel moeten dromen.....
-
Luc
- Volwaardig lid

Bericht
door Luc » woensdag 08 augustus 2007, 09:54
Manuel schreef:Luc schreef:Dit gezegd weet ik ook ik dat het nog heel lang bij dromen zal blijven...
En daar heb je nu wel gelijk.....
Jij zult nog heel veel moeten dromen.....
Manuel wat bedoelt ge met "moeten dromen" ? Ik hoop toch echt dat je dit zinnetje niet totaal uit zijn verband getrokken hebt om iets te zeggen. Anders , natuurlijk hoop ik van nog heel lang te kunnen dromen. Dat bedoelt dat ik nog lang leef en dat ik nog dingen probeer. Het zijn de dromers die de wereld altijd hebben aangezet en zullen aanzetten op veranderingen, ten goede of ten kwade. Nietdromers, zijn degene die of er zich totaal niet van bewust zijn of parasiteren op de dromen van de dromers die verwezelijkt zijn geworden. Dat lokt me zeker niet en zo zit ik ook niet in elkaar. Het ging hier over: proberen een toeristvisa voor Thailand te gaan halen in de Thaise ambassade in Phnom Phen en hoe moeilijk dat ze (de Thaise ambassade in Phnom Pehn) erover doen.
-
Mart
- Erelid

Bericht
door Mart » woensdag 08 augustus 2007, 15:39
Luc schreef:we moeten niet altijd met regels en nieuwe wetgevingen tevreden zijn
(ik ben geen schaap die altijd in de kudde meeloopt, voor mijn zijn niet altijd regels zijn regels of bevel is bevel)
Het is zelfs zo als ge gast bent (of vertoeft) in een ander land dat ge ook nog een stem hebt en dingen moogt zeggen
Maar opbouwende kritiek kan op termijn zijn vruchten afwerpen en dan is daar iedereen mee gebaat.
Als ge blijft zitten met regels zijn regels dan is dat wel een heel volgse mentaliteit
Ik zal er maar al bijzeggen dat ik hier niet beweer dat we alle regels moeten wegdoen of veranderen.
.
Verbeter de wereld, begin bij u zelf.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » woensdag 08 augustus 2007, 19:09
Mart schreef:Luc schreef:we moeten niet altijd met regels en nieuwe wetgevingen tevreden zijn
(ik ben geen schaap die altijd in de kudde meeloopt, voor mijn zijn niet altijd regels zijn regels of bevel is bevel)
Het is zelfs zo als ge gast bent (of vertoeft) in een ander land dat ge ook nog een stem hebt en dingen moogt zeggen
Maar opbouwende kritiek kan op termijn zijn vruchten afwerpen en dan is daar iedereen mee gebaat.
Als ge blijft zitten met regels zijn regels dan is dat wel een heel volgse mentaliteit
Ik zal er maar al bijzeggen dat ik hier niet beweer dat we alle regels moeten wegdoen of veranderen.
.
Alleen die regels die mij slecht uitkomen

-
Luc
- Volwaardig lid

Bericht
door Luc » donderdag 09 augustus 2007, 06:30
dutch schreef:Mart schreef:Luc schreef:we moeten niet altijd met regels en nieuwe wetgevingen tevreden zijn
.
Alleen die regels die mij slecht uitkomen

Weer verkeerd. Probeer van positief, realist begrijpend te lezen . Het gaat hier niet over mij (of zeker niet over mij alleen ). Het gaat natuurlijk ook over een veel groter beeld. Heel veel (bazen ) landen, maken regels die zeker niet ten goede komen van buitenlanders of hun eigen landgenoten. bvb. Taliban, Sadam Hoesein, Mao, Stanlin, Mougabe, Idi Amin ...om er maar een paar op te noemen.
-
Manuel
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door Manuel » donderdag 09 augustus 2007, 06:37
Luc schreef:Het ging hier over: proberen een toeristvisa voor Thailand te gaan halen in de Thaise ambassade in Phnom Phen en hoe moeilijk dat ze (de Thaise ambassade in Phnom Pehn) erover doen.
Indien dat je enige punt van discussie is dan wil ik graag een wedervraag stellen.
Waarom zal een ambassade als deze in Cambodia zoveel meer moeilijk doen (lees; de regels correct volgen) dan andere ambassades in andere landen?
-
Manuel
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door Manuel » donderdag 09 augustus 2007, 06:41
Luc schreef:Daar gaat het allemaal niet over. Retirement visa of studentenkaart of workpermit .... Het gaat er over dat in verschillende Thaise ambassades en wat ik hoor van u over Bangkok imigratie ook (tegenover Pattaya imigratie) dan er met verschillende maten en gewichten word gewerkt !
Ik moet je er toch op wijzen dat de orginele vraagsteller vroeg hoe vaak je met een toeristevisa Thailand in kan.
De enige reden dat we nu discussieren welk consulaat en ambassade makkelijker is, is doordat jij het in de discussie bracht.... Alle antwoorden hebben dus wel betrekking op de orginele vraag maar niet altijd op JOU situatie.