Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
BertH
komt net kijken
komt net kijken

#181 Bericht door BertH » zondag 29 juli 2007, 11:26

Ben schreef:
BertH schreef:Blue Sky hoort bij Mahan air! Zij voeren de Boeing 747 vluchten uit.
Het is een prima maatschappij, en ik ken vele mensen uit mijn kenissen kring die met Mahan air hebben gevloegen. Van dusseldorf naar Bangkok was een perfecte vlucht volgens de meesten. Niks mis mee met deze maatschappij. :D

Klopt Blue Sky is een prima maatschappij en viel onder de sabena en swiss air mogelijk na opheffing van deze aliantie dat ze voor mahan air vliegen let wel Blue sky is van orgine een lowcost carrier
De service nu ken ik niet. maar aan de reacties te zien hier is er niets mis mee

Dus Mahan Air heeft geen 747 van zichzelf alleen Airbus .

goeie vlucht .
Blue Sky heeft ze via Engeland gekocht, en staat nu op naam van Mahan air.

http://www.ch-aviation.ch/aircraft.php? ... W5&al_op=1

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: mahan

#182 Bericht door jpjs » maandag 30 juli 2007, 17:54

Ben ik volledig met je eens... En vaak ook nog door mensen die uberhaupt nooit met Mahan Air gevlogen hebben... Of ze zijn "mee-praters" of ze denken overal een mening over te moeten hebben.

Met Mahan Air is niets mis mee (ik spreek uit ervaring). En ochja, als ze er niet mee willen vliegen dan gooien ze hun geld maar bij een andere maatschappij over de balk.. Hebben wij weer minder last dat een vlucht is volgeboekt :-)

BertH schreef:Mjah, ik vind dat hier Mahan air soms onterecht word zwart gemaakt, en LTU word gepromoot. Omdat het al Iraans is willen de meeste mensen er niet mee vliegen.

ericjan
komt net kijken
komt net kijken

Mahan

#183 Bericht door ericjan » maandag 30 juli 2007, 21:22

Met Mahan Air is totaal niets mis. We zouden vorige jaar December al met ze naar Bangkok maar door een sneeuwstorm werd de vlucht gecanceld. Hierdoor zijn we met de Lufthansa vertrokken. Nou dat was ook niet om naar huis te schrijven. Ouwe vliegtuigen...stewardessen die er ook niet zin in hadden.
Tickets konden we retour zenden en geld terug krijgen.
Vertrek op 31 december as weer met Mahan Air naar Bangkok en terug op 23 januari weer terug voor € 476,= incl. Das beter dan € 1152,=- met de LH. En dit is nog duur een vriendin vliegt zelfde reis voor 430 euro!! Voor het geld wat we besparen aan de LTU / LH of andere kunnen we weer lekker van eten en shoppen en cultuur snuiven....(of een luxer hotel nemen...wat we hebben gedaan :P

Geerhardt
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#184 Bericht door Geerhardt » dinsdag 31 juli 2007, 09:25

Vertrek op 31 december as weer met Mahan Air naar Bangkok en terug op 23 januari weer terug voor € 476,= incl.

Nou dacht ik toch dat het niet lager kon, de prijs van een retour.
Waar heb je dat dan geboekt Eric Jan?
Toch weer 100 euro goedkoper als mijn ticket en dat terwijl ik alles heb uitgepluisd.
:D :D

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

mahan air

#185 Bericht door karin1976 » dinsdag 31 juli 2007, 11:40

als je boekt bij http://www.letsbuyflights.de kom je op 434 euro pp

BertH
komt net kijken
komt net kijken

Re: mahan air

#186 Bericht door BertH » dinsdag 31 juli 2007, 13:42

karin1976 schreef:als je boekt bij http://www.letsbuyflights.de kom je op 434 euro pp
Vreemd, hoe kan je bij Mahan direct boeken duurder is dan bij letsbutflights?
Trouwens, kan je daar ook online boeken zoals bij Mahan?

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#187 Bericht door Bomo88 » dinsdag 31 juli 2007, 16:10

Ja, je kunt ook online boeken en er komen geen reserveringskosten meer bij. Wij hadden de tickets na betaling vrij snel in huis. Volgens mij koopt dit bedrijf een grote partij tickets met korting in en verkoopt ze dan met een kleine winst weer door.

BertH
komt net kijken
komt net kijken

#188 Bericht door BertH » woensdag 01 augustus 2007, 02:02

Is die website ook in het Engels of Nederlands?

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#189 Bericht door Bomo88 » woensdag 01 augustus 2007, 06:52

Volgens mij alleen in het duits, maar zo moeilijk is het niet. Nadat je de site http://www.letsbuyflights.de hebt geopend klik je op info bij Mahanair en dan op flugdatenbank 1. Dan krijg je een formulier wat je in kunt vullen en dan krijg je de mogelijkheden te zien. Succes!

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#190 Bericht door Loe » maandag 13 augustus 2007, 15:10

Hallo,

Vrijag gevlogen van Dusseldorf naar Bangkok met Mahan Air. Na alle negatieven en postieve berichten nu mijn eigen ervaring. !e gedeelte van duss naar Theheran klein vliegtuis A320 of A220 weet niet meer precies. Weinig ruimte en erg warm 27 graden. Service was prima. Tweede gedeelte prachtig vliegtuig van Blue air. Jumbo 747 Veel beenruimte half leeg toestel prima service. Dus met alle negatieve berichten kan ik alleen maar zeggen gezien de prijs is alles prima. geregeld.

groetjes loe

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#191 Bericht door Jim » maandag 13 augustus 2007, 15:14

hoeveel reistijd was je kwijt in totaal?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Kriem
komt net kijken
komt net kijken

#192 Bericht door Kriem » donderdag 16 augustus 2007, 17:27

Fijn om te lezen zeg :p.
Maar ik probeerde laatst een ticket te reserveren. Van 14 febr. 2008 tot 12 mei 2008, maar die tickets hadden ze helemaal (nog) niet.
Nu zat ik even op die site te kijken, bij info over de hoog- en laagseizoenen is de laatste datum die er staat 31 maart 2008. Zou dat er iets mee te maken hebben (goh volgens mij kom ik best dom over zo :$ )?
Dan kan ik dus beter even wachten met een ticket boeken, want het alternatief wat ze me bieden is een ticket voor 580 euro. :|
volgend jaar Thailand! ;)

kroontje
komt net kijken
komt net kijken

Terugvlucht bestond niet meer....

#193 Bericht door kroontje » vrijdag 17 augustus 2007, 07:44

Wij zijn met ons gezin van 5 personen net terug van ruim een maand Thailand. Heen- en terugvlucht met Mahan Air, o.a. met een "Blue Sky" vliegtuig.
Prima vluchten, bijzonder vriendelijk personeel, continue eten en drinken van normale/goede kwaliteit. (Misschien stellen wij niet al te hoge eisen?) Het gedoe met de hoofddoeken (o.a. 2 pubermeiden in ons gezin) en soephemden was vooraf bekend. Beetje vervelend misschien, maar die paar uurtjes Teheran gaan ook weer voorbij en we kregen een bon waarop we een verrukkelijke pizza en drinken konden krijgen.

Onze terugvlucht uit Bangkok liep in eerste instantie "mis". Wij hadden onze tickets al geboekt in december 2006. Op de tickets stond als terugvlucht tijd 21.00 uur 's avonds. We waren ruim op tijd om in te checken, maar zagen nergens Mahan Air's vlucht op de borden staan. Na een uur en nog niks, sloeg de schrik toe. Ik vreesde dat Mahan Air tijdens onze reis door Thailand inmiddels geboycot zou zijn, opgeheven of anderzins.
Bij navraging bleek er een klein Mahan-kantoortje op het vliegveld te zijn. Daar zijn we naar toe gegaan. Het (Thaise) personeel liet ons binnen en na wat verwarring over en weer (hebben jullie wel je vlucht bevestigd ed.) ging men e.e.a. voor ons regelen. We werden op een vlucht voor de volgende ochtend half 7 gezet. Maar de service ging nog véél verder. We mochten naar het Novotel (ergens op de luchthaven), werden door een busje opgehaald, kregen daar diner, ontbijt, 2 superdeluxe-kamers etc. etc. In ons héle leven hebben we nog nooit in zo'n luxe hotel gezeten. De kinderen gingen uit hun dak in het dak-zwembad, we hebben genoten van al het lekkere eten, uitgebreid in bad gelegen met allemaal lekkere douche-gels ed. die daar lagen, etc. Enig nadeel was dat we door alle verwennerij amper meer tijd hadden om te slapen......
Een totaal onverwacht, maar enorm leuk einde van onze Thailand-tijd.

Overigens heeft Mahan Air zelfs de boete betaald die we opliepen omdat onze visa door dit akkefietje 2 dagen "over tijd" waren....!

Wij kunnen geklaag over service, vriendelijkheid ed. met betrekking tot Mahan Air dan ook absoluut niet plaatsen.....

We denken overigens dat Letsbuyflights wel een ""fout" heeft gemaakt door ons niet in kennis te stellen van de veranderde terugvlucht-tijden. Onze vlucht-tijd bleek namelijk al 2 maanden geleden te zijn opgeheven!

T.a.v. de veiligheid van de toestellen van Mahan kunnen we natuurlijk géén kenners-oordeel vellen, want we zijn geen vliegtuig-deskundigen. Net als vele anderen zijn wij er van uitgegaan dat Mahan Air aan de veiligheidseisen moet voldoen, willen ze op Düsseldorf mogen vliegen.
Als alles blijft zoals het nu is, kiezen we volgende keer wederom voor Mahan Air.

kroontje
komt net kijken
komt net kijken

foutje

#194 Bericht door kroontje » vrijdag 17 augustus 2007, 07:51

Oeps, we hadden niet via letsbuyfllights geboekt, maar via justtravel!

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

mahan

#195 Bericht door karin1976 » zondag 19 augustus 2007, 10:29

de vluchten zijn te boeken t/m 15 maart. wat je wel kan doen is de heenvlucht boeken en de terugvlucht open laten. openretour, betaal je 5 euro meer voor maar ja de terugvlucht kan je dan zo vaak wijzigen als je maar wilt.
dit kan bij letsbuyflights niet online maar je kan een mailtje sturen in duits of engels en ze regelen dat voor je.

voor je terugvlucht bevestigen moet je toch 72 uur van te voor naar mahanair bellen en dan vraag je toch ook of de tijden nog gewijzigd zijn , ( in iedergeval zo deden wij het vorig jaar ) ?

maar goed het is goed afgehandeld door mahanair en jullie hadden een nachtje extra.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”