Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#166 Bericht door Loe » maandag 23 juli 2007, 17:37

400 euro is niet WAT MEEER maar veel meer.

Ik heb al veel gelezen over Mahan air maar je kunt niet van horen zeggen of het nu werkelijk zo slecht is. Ik wilde hetzelf uittesten en het is en blijft voor ieder een persoonlijke afweging. De een rijdt graag in een Porsche de ander is tevreden met een lelijk eendje.

wordt vervolgt :D

groetjes Loe

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#167 Bericht door peterd1961 » maandag 23 juli 2007, 23:17

Ik heb gisteren een stuk in de bangkok post gelezen dat het engelse department of transport een waarschuwing afgaf over de onveiligheid van mahan air. Ze kunnen niet rechtstreeks aan onderdelen komen dus produceren ze die zelf of via de zwarte markt. Eenderde van de vloot was al niet meer luchtwaardig! Ik ben het helemaal met je eens dat 400 euro veel geld is! en mijn bezwaar om niet met mahan te vliegen zijn echt de hoofddoekjes niet! maar mijn leven is mij meer waard dan 400 euro. Ik heb dit verhaal niet verzonnen het stond in de bangkok post! Dus geen vuurpeletons a.u.b.

Groetjes Peter

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#168 Bericht door marceziani » maandag 23 juli 2007, 23:42

Klopt helemaal, ik heb het ook gelezen. Kon het artikel zo snel even niet terugvinden op bangkokpost.com.
Klik hier voor de reactie van Mahan Air.
En check deze link even.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#169 Bericht door Loe » dinsdag 24 juli 2007, 07:36

hallo,

heb de berichten gelezen en op de tweede link zijn de mensen toch overwegend positief. Inderdaad de veiligheid is het belangrijkste argument waar je rekening mee moet houden bij het kiezen. Toen ik boekte was mijn redenatie: als een vliegtuig in Duitsland mag landen moet het aan alle veiligheid eisen voldoen anders kom je Duitsland namelijk niet in. Hoe het in Thailand geregeld is weet ik niet. Daarom heb ik de gok gewaagt maar zodra ik ook maar de indruk krijg dat het met de veiligheid niet goed zit zal ik zeker niet instappen, dat is inderdaad geen 400 euro waard. De koude oorlog tussen Engeland/Amerika en Iran wordt ook op dit vlak uitgevochten. Dus wat de waarde van dit bericht is, is mijnsinziens moeilijk in te schatten.

wordt vervolgt (hopelijk :D )

groetjes Loe

BertH
komt net kijken
komt net kijken

#170 Bericht door BertH » zaterdag 28 juli 2007, 14:42

Pffff, ik heb meerdere malen met Mahan air gevlogen, en ik zie eigelijk het probleem niet.
Mahan air zie ik zelf als een maatschappij met de zelfde kwaliteiten als bij China airlines en Eva.

Dus mijn conclusie is dat Mahan air geen slechte maatschappij is die hier word afgebeeld.

Ik heb nog een aantal fotos gevonden van de cabine opstelling van Mahan.

Afbeelding

De nieuwe 747.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's heb ik niet zelf gemaakt, maar zijn wel van en in het vliegtuig waarmee ik naar Thailand ben gegaan.

Ben
Expat
Expat

#171 Bericht door Ben » zaterdag 28 juli 2007, 19:28

BertH schreef:Pffff, ik heb meerdere malen met Mahan air gevlogen, en ik zie eigelijk het probleem niet.
Mahan air zie ik zelf als een maatschappij met de zelfde kwaliteiten als bij China airlines en Eva.

Dus mijn conclusie is dat Mahan air geen slechte maatschappij is die hier word afgebeeld.

Ik heb nog een aantal fotos gevonden van de cabine opstelling van Mahan.

De nieuwe 747.

Deze foto's heb ik niet zelf gemaakt, maar zijn wel van en in het vliegtuig waarmee ik naar Thailand ben gegaan.

En toch denk ik dat je een beetje in de war bent MAHAN AIR UIT IRAN
HEEFT GEEN BOEING 747 , ze vliegen uitsluitend met airbus .

En de vliegtuigen van Blue sky hebben niks met Mahan Air te maken
Blue Sky is van orgine een Canadese Lowcost carrier .

En de eerste foto van de stoelen dat zijn Airbus stoelen en geen boeing stoelen en een 747 heeft een configuratie van 3-5-3 en ik zie maar 2 stoelen .

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#172 Bericht door Bomo88 » zaterdag 28 juli 2007, 19:40

Wij vliegen op 11 augustus met Mahanair en de vlucht van Teheran naar Bangkok en terug is met een Boeing 747.

Ben
Expat
Expat

#173 Bericht door Ben » zaterdag 28 juli 2007, 20:22

Bomo88 schreef:Wij vliegen op 11 augustus met Mahanair en de vlucht van Teheran naar Bangkok en terug is met een Boeing 747.

Dan is het een ingehuurd toestel van een andere airline
maar niet van MAHAN AIR zelf .

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#174 Bericht door Loe » zaterdag 28 juli 2007, 21:05

ik vlieg op 10 augustus, maar de foto's zien er goed uit, wanneer dit in de toestellen van Mahan zo uitziet, voorzie ik geen enkel probleem.

wordt vervolgt

groetjes Loe

BertH
komt net kijken
komt net kijken

#175 Bericht door BertH » zondag 29 juli 2007, 00:19

Blue Sky hoort bij Mahan air! Zij voeren de Boeing 747 vluchten uit.
Het is een prima maatschappij, en ik ken vele mensen uit mijn kenissen kring die met Mahan air hebben gevloegen. Van dusseldorf naar Bangkok was een perfecte vlucht volgens de meesten. Niks mis mee met deze maatschappij. :D

Ben
Expat
Expat

#176 Bericht door Ben » zondag 29 juli 2007, 04:41

BertH schreef:Blue Sky hoort bij Mahan air! Zij voeren de Boeing 747 vluchten uit.
Het is een prima maatschappij, en ik ken vele mensen uit mijn kenissen kring die met Mahan air hebben gevloegen. Van dusseldorf naar Bangkok was een perfecte vlucht volgens de meesten. Niks mis mee met deze maatschappij. :D

Klopt Blue Sky is een prima maatschappij en viel onder de sabena en swiss air mogelijk na opheffing van deze aliantie dat ze voor mahan air vliegen let wel Blue sky is van orgine een lowcost carrier
De service nu ken ik niet. maar aan de reacties te zien hier is er niets mis mee

Dus Mahan Air heeft geen 747 van zichzelf alleen Airbus .

goeie vlucht .

Mart
Erelid
Erelid

#177 Bericht door Mart » zondag 29 juli 2007, 05:11

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Geerhardt
Waarschuwing!
Waarschuwing!

mahan

#178 Bericht door Geerhardt » zondag 29 juli 2007, 07:09

Ik vlieg, nou ja de piloten dan, 31 December en terug 22 Februari.
De prijs was 585 eurotjes, ik ben benieuwd naar de hoofddoekjes en gewaden daar tijdens de stop in Teheran.
Dat verzoet de tussen stop een beetje denk ik dan maar.
Maar ik heb het gevoel dat, gelezen alle reacties, het wel in orde is met Mahan.
Ik vlieg voor een leuke prijs naar Bangkok en als ik weer heelhuids terugkom is het prima.

Ben
Expat
Expat

Re: mahan

#179 Bericht door Ben » zondag 29 juli 2007, 08:27

Geerhardt schreef:Ik vlieg, nou ja de piloten dan, 31 December en terug 22 Februari.
De prijs was 585 eurotjes, ik ben benieuwd naar de hoofddoekjes en gewaden daar tijdens de stop in Teheran.
Maar ik heb het gevoel dat, gelezen alle reacties, het wel in orde is met Mahan.
Ik vlieg voor een leuke prijs naar Bangkok en als ik weer heelhuids terugkom is het prima.

Je hebt meer kans dat je hier onder een auto komt :lol: :lol:

BertH
komt net kijken
komt net kijken

Re: mahan

#180 Bericht door BertH » zondag 29 juli 2007, 11:21

Geerhardt schreef:Ik vlieg, nou ja de piloten dan, 31 December en terug 22 Februari.
Mjah, ik vind dat hier Mahan air soms onterecht word zwart gemaakt, en LTU word gepromoot. Omdat het al Iraans is willen de meeste mensen er niet mee vliegen.
Ondanks dat het Iraans is er aan boord en op het vliegveld ook westers voedsel te vinden.
Die hoofdoek moet je trouwens alleen op als je vanuit het vliegtuig naar de lounge loopt, en andersom. Dus ik neem aan dat dat geen probleem is.

Ik neem aan dat de vliegtuigen van Mahan air veilig zijn, want anders mogen ze niet eens de EU binnen en komen op de zwarte lijst te staan.
Dus ik ga ervan uit dat de toestellen veilig zijn.

Blue Sky is een bedrijf dat in engeland is opgericht om een sluiproute te maken tussen alle sancties die de VS tegen Iran stelt. Hetbedrijf zelf is van één van de directeuren van Mahan.

Blue Sky koopt vliegtuig in en laat het registreren op een armeens registratie nummer. Dus komen ze onderuit die sancties van de VS.

Die 747's van Mahan of Bluesky hebben pas zoals ik lees op internet allemaal een D-check ondergaan op Schiphol dus ik denk wel zeker te zijn dat het veilig is.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”