Kosten

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

Kosten

#1 Bericht door Pien » zondag 22 juli 2007, 22:56

Hallo allemaal!

Ipv naar Thailand zijn we drie weken naar Egypte geweest, maar we hebben de smaka van het reizen te pakken en willen graag eind dit jaar alsnog naar Thailand. We denken erover drie weken tot een maand te gaan. Nu wil ik graag weten wat gemiddeld de kosten per dag zijn voor eten en drinken en logies. We zijn geen big spenders...gewone hotels zijn prima, als het maar schoon is.

Aan welke bedragen moeten we denken per dag?

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Sis » zondag 22 juli 2007, 23:19

We = 2 personen
eten en drinken: 100 - 200 (en meer) baht per maaltijd, met z'n tweeen dus.
Slapen: 600 - 1000 baht heb je een goede kamer met airco.

€ 1 = 45 baht
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Totender » maandag 23 juli 2007, 08:11

Als je eind dit jaar gaat (na 1 november dus), dan zou ik voor het hotel iets meer uittrekken. Het is dan namelijk hoogseizoen en de prijzen gaan x 2. Misschien is er toch wel iets voor 25€ per nacht te vinden, maar zal ook afhangen van de locatie e.d..
100-200 Bath voor 2 personen vind ik ook heel krap, tenzij je echt enkel aan kraampjes op straat eet. Reken maar op 200 bath per persoon incl drank. Als je naar Isaan trekt, zal je allicht met minder toekomen.
Ik zou dus rekenen op 50€ per nacht per kamer + 12.5 pp/dag voor de lunch en het avondeten en misschien nog een tussendoortje. Dan komt er nog het gebruikelijke spending money bij, maar dat is persoonlijk (bijv. uitstappen, ga je drank tussendoor in de supermarkt kopen, of de ganse dag door terrasjes doen,...).
Get Rich or Die Tryin'

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

kosten

#4 Bericht door karin1976 » maandag 23 juli 2007, 09:27

vorig jaar was waren wij gemiddeld 20 euro pd kwijt , dit voor slapen eten en drinken en reizen, maar dan eet je wel van de kraampjes op straat en heb je een fanroom meestal wel met eigen toilet en douche. voor dit jaar reken ik 30 euro pd met 2 pers.

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: kosten

#5 Bericht door Totender » maandag 23 juli 2007, 09:53

karin1976 schreef:vorig jaar was waren wij gemiddeld 20 euro pd kwijt , dit voor slapen eten en drinken en reizen, maar dan eet je wel van de kraampjes op straat en heb je een fanroom meestal wel met eigen toilet en douche. voor dit jaar reken ik 30 euro pd met 2 pers.
Hoeveel koste je kamer dan? En in welke regio en periode was dat? Stel een goedkope kamer voor 600 bath, dan hebben jullie nog +/-600 bath voor 2 personen over... Dan moet je toch nergens naartoe gaan ofzo. Nu zoals ik al zei is het afhankelijk van persoon tot persoon en wat je wil zien en doen, maar dat vind ik toch heel erg weinig.
Get Rich or Die Tryin'

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door peterd1961 » maandag 23 juli 2007, 10:05

Ieder het zijne natuurlijk! Maar mij lukt het nooit voor zo weinig! Ik ben ook wel een lekkerbek en vind een biertje wel lekker op vakantie. Ik denk dat een fatsoenlijke kamer begint bij 11 a 1200 baht! En dan je natje en je droogje nog. Voor 200 voel je jezelf op strafkamp denk ik! in ieder geval succes en een fijne vakantie in het schitterende thailand.

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#7 Bericht door Pien » maandag 23 juli 2007, 13:16

En een questhouse? Of is dat af te raden. Die zie ik al vanaf 3 euro per nacht :?

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door peterd1961 » maandag 23 juli 2007, 13:39

Dat is 138 baht! sorrie dat ik mischien te grof ben, maar is het dan niet verstandiger om thuis te blijven als het bijna niets mag kosten! 3 euro ieder zijn levensstandaard natuurlijk! maar nogmaals ik wens u veel succes toe.

Groetjes Peter

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#9 Bericht door Pien » maandag 23 juli 2007, 13:44

peterd1961 schreef:Dat is 138 baht! sorrie dat ik mischien te grof ben, maar is het dan niet verstandiger om thuis te blijven als het bijna niets mag kosten! 3 euro ieder zijn levensstandaard natuurlijk! maar nogmaals ik wens u veel succes toe.

Groetjes Peter
Misschien is een beetje vriendelijkheid meer op zijn plaats.
Ik zeg nergens dat ik voor drie euro in een guesthouse wil. Ik zeg enkel dat ik dat heb gezien en ik vraag of dat aan te raden is. Ik reken zelf op zo'n 15 euro per nacht pp. Dat lijkt me niet zo gek.
Maar ik vraag dus wat de beste keus is...hotel of guesthouse.

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door peterd1961 » maandag 23 juli 2007, 13:51

http://www.sawasdee.com En u kunt alle guesthouse en hotels vinden in de prijsklasses en plaatsen die je maar wil bezoeken.

Gr Peter

Pien
Veel ervaring
Veel ervaring

#11 Bericht door Pien » maandag 23 juli 2007, 13:52

Die had ik al gevonden :)
Ik wil alleen weten of een guesthouse is aan te raden. Of me dan de kakkerlakken niet over het hoofd dansen snachts....
ratten kan ik nog wel tegen..maar kakkerlakken :P

Totender
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Totender » maandag 23 juli 2007, 14:01

Ik denk dat je gewoon naar ervaringen van een bepaald hotel danwel guesthouse op het internet moet zoeken. Niemand zal in staat zijn hier een algemeen antwoord op te geven. Dus, maak eerst je keuze (of shortlist) en zoek dan naar meningen van mensen die er geweest zijn.
Er zijn goede 1000 bath hotels, maar ik heb in een triestig 2000 bath gelegen ook....
Get Rich or Die Tryin'

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Jim » maandag 23 juli 2007, 14:29

Pien schreef:Maar ik vraag dus wat de beste keus is...hotel of guesthouse.
dat ligt aan je budget.

als je van 20 euro per dag moet rondkomen dan is de beste keus een guesthouse.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#14 Bericht door Bomo88 » maandag 23 juli 2007, 15:02

Hoi Pien,

Wij hebben vorig jaar overnacht in guesthouses tussen de 350 en 850 baht per nacht voor 2 personen en de grootste kakkerlak zijn we tegengekomen in de duurste, wat een spiksplinternieuwe bungalow op Ko Tao was. Over het algemeen zie je wel eens ergens een kakkerlak of ander beestje, maar die ben ik ook wel eens ergens tegengekomen waar een overnachting 50 euro kostte. Je kunt de kamers altijd eerst bekijken en dan beslissen of je er wilt slapen. Ik vind guesthouses meestal gezelliger als hotels met heel veel kamers, waar de obers als knipmessen voor je buigen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door carpediem » maandag 23 juli 2007, 15:18

Pien schreef:Die had ik al gevonden :)
Ik wil alleen weten of een guesthouse is aan te raden. Of me dan de kakkerlakken niet over het hoofd dansen snachts....
ratten kan ik nog wel tegen..maar kakkerlakken :P
Beste Pien,

Zoals al gezegd kakkerlakken zijn niet te voorkomen. Een hotel of guesthouse dat goed schoongemaakt word is de kans klein. Als een kamer een tijdje niet gebruikt is, is de kans ook groter op ongedierte. Goedkoop of duur heeft er niet altijd mee te maken.
Je kunt natuurlijk de kamer (laten) sprayen met een anti kakkerlakken middel, maar dan moet je wel even wachten voordat je er weer in kan.
In hotels van rond de duizend bath heb ik het zelden meegemaakt.
Goedkoper moet je even meer opletten.
prettige vakantie
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”