reis in Februari

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

reis in Februari

#1 Bericht door manuela » zaterdag 14 juli 2007, 17:30

Wij zijn al even bezig om onze reis te boeken bij GWT.
We hebben geen haast,dus is het geen bezwaar dat het wat langer duurt.
Het is de eerste keer dat we naar Thailand gaan,en willen dus ook zoveel mogelijk zien.
Onze bedoeling is om op 1 Februari 2008 aan te komen en terugvlucht is op 20 Februari.

Graag zou ik advies willen over onderstaand reisschema.
Zouden de ervaren reizigers ons tips kunnen geven?

Dag 1 t/m 7 Bangkok-prince Palace Hotel
Dag 6 naar Pattaya om te zwemmem met dolfijnen(we gaan met de bus)
Dag 7 Night train naar Surat Thani
Dag 8 t/m 11 Tree tops jungle safari
Dag 11 t/m 13 Ao Nang Villa(Krabi)
Dag 12 Hot springs tour en tiger temple
Dag 13 t/m15 Verloren eiland tour
Dag 15 t/m 19 Ao Namg Villa(Krabi)
Dag 19 Vlucht naar Bangkok
Dag 19/20 Queens Garden resort
Dag 20 Bangkok/Dusseldorf

Misschien zijn de eerste dagen in Bangkok te lang en willen we nog iets anders erbij boeken.

Wie geeft ons tips??

Groetjes

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door coco » zaterdag 14 juli 2007, 18:34

In Pattaya mag je niet met de dolfijnen zwemmen, in Chantaburi wel.
Alleen is dat een heel eindje van Bkk vandaan. Ik geloof dat Greenwood een dagtrip heeft.

http://swimwithdolphins.information.in.th/location.html

Gr. Connie

p.s Veel plezier met de voorbreidingen, wij gaan vrijdag weer voor een maand! Super veel zin in!!!

Denise
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Denise » zaterdag 14 juli 2007, 18:38

Ik zou vanaf Bangkok? (omdat je er tocht enkele dagen ben?)
En dag of 2 á 3 naar rivier Kwai-Birma spoorlijn, het staat ook op de site van GWT
mvgrt: Denise.... en succes met het verder uit zoeken van je vakantie naar Thailand

PS: persoonlijk vindt ik Phuket zeer leuk om vakantie door te brengen! (zeker? na een rondreis door Thailand)

Ben
Expat
Expat

Re: reis in Februari

#4 Bericht door Ben » zaterdag 14 juli 2007, 18:55

manuela schreef:Wij zijn al even bezig om onze reis te boeken bij GWT.
We hebben geen haast,dus is het geen bezwaar dat het wat langer duurt.
Het is de eerste keer dat we naar Thailand gaan,en willen dus ook zoveel mogelijk zien.
Onze bedoeling is om op 1 Februari 2008 aan te komen en terugvlucht is op 20 Februari.

Graag zou ik advies willen over onderstaand reisschema.
Zouden de ervaren reizigers ons tips kunnen geven?

Dag 1 t/m 7 Bangkok-prince Palace Hotel
Dag 6 naar Pattaya om te zwemmem met dolfijnen(we gaan met de bus)
Dag 7 Night train naar Surat Thani
Dag 8 t/m 11 Tree tops jungle safari
Dag 11 t/m 13 Ao Nang Villa(Krabi)
Dag 12 Hot springs tour en tiger temple
Dag 13 t/m15 Verloren eiland tour
Dag 15 t/m 19 Ao Namg Villa(Krabi)
Dag 19 Vlucht naar Bangkok
Dag 19/20 Queens Garden resort
Dag 20 Bangkok/Dusseldorf

Misschien zijn de eerste dagen in Bangkok te lang en willen we nog iets anders erbij boeken.

Wie geeft ons tips??

Groetjes
Dag 1 t/m 7 Bangkok Natuurlijk is er veel te doen en te zien
ik denk dat je na 4 dagen beter kan vertrekken naar Pattaya en chantaburi 2 dagen dus en dan op je dooie gemak naar surat want dat is een lange trip vanaf Pattaya met de bus naar BKK en met de trein naar surat
Voor de rest is het wel leuk .

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door manuela » zondag 15 juli 2007, 09:09

coco schreef:In Pattaya mag je niet met de dolfijnen zwemmen, in Chantaburi wel.
Alleen is dat een heel eindje van Bkk vandaan. Ik geloof dat Greenwood een dagtrip heeft.

http://swimwithdolphins.information.in.th/location.html

Gr. Connie

p.s Veel plezier met de voorbreidingen, wij gaan vrijdag weer voor een maand! Super veel zin in!!!
Dank je wel voor je antwoord.
Ik had inderdaad bij Greenwood gekeken,maar deze bieden het aan in Pattaya.
Misschien een foutje?
We vertrekken wel in de ochtend om 05.00 uur.Het zou 4 uur rijden zijn.

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door Bomo88 » zondag 15 juli 2007, 10:48

Ik weet niet wat voor tigertemple bij Krabi is, maar dit is niet de tempel met tijgers bij de monniken die je waarschijnlijk kent van t.v. Deze tigertemple is bij Kanchanaburi. Je zou in die eerste week een paar dagen naar Kanchanaburi kunnen gaan met misschien een overnachting op de junglerafts. Daar is genoeg te zien en te doen, o.a. natuurlijk de bridge, enkele musea, de Erawan watervallen en natuurlijk de Tigertemple.
Persoonlijk denk ik dat als het jullie eerste reis naar Thailand is jullie aan het begin v/d reis niet zo lang in Bangkok moeten blijven. De eerste keer dat wij daar aankwamen, dacht ik echt "waar zijn we nu toch beland?". Ondertussen (wij gaan nu voor de 4e keer) vind ik het een hele leuke stad, maar wij zijn er nooit langer dan een dag of drie en dan altijd aan het eind van onze reis.
Khao Sok en de Verloren Eilandtour zijn heel erg leuk.

Het wordt vast een onvergetelijke reis.
groetjes Monika

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#7 Bericht door manuela » zondag 15 juli 2007, 19:31

[quote="Bomo88"]Ik weet niet wat voor tigertemple bij Krabi is, maar dit is niet de tempel met tijgers bij de monniken die je waarschijnlijk kent van t.v. Deze tigertemple is bij Kanchanaburi. Je zou in die eerste week een paar dagen naar Kanchanaburi kunnen gaan met misschien een overnachting op de junglerafts. Daar is genoeg te zien en te doen, o.a. natuurlijk de bridge, enkele musea, de Erawan watervallen en natuurlijk de Tigertemple.
Persoonlijk denk ik dat als het jullie eerste reis naar Thailand is jullie aan het begin v/d reis niet zo lang in Bangkok moeten blijven. De eerste keer dat wij daar aankwamen, dacht ik echt "waar zijn we nu toch beland?". Ondertussen (wij gaan nu voor de 4e keer) vind ik het een hele leuke stad, maar wij zijn er nooit langer dan een dag of drie en dan altijd aan het eind van onze reis.
Khao Sok en de Verloren Eilandtour zijn heel erg leuk.

Ik heb inderdaad geen idee wat voor Tigertemple het is,maar ik had echt gedacht de bekende,bij de monniken.
Dat ga ik nog eens even navragen,want anders doen we die hotsprings tour denk ik ook niet,omdat daar de Tiger temple inzat.Ik dacht..slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Hoe lang is het van Bangkok naar Kanchanaburi,en moeten we dit van te voren boeken?(en met bus,trein of ander vervoer?)

Dit is onze eerste reis naar Thailand,en ik wil dat ie inderaad onvergetelijk gaat worden.

Alvast Bedankt voor je tip.
Laatst gewijzigd door manuela op zondag 15 juli 2007, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#8 Bericht door Bomo88 » zondag 15 juli 2007, 21:40

Met de bus naar Kanchanaburi duurt ongeveer 3 uur, met de trein geloof ik iets langer. Dit kun je gewoon ter plekke regelen.
Als je het in één dag wil doen, zou ik zeker georganiseerd gaan. Anders ben je te veel tijd kwijt met aansluitingen zoeken, of je moet een auto met chauffeur regelen, dat kan ook bij greenwoodtravel (2000bath per dag). Ze hebben daar ook leuke meerdaagse tochten naar Kanchanaburi. Ik denk dat omdat dit jullie eerste reis naar Thailand is en jullie een vrij strak reisschema hebben, je dit het beste kunt doen. Geef aan dat je ook naar de tigertemple wilt.
Ik weet niet in hoeverre je al wat geboekt hebt bij greenwood, maar wij hebben een aantal jaar geleden de treetops en de verloren eilanden bij http://www.thailandonline.nl geboekt en dat is ons zeer goed bevallen. Je krijgt heel snel antwoord en alles kan aangepast worden aan jou wensen. Het is sowieso een leuke site om te bekijken.

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#9 Bericht door manuela » maandag 16 juli 2007, 09:48

We zijn nog niet zo heel ver met boeken,dwz,we hebben nog steeds niks gehoord van GWT dat nu alles geregeld is.
Ze zitten nog te wachten op een bevestiging van het Ao Nang Villa.
Dus ik denk dat we nog steeds wel wat dingen eventueel kunnen wijzigen/bijboeken.
Ik ga zeker op de site eens een kijkje nemen.Wel prettig als je snel een antwoord krijgt.
Zoals ik van verschillende mensen heb gelezen is 6 dagen Bangkok echt te lang,dus misschien kunnen we de eerste dagen nog iets bijboeken.

Bedankt voor je tip in ieder geval,en mocht je nog iets te binnen schieten.........heel graag!

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door marceziani » maandag 16 juli 2007, 09:55

Wij gaan volgende week naar Thailand. We doen eerst drie dagen Bangkok en daarna drie dagen Kanchanaburi, zodat we op beide plaatsen de leukste zaken kunnen bezichtigen.

Het probleem met Bangkok is dat er van de ene kant ontzettend veel te zien en te doen is. Van de andere kant is het zo hectisch, druk en aardig vervuild met uitlaatgassen van het overvloedige verkeer, dat ik na een paar dagen altijd weer blij ben om Bangkok te verlaten, op naar het volgende plaatje. Maar Bangkok heeft echt voor ieder wat wils. Genoeg toeristische trekpleisters en zeker de moeite waard om enkele dagen te verblijven. Ik heb een haat-liefde-verhouding met deze stad.

Dus ik zou na drie dagen Bangkok naar Kanchanaburi gaan, ook voor drie dagen. Dat doen we zelf ook, zoals eerder gezegd, met de trein. Wij denken voldoende tijd te hebben voor de Bridge, de twee belangrijkste musea en de begraafplaatsen, de Erawan waterval en de Hell Fire Pass en de enige echte officiële Tiger Temple.

Daarna met de bus weer terug naar Bangkok, om vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai te nemen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

manuela
heeft ervaring
heeft ervaring

#11 Bericht door manuela » maandag 16 juli 2007, 10:30

Moeilijk om te beslissen allemaal.
Mijn man laat het helemaal aan mij over,wel makkenlijk natuurlijk,maar toch ook lastig.
Ook kreeg ik een tip van iemand om de eerste dagen door te reizen naar Cambodja!Is dat te doen,of nemen we dan te veel hooi op onze vork?

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jim » maandag 16 juli 2007, 10:43

phileas fogg ging in 80 dagen de wereld rond dus 20 dagen voor thailand en cambodia is te doen.
of het allemaal nog relaxd is, is een andere vraag ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring

#13 Bericht door Bomo88 » maandag 16 juli 2007, 12:49

Cambodja is denk ik alleen te doen als je heen en terugvliegt, over land is het dacht ik een dag reizen. Lijkt mij veel te veel.
En waarom zou je dat doen, er is in Thailand zoveel te zien. Wij gaan er nu voor de vierde keer 3 weken rondtrekken en kunnen nog niet alle plaatsen bezoeken die we zouden willen. Laos en Cambodja staan ook nog steeds op ons verlanglijstje, maar daar komen we dit jaar wederom niet aan toe. Dat geeft ook niet, zo blijft er ook nog wat te wensen over voor een volgende vakantie.
Ik zou inderdaad zoals eerder gezegd werd, 3 dagen Bangkok en 3 dagen Kanchanaburi doen. Je kunt vandaar dan met de bus, trein of taxi naar Ban Pong of Nakhon Pathom en dan de nachttrein naar het zuiden nemen.
Ik zal om je nog even een indruk te geven v/d grote van Thailand enkele afstanden geven en realiseer je dat de treinen en bussen vaak niet de snelheid halen die je in nederland haalt.

Bangkok-Chantaburi 245 km. (dolfijnen) = 4 uur met de bus
Bangkok-Surat Thani 645 km. = 11 uur met de trein (Khao Sok)
Bangkok-Kanchanaburi 130 km. = 3 uur met de bus
Bangkok-Chiang Mai 695 km.

Succes met het maken van je keuze.

Edje
Expat
Expat

#14 Bericht door Edje » maandag 16 juli 2007, 16:27

Allemaal veel vakantieplezier toegewenst.
Voor de mensen die enkele dagen in Kanchanaburi verblijven en nog niets geboekt hebben, hier een goede tip: http://www.orientalkwai.com
Splinternieuw resort onder NL leiding.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”