Reizen per trein naar Bangkok

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
singha81
heeft ervaring
heeft ervaring

Reizen per trein naar Bangkok

#1 Bericht door singha81 » donderdag 05 juli 2007, 15:29

Hallo,

Nog nooit iemand gedacht of ervaring in reizen naar Bangkok met de trein men heeft de trans siberische express 9 dagen Moskou tot Beijing voor een 750 euro per persoon of 15 dagen voor 1000 met dan hier en daar een overnachting.

Ben zelf eigenlijk zo op zoek naar een speciale manier om naar thailand te reizen.
andere mogelijkheden,
auto, maar is riskant
vrachtschip lange tijd en toch redelijk duur

Heeft er al iemand ervaring in,
bestaat er een mogelijkheid om tussen Beijing en Bangkok ook per spoor te gaan

Mart
Erelid
Erelid

#2 Bericht door Mart » donderdag 05 juli 2007, 16:46

Op de Gazelle, maar neem dan wel een driewieler met aanghanger :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door falang » donderdag 05 juli 2007, 16:51

ik dacht dat je vanaf Peking per trein, via Vietnam, tot in ieder geval Saigon kunt komen. Of je nog verder kan komen weet ik niet. Maar er zijn ook bussen.

Ik denk dat je per bus van Saigon naar Pnom Pen moet en van Battambang naar Aranya Prathet. Vanaf Aranya Prathet rijdt er weer een trein naar Bangkok. In Cambodja rijdt er dacht ik een trein tussen Pnom Pen en Battambang.

Ik heb er ook wel eens over gedacht om per trein te gaan, maar vooral het idee van alle verschillende visa die ik aan zou moeten vragen en alle administratieve rompslomp heeft me er tot dusver van weerhouden. Maar misschien komt het er toch nog eens van.
keep on moving

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#4 Bericht door theom » zondag 08 juli 2007, 09:15

De info die falang verstrekt is in zijn geheel juist. Al deze trajecten heb ik al eens gedaan, maar nog nooit in een reis. Als je het aanvragen van de diverse visa vervelend vind dan kun je dit ook ter plaatse doen. Als je met de trans-mandsjoerije (om mongolie heen) gaat kun je (althans in 1994) bij de laatste grenspost een visum voor china krijgen. De trein staat hier meerdere uren stil omdat de spoorbreedte in China verschilt van die in Rusland. Voor Vietnam is een visa te verkrijgen in Beijing ( ikzelf vind een aantal dagen verblijven in deze stad een must), en voor Cambodja in Hanoi en Saigon. Aangezien er regelmatig veranderingen zijn is het raadzaam om goede info te hebben die up to date is. Maar het verkrijgen van visa in Nederland is absoluut niet nodig. Denk ook aan voldoende lege bladzijden in de paspoort. Mocht het ooit zover komen hou ons dan op de hoogte.

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#5 Bericht door falang » zaterdag 14 juli 2007, 05:43

Ik denk erover dit najaar in A'dam op de trein te stappen en in Saigon er weer uit. Met een paar tussenstops onderweg. En dan verder naar Thailand waarschijnlijk per boot, bus en/of trein.
Op de volgende sites kan je alle info vinden:
http://www.seat61.com/Thailand.htm#Lond ... 20overland
http://www.seat61.com/Trans-Siberian.htm
http://transsiberie-express.startpagina.nl/
keep on moving

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”