Per vrachtboot naar Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Per vrachtboot naar Thailand

#1 Bericht door falang » dinsdag 03 juli 2007, 06:38

Een andere mogelijkheid om in Thailand te komen is per schip. Ik ben in okt.2003 in 3 weken van Rotterdam naar Singapore gevaren en vandaar verder over land naar Thailand. Vrachtboten hebben vaak wat extra passagiershutten voor (betalende) gasten.
Kosten van een redelijk luxe hut, inklusief alle maaltijden, ongeveer 1800,- euro. Wel moet je een doktersverklaring overleggen en een verzekering afsluiten (ong.180,- euro) voor het geval je onderweg ziek wordt en het schip moet uitwijken naar een haven.

Afbeelding
Beelden uit de Rotterdamse haven
Afbeelding
Onderweg naar de Engelse haven Felixstowe
Afbeelding
In de Middellandse zee een oefening met de reddingsboten.
Afbeelding
Zo ziet het er van binnen uit in een reddingsboot
Afbeelding
De "Pusan Senator" gezien vanuit de reddingsboot
Afbeelding
Hier aten we 3 x daags
Afbeelding
In de machinekamer
Afbeelding

De passagiershutten zijn van alle gemakken voorzien, (op de foto een medepassagier en een bemanningslid) tv, audio etc.; er is een apart slaapgedeelte en ruimte genoeg om een en ander te transporteren. In hoeverre dat toegestaan is weet ik eigelijk niet.

Afbeelding

Afbeelding

De doorvaart door het Suezkanaal kost voor een schip van onze grootte en gewicht ongeveer 200.000 dollar. Het Suezkanaal schijnt na het toerisme de tweede bron van inkomsten voor Egypte te zijn. Ons schip is ongeveer 300 meter lang en 30 breed en kan 4500 containers vervoeren. Totale waarde van de lading volgens de kapitein honderden miljoenen euro's.

Afbeelding

De straat van Malakka is een beruchte doorvaartroute vanwege de vele piraterij die er plaats vindt. Vooral s'nachts komen ze met kleine, snelle bootjes langszij, gewapend met messen, pistolen of zelfs machinegeweren, en proberen aan boord te komen en te stelen wat ze kunnen. De kapitein heeft een telex gehad dat er de afgelopen week 10 gevallen van piraterij of pogingen daartoe geweest waren in de regio.

Afbeelding
We zijn er: Singapore
Laatst gewijzigd door falang op dinsdag 03 juli 2007, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
keep on moving

dutch
Expat
Expat

#2 Bericht door dutch » dinsdag 03 juli 2007, 07:19

Leuk verhaal en bijbehorende foto's :D

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door JohanS » dinsdag 03 juli 2007, 07:41

Dit is toch een apparte manier van reizen.
De prijs is niet echt goedkoop maar het zal wel een speciale belevenis zijn. Maar wat kan je zoal doen gedurende 3 weken op dit schip.

Slapen, Lezen ........

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#4 Bericht door falang » dinsdag 03 juli 2007, 08:22

Ik wou het een keer meemaken, de oceaan over. Langer dan 3 weken zou het inderdaad een beetje eentonig kunnen worden.
Ik vind 1800,- euro nogal meevallen voor 3 weken. Je hebt een varend hotel, inklusief alle maaltijden en je kan komt van A naar B, wat per vliegtuig ook niet gratis is.

Aan boord is verder een klein zwembadje, sauna, fitnessruimte, een ontmoetingsruimte, waarin boeken, video's, spelletjes etc. Verder heb ik veel tijd op het voordek doorgebracht waar het goed toeven is, kijkend naar dolfijnen, vliegende vissen of (meestal) alleen maar water.

Het verschil met een cruiseschip is dat dit speciaal bedoeld is voor passagiers en dat er allerlei -aan mij niet besteedde aktiviteiten- georganiseerd worden, dat het een stuk duurder is en dat er een ander publiek op afkomt. Een vrachtschip is -zoals de naam al aangeeft- bedoelt om vracht te vervoeren, eventuele passagiers moeten zich zelf maar zien te vermaken.
Laatst gewijzigd door falang op donderdag 05 juli 2007, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
keep on moving

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Corinne » dinsdag 03 juli 2007, 08:32

Geweldig Falang!

Ik zou mij zelf ook prima vermaakt hebben denk ik.
En 1800 euro is zeker niet duur als je nagaat wat een vliegticket kost.
Ok het duurt drie weken, maar het is wel drie weken genieten als je van varen houdt!

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#6 Bericht door marceziani » dinsdag 03 juli 2007, 09:23

Mooi verhaal. Leuke foto's. Het zou niks voor mij zijn, maar wel leuk om te lezen!
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

dutch
Expat
Expat

#7 Bericht door dutch » dinsdag 03 juli 2007, 10:09

Ik zou het wel willen doen (heb alle tijd) ,maar zeeziekte???
Je zal er maar 3 weken mee zitten.
Neem de gok niet. :lol:

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#8 Bericht door falang » dinsdag 03 juli 2007, 10:51

Op die grote containerschepen heb je nauwelijks last van deining, meestal een heel lichte deining, die vooral als je in bed ligt wel prettig is, alsof je op een waterbed drijft.
Ik moet er bij zeggen dat we geen echte storm of zware golfslag gehad hebben.
Ik kan het iedereen aanraden. 3 weken zeeziek lijkt me niet erg waarschijnlijk.
keep on moving

palaga1240
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#9 Bericht door palaga1240 » dinsdag 03 juli 2007, 11:46

en dan kom je aan land en voel je nog steeds dat gedein in je lichaam.. heel bizar...

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door PeterPivo » dinsdag 03 juli 2007, 14:00

Wow, echt een mooi verhaal :!: Ik moet zeggen dat het niet mijn manier van reizen is maar het is zeker een keer wat anders :!:

Voor die prijs heb je businessclas vliegticket en je bent er een stuk sneller :D Maar voor mensen die er tijd zat voor hebben is het zeker een mooie belevenis. (lijkt me)

Peter

singha81
heeft ervaring
heeft ervaring

prijs

#11 Bericht door singha81 » donderdag 05 juli 2007, 15:30

die prijs is dat heen en terug of enkele reis
die speciale verzekering is dat duur???

falang
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Re: prijs

#12 Bericht door falang » donderdag 05 juli 2007, 16:39

singha81 schreef:die prijs is dat heen en terug of enkele reis
die speciale verzekering is dat duur???
De prijs is een enkele reis en de prijs van de verzekering staat erbij: 180,- euro. De foto's vallen bij bepaalde instellingen wat te breed uit zodat er een stuk tekst weg kan vallen.

Op deze site: http://cruise.startpagina.nl/ kan je onder de rubriek freightercruise alle gewenste info vinden.
keep on moving

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”