MahanAir?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#46 Bericht door Mystic » zondag 30 april 2006, 10:35

Blondje schreef:Zijn er hier op het forum vrouwen die met Mahan hebben gevlogen en zo ja wat vonden jullie van die verplichte hoofddoek?

Ik zou nog liever het driedubbele betalen of niet op vakantie gaan ipv van religieuze gekken mij te laten verplichten tot het dragen van een vrouwonderdrukkend en onterend symbool. (En nee, dat is niet hetzelfde als netjes gekleed een tempel of kerk betreden).

Ben ik nou de enige die hier zich zo kwaad over maakt?
NEE, je bent niet de enige die zich hier kwaad om maakt. Ik kots van kerels met hun bloes open tot hun navel, gouden ketting, en dat iedereen hun zwaar behaarde mannelijke borst maar kan zien, met aan hun hand een grote zwarte tent waar hun "bezit" in zit. Ik kan en wil dit niet begrijpen, nu niet nooit niet, landen waar het met de wet geregeld is dat vrouwen een aantal keren per maand (opvoedkundig) geslagen mogen worden, en dat bij verdenking op overspel er voor de vrouw twee of drie mannelijke getuigen moeten optreden (bij de man geen, die praat voor zichzelf) hebben in mijn ogen geen bestaansrecht, nee nee en nog eens nee, als zou ik van mijn leven niet meer vliegen.... nooit met zo'n maatschappij! zo ugh.... dat is er ook weer uit ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gast

#47 Bericht door Gast » zondag 30 april 2006, 13:02

torkom

Ik weet niet of het de beste route voor je is, maar je zou naar Venlo kunnen gaan en vandaar naar Dusseldorf. Een kaartje Venlo-Dusseldorf: 11 euro. Ik denk dat de tijd die je bespaart op deze manier vrij gering is. De trein die ik had stopte zo vaak dat de snelheid zelden boven de 60 km uitkwam volgens mij. Ik heb er vanaf de grens in Venlo tot aan de vlieghaven anderhalf uur over gedaan. Op de terugweg duurde het allemaal nog iets langer ivm de aansluiting van de treinen en immigratie/douane duurde ook wat langer. Als je echt tijdwinst wil boeken zul je je met de auto moeten laten brengen denk ik, dat zal misschien een uur sneller zijn schat ik.

Overigens was met de vlucht van Mahan niets mis als je kijkt naar de prijs die je betaalt. Geen vreemde dingen, behalve de vertraging bij vertrek in Dusseldorf, maar dat is niet zo'n probleem met een tussenstop van 3 of 4 uur. En ik kan me de houding tegenover de hoofddoekjes wel voorstellen hoor, maar het viel allemaal wel mee daar. Zover als ik begrepen heb van enkele dames, werd hun vriendelijk verzocht een hoofddoek te dragen wat vrijwel idereen ook deed. Na een uurtje in de "lounge" droeg vrijwel niemand meer een hoofddoekje en er is geen onvertogen woord gevallen.

Ik heb dus met Mahan Air gevlogen op Dusseldorf en ik weet dus niet of het normaal is daar, of dat het komt omdat het een vlucht uit Teheran is, maar niemand kwam het vliegtuig uit zonder eerst zijn paspoort te laten zien. Daarna bij immigratie werd mij nog gevraagd door de Duitse immigratie beambte of ik hem kon vertellen of de man voor het loket naast me wel redelijk Nederlands sprak. Zijn Nederlands was echter perfect, overduidelijk geboren en getogen in Nederland, accentloos. Een beetje een vreemde situatie, later vertelde de man (met Iranees uiterlijk, verder perfect gekleed), dat hij een dergelijke behandeling wel eerder had meegemaakt. Wat ik hiermee wil aangeven, is dat het bij ons ook niet allemaal perfect is, in mijn geval vond ik de ontvangst in Duitsland vele malen onvriendelijker dan de tussenstop in Teheran. Ik werd zeker beter behandeld in Teheran dan die (nederlandse) man naast mij in Dusseldorf.

Toch zou ik er niet meer mee vliegen, het prijsverschil was toen dermate groot tussen Kerst en oud en nieuw dat ik het toch maar gedaan heb. Ik zou nu zeker niet ver vooruit boeken gezien de situatie aldaar. Het zal zo'n vaart misschien niet lopen, maar in een maand of 2 kan toch een hoop gebeuren tegenwoordig. En aangezien ik niet meer rond de feestdagen ga wordt voor mij het prijsverschil te klein t.ov. een rechtstreekse vlucht.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door torkom » dinsdag 02 mei 2006, 15:09

Bedankt gast voor je uitgebreide antwoord maar ik was eerlijk gezegd ook niet van plan om met mahan air te vliegen maar met emirates, ik lees daar steeds meer goede berichten over. Een tussenstop in Dubai lijkt me ook niet zo erg....

En inderdaad als de trein zo langzaam is, is brengen met de auto de beste oplossing.

Groet,

Torkom

Leen

#49 Bericht door Leen » maandag 28 augustus 2006, 09:38

Jim schreef:je bent het eens met blondje maar je herhaalt precies wat ik zeg.

' evenals niet alle normen in bijvoorbeeld Staphorst in de Bijbel letterlijk benoemd en voorgeschreven zijn '

met andere woorden, je kan de bijbel niet aanrekenen voor wat die mafkezen in staphorst uitvreten..

in iedergeval.. ik zit hier niet de islam te verdedigen maar wel het idee te bestijden dat het dragen van een hoofddoek het meest wrede is wat je een vrouw aan kan doen. de kledingvoorschriften gelden voor mannen en vrouwen dus heeft het geen donder te maken met vrouwenonderdrukking.

de 5 meijers die je uitspaart op je ticket kan je altijd doneren aan een blijf van m'n lijf huis :oP

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia
Kledingvoorschriften

Zowel voor mannen als vrouwen gelden richtlijnen met betrekking tot het uiterlijk. Een vrouw moet haar lichamelijke schoonheid voor mannen die geen directe familieleden zijn bedekken. Oudere, niet meer in een huwelijk geïnteresseerde vrouwen hebben meer vrijheden (koran 24:60). Mannen behoren tenminste het lichaam van de navel tot de knie bedekt te houden in het bijzijn van anderen en behoren baard en haar te verzorgen. In het algemeen geldt dat zowel mannen als vrouwen zich 'behoorlijk' dienen te kleden.

> Misschien weer terug naar het topic na al deze wijze woorden Wink

goed plan :)

Patrick
komt net kijken
komt net kijken

#50 Bericht door Patrick » zaterdag 16 september 2006, 01:31

Wij zijn met mahanair gevlogen en op 11 september retour gekomen.
Zonder problemen, gratis eten en drinken voor ons, en het hoofddoekje ja zo'n probleem is het ook niet 500 euro is een mooie prijs

Afbeelding

Bavaria alcohol vrij erbij :D

desmond
komt net kijken
komt net kijken

#51 Bericht door desmond » maandag 18 september 2006, 15:06

Blondje schreef:Zijn er hier op het forum vrouwen die met Mahan hebben gevlogen en zo ja wat vonden jullie van die verplichte hoofddoek?

Ik zou nog liever het driedubbele betalen of niet op vakantie gaan ipv van religieuze gekken mij te laten verplichten tot het dragen van een vrouwonderdrukkend en onterend symbool.

Ben ik nou de enige die hier zich zo kwaad over maakt?
Zo vrouwonderdrukkend en onterend symbool is het bij wezen niet. Zo bekijken wij het. Ik denk dat onze maatschappij meer vrouwonterend is dan hun maatschappij... Maar deze discussie zullen we hier niet voeren denk ik :)

Ben
Expat
Expat

#52 Bericht door Ben » maandag 18 september 2006, 16:17

torkom schreef:Bedankt gast voor je uitgebreide antwoord maar ik was eerlijk gezegd ook niet van plan om met mahan air te vliegen maar met emirates, ik lees daar steeds meer goede berichten over. Een tussenstop in Dubai lijkt me ook niet zo erg....

En inderdaad als de trein zo langzaam is, is brengen met de auto de beste oplossing.

Groet,

Torkom
Emirates dat is een op en top maatschappij economy class lijkt meer op
buisnes van andere maatschapijen . de tussenlanding in Dubai niks mis mee vervelen hoef je je daar niet als je de goede vlucht kiest met korte overstap ze staan er wel bij .

En ook van dusseldorf vliegt Austrian airlines dat is ook een puike maatschapij ook veel privileges aan boord, wel ff opletten of de vlucht vanaf wenen met austrian of lauda is austrian is iets beter dan laudaair maar daar is ook niks mis mee.

BertH
komt net kijken
komt net kijken

#53 Bericht door BertH » dinsdag 29 mei 2007, 16:46

Ik denk dat jullie flink overdrijven met het feit dat Mahan air gevaarlijk is.
Ik heb er zelfs mee gevlogen, en het is me goed bevallen hoor. ;)

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring

#54 Bericht door jpjs » dinsdag 29 mei 2007, 17:07

Ben ik met je eens... Afgelopen maand zelf ook gevlogen met Mahan Air en heb er absoluut niets op aan te merken (in vgl met bijvoorbeeld China Airlines of Eva Air).

Voor mij telt alleen de ervaring van mensen die er daadwerkelijk mee gevlogen hebben, en niet van mensen die gewoon wat "willen" roepen of ergens een aversie tegen hebben (om welke reden dan ook).

BertH schreef:Ik denk dat jullie flink overdrijven met het feit dat Mahan air gevaarlijk is.
Ik heb er zelfs mee gevlogen, en het is me goed bevallen hoor. ;)

BertH
komt net kijken
komt net kijken

#55 Bericht door BertH » dinsdag 29 mei 2007, 17:19

Ik vraag me af of verder nog iemand ervaringe heeft met de 747 van Mahan?

Toen ik in Tehran was, was de lounge vrijwel leeg. Wat waren jullie je bevindingen over de lounge in Tehran?

dingena
komt net kijken
komt net kijken

Visa en stempels in paspoort

#56 Bericht door dingena » dinsdag 21 augustus 2007, 13:15

Ik vlieg eind september met Mahan naar Thailand en moet zeggen dat een aantal reacties mij toch aardig heeft verontrust. Zolang we [b]veilig[/b] aan- en thuis komen lijkt het mij - aan de andere kant - toch ook wel weer een hele ervaring.

Waar ik op dit moment nog het meest tegenaan loop is dat de reisorganisatie waar ik bij heb geboekt (pas na toesturen van de tickets) adviseert om geen Israelische of Amerikaanse stempels/visa in het paspoort te hebben staan. Dat het een tussenstop is en dat je het vliegveld niet verlaat doet daar volgens een medewerkster niet aan af: 'het is toch Iran'.
Nu hebben mijn vriend en ik zowel Israelische als de Amerikaanse stempels in ons paspoort staan. Dit betekend twee nieuwe paspoorten aanvragen! Toch weer extra gedoe en kosten. Misschien iets wat we zelf eigenlijk hadden moeten zien aankomen, maar niet aan dachten.

Hadden we dit van te voren geweten dan had ik waarschijnlijk elders geboekt.

Edje
Expat
Expat

#57 Bericht door Edje » dinsdag 21 augustus 2007, 16:26

In dit geval zou ik dus echt proberen om de vlucht te anuleren.
In dit geval is het boekingskantoor in gebreke gebleven wat betreft de stempels in je PP. Deze info hadden ze veel eerder moeten verschaffen en niet nadat de tickets betaald zijn.
Op zijn minst zou ik de kosten van een nieuw PP op hun verhalen. Zeer grote kans dat dat lukt.
Groetjes; Edje

jpjs
Veel ervaring
Veel ervaring

#58 Bericht door jpjs » dinsdag 21 augustus 2007, 20:14

Ik zou als ik jou was even contact opnemen met Mahan Air in Keulen (office) en daar de situatie uitleggen.. Je bent inderdaad op doorreis, dus ik verwacht eerlijk gezegd geen directe problemen.. Ik kan mij tenminste niet herinneren dat men door mijn paspoort heen bladerde toen wij in transit waren in Teheran.. Ze keken alleen op de foto-pagina.. Het is wel bekend dat je met een Israelische stempel in je paspoort vrijwel niet Iran binnenkomt (lees: van het vliegveld af).

Mocht Mahan Air inderdaad aan je bevestigen dat het problemen kan gaan opleveren, vraag hier dan direct een bevestiging van en klaag daarna bij je reisbureau.. Zij hebben een informatie-plicht en hadden je dus hierop moeten wijzen..

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#59 Bericht door Manuel » woensdag 22 augustus 2007, 05:56

jpjs schreef:...en klaag daarna bij je reisbureau.. Zij hebben een informatie-plicht en hadden je dus hierop moeten wijzen..
En dat is nou juist het probleem. Het is geen verplichting van het reisburo maar geheel de verantwoording van de reiziger. Helaas heb ik mijn werksfeer hier heel veel mee te maken gehad en helaas vaak moeten uitleggen dat visa/paspoort issues de verantwoording vande reiziger zelf zijn, niet van een reisburo.
Helaas, maar waar....

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door Loe » maandag 27 augustus 2007, 11:45

Voor wat de DOORREIS betreft zou ik toch maar even mijn relaas elders lezen en kan de doorreis wel eens een oponthoudt van meer dan 15 uur betekenen. Dan heb je dus wel een visum stempel nodig

groetjes Loe

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”